職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR・投資業)
Professional (Consulting, Marketing, PR) |
会社概要Company profile |
【会社概要】
WEB用カタログや外国語翻訳システム等のソリューション営業を行う会社です。FA業界の大手機械部品メーカー向けのカタログ制作のプロジェクト全体をリードし、ディレクションを行っています。大手部品メーカー・専門商社のデータベースに登録する情報の管理、運用業務を行なっており、お客様のニーズを深く理解し最適な方法を一緒に考えカタログや情報発信ツールとして提供しています。
【募集背景】
事業の拡大のため
【会社/お仕事の魅力】
カタログやマニュアルといったメーカー向けのコンテンツを制作し、設立してから56年に渡って、日本の産業の根幹を支えてきました。現在はデータベースやシステムを駆使したコンテンツ制作に力を入れるなど、お客様のニーズやウォンツに応えるために、実際従来の業界にとらわれない、業界横断的業態をとり、同社にしかできないビジネスを生み出しています。
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
They are a company that sells solutions such as web catalogs and foreign language translation systems. The company is leading and directing the entire catalog production project for a major machine parts manufacturer in the FA industry. They manage and operate information registered in the databases of major parts manufacturers and specialized trading companies. They deeply understand the needs of their customers and work to find the best method to provide in the form of catalogs and information dissemination tools.
[Background of recruitment]
For Job expansion
[Attractive points of company/work]
They produce content for manufacturers such as catalogs and manuals, and have supported the foundations of Japanese industry for 56 years since their establishment. Currently, to respond to the needs and wants of their customers, they are focusing on content production that makes full use of databases and systems traditional industries do not bind them and have adopted a cross-industry business model, creating businesses that only the company can do. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
住宅設備機器を取り扱うメーカーや商社がお客様でカタログ全体のディレクションを行なっていただきます。具体的な業務内容としては、クライアントとの打ち合わせを通じて要望を把握し、それをもとにした納品物の作成とプロジェクトの進行管理が含まれます。複数の既存プロジェクトのマルチタスク管理、お客様が使用するデータベースソフトの運用代行やサポートも業務範囲内です。また、顧客情報の収集、企画提案、内部外部のミーティングへの参加、業務の改善、プロジェクトのスケジュール管理、編集、校正作業、予算管理などが求められる職務で、各種システムへの理解も必要とされています。
[Job description]
Manufacturers and trading companies that handle housing equipment will direct the entire catalog. The specific work includes understanding the requests through meetings with the client, creating deliverables based on those requests, and managing the progress of the project. Our scope of work also includes multi-task management of multiple existing projects, as well as operation and support for database software used by our customers. In addition, the job requires collecting customer information, proposing plans, participating in internal and external meetings, improving operations, managing project schedules, editing, proofreading, and budget management, and requires an understanding of various systems. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
必要な日本語レベル:ビジネスレベル
・最低2年の実務経験があり、顧客対応やプロジェクトマネジメントなどの外部折衝を含む業務を経験している方
・具体的には営業活動、企画立案、プロジェクトのリーダーシップなどの経験がある方です。
・コミュニケーションスキル
・論理的思考をお持ちで自走力のある方
【歓迎要件】
・各種媒体(書籍、印刷、雑誌、WEBなど)の制作経験
・目標達成に対する責任感があり、自発的に課題を見つけてすぐに行動できる人
・質問力やヒアリング力、論理的思考力のある人
・社内外含め、周りを巻き込んで仕事ができる人
[Requirements]
Required Japanese level: Business level
・Those who have at least 2 years of work experience and have experience in work including external negotiations such as customer relations and project management.
・Specifically, the candidate has experience in sales activities, planning, project leadership, etc.
・Communication skills
・Those who have logical thinking and are self-directed
[Preferred requirements]
・Experience in producing various media (books, print, magazines, web, etc.)
・People who have a sense of responsibility for achieving goals and can spontaneously identify issues and take immediate action.
・People who can ask questions, listen, and think logically
・People who can work by involving others, both inside and outside the company |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 |
想定年収Salary |
想定年収 :400万~450万円
Estimated annual income: ¥4M~4.5M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :400万~450万円
勤務地 :東京
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
休日 :年間休日120日/完全週休2日制/祝日/有給休暇(入社6ヵ月後10日 以降法定通り付与)/慶弔休暇
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月20時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
昇給 :昇給年1回(4月)
賞与 :賞与年2回(6月,11月)※通期利益の37%を社員で分配
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥4M~4.5M
Work location: Tokyo
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 (no core time)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average 20 h / month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1人
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants:1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 2 times
* May change depending on the situation of the candidate |