職種Position |
管理・事務 (人事・労務・経理・財務・総務・法務・秘書・貿易・購買・物流・翻訳)
Back Office / Assistant |
会社概要Company profile |
【会社概要】
1910年に創業し、現在はグループ全体で従業員数約32万人、連結売上収益10兆円超までに成長しています。
「優れた自主技術・製品の開発を通じて社会に貢献する」という企業理念は創業以来変わりません。取巻く環境が日々大きく変化する現在、「社会イノベーション」をコア事業として宣言し推進しています。「社会イノベーション」とは、これまで培ってきたインフラ技術と革新的なIT技術を組み合わせ社会課題の解決に貢献すること。エネルギー、水、気候変動、医療、防災、安全保障など、山積している地球規模の社会課題に対し、全力で挑み続けます。
【会社/お仕事の魅力】
企業理念に基づき社会課題を解決に向けた業務に取り組む事ができます。
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
Founded in 1910, the group has now grown to approximately 320,000 employees and consolidated revenue of over 10 trillion yen.
Their corporate philosophy of "contributing to society through the development of superior, independent technologies and products" has remained unchanged since their founding. Nowadays, as the environment around us changes dramatically every day, they have declared and are promoting "social innovation" as their core business. "Social innovation" means contributing to the resolution of social issues by combining the infrastructure technology they have cultivated over the years with innovative IT technology. They will continue to do their best to address the mounting global social issues such as energy, water, climate change, medical care, disaster prevention, and security.
[Attractive points of company/work]
You can engage in work aimed at solving social issues based on their corporate philosophy. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
鉄道ビジネスユニットは海外への事業展開が進んでおり、それぞれの役割において海外との連携や協力が必須となっております。
鉄道事業の日本(東京地区)におけるHR担当として、ステークホルダーと連携してミッションをお任せ致します。
【職務詳細】
・組織/人財配置におけるニーズの把握と対応施策の立案~実行
・新卒採用活動における母集団の形成・候補者の惹きつけ・選考評価等の業務遂行および経験者採用における関連職場との調整、採用エージェントとの連携を担当
・人員予算策定及び人員管理(毎月のモニタリング)
・処遇関連業務における定期業務(昇給、賞与)の遂行
・人財関連システムの運用
・上記各種業務におけるプロセス等の改善、関係人事との連携および担当者等へのガイダンス/指導
・従業員の勤怠管理、働き方改革
・給与計算、確認対応
・労働組合対応
・ダイバーシティ促進
・社内サーベイの分析とアクションプラン立案~実行
・インターナルコミュニケーション推進
※各種国内対応のみならず、海外関係組織との連携が必要な場合もあることから、英語によるコミュニケーションスキル(メール、打ち合わせ等)も必要となります。
※経験、スキルに応じて上記業務のいずれかをご担当いただきます。
[Job description]
The Railway Business Unit is expanding its business overseas, and each role requires collaboration and cooperation with overseas countries.
As the HR person in charge of railway business in Japan (Tokyo area), you will work with stakeholders to accomplish the mission.
[Job details]
・Understanding needs in organization/human resource allocation and planning and implementation of corresponding measures
・Responsible for carrying out work such as forming a population, attracting candidates, and evaluating selection in new graduate recruitment activities, as well as coordinating with related workplaces and coordinating with recruitment agents in hiring experienced personnel.
・Personnel budget formulation and personnel management (monthly monitoring)
・Performing regular work related to compensation (salary increases, bonuses)
・Operation of human resources related systems
・Improving processes, etc. in the various operations mentioned above, collaborating with related personnel, and providing guidance/instruction to personnel in charge, etc.
・Employee attendance management and work style reform
・Payroll calculation and confirmation support
・Labor union support
・Promote diversity
・Analysis of internal surveys and planning and implementation of action plans
・Promotion of internal communication
*English communication skills (emails, meetings, etc.) are also required, as there may be cases where it is necessary to collaborate with overseas related organizations in addition to various domestic responses.
*You will be responsible for one of the above tasks depending on your experience and skills. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・HR業務の企画立案及び運営の経験(3年以上)
・HR業務に関する基礎的な業務・法的知識(3年以上)
・必要な英語力:ビジネス(TOEIC700点以上目安)※日常的に英語でコミュニケーションし、資料の作成も行います。
・ワード・エクセル・パワーポイント等の基本的ITスキル
・必要な日本語力:ビジネス(読み、書き、話す)
【歓迎要件】
・多様な従業員とオープンかつ積極的にコミュニケーションを取り、信頼関係を構築できる方
・従来のやり方にこだわらず、積極的に新しい視点での提案や課題発見、課題解決ができる方
・心身ともに健康で何事にも粘り強く対応できる方
・国内・海外の文化を柔軟に理解し、適応しながらも前進して業務を進められる方
[Requirements]
・Experience in planning and operating HR operations (more than 3 years)
・Basic operational/legal knowledge related to HR operations (3 years or more)
・Required English ability: Business (TOEIC score of 700 or above) *Communicate in English on a daily basis and also create materials.
・Basic IT skills such as Word, Excel, and PowerPoint
・Required Japanese ability: Business(read, write, speak)
[Preferred requirements]
・Those who can communicate openly and proactively with diverse employees and build relationships of trust.
・Those who can proactively make proposals from new perspectives, discover issues, and solve problems without sticking to traditional methods.
・Those who are mentally and physically healthy and can tenaciously handle any situation.
・Those who can flexibly understand domestic and overseas cultures and move forward with their work while adapting. |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
山口県
Yamaguchi |
勤務時間Working hours |
8:50~17:20(実働7時間45分、休憩45分)
8:50-17:20 (7 hours 45 minutes of actual work, 45 |
想定年収Salary |
420万円~750万円
¥4.2M~¥7.5M |
条件・待遇Condition |
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :420万円~750万円
勤務地 :山口県
勤務時間 :8:50~17:20(実働7時間45分、休憩45分)
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Employment Type: Permanent
Trial period:3 months
Estimated annual income: ¥4.2M~¥7.5M
Work location: Yamaguchi
Working hours: 8:50-17:20 (7 hours 45 minutes of actual work, 45 minutes of break)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
募集人数 :数名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :適性検査、面接2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
Number of applicants: Several people
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): Aptitude test, 2 interviews
* May change depending on the situation of the candidate |