職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Consulting / Marketing / PR |
会社概要Company profile |
【会社概要】
採用企業様のグループは、「いいモノを世の中に広め人々を幸せに」というビジョンを掲げ、コミュニケーション領域のFAST COMPANYとして、幅広い領域においてサービスを開発・提供する事業創造しています。
【会社/お仕事の魅力】
様々なクライアントと関わることができ経験を積むことができます。
意欲の高いメンバーが多く、自主的、能動的に動くことができ、成長スピードが早いです。
トップダウンの環境ではなく、全員が意見することができる環境があります。
[Company Profile]
The hiring company group has a vision of "spreading good things to the world and making people happy," and as a FAST COMPANY in the communication field, they are creating a business that develops and provides services in a wide range of fields.
[Attractive points of company/work]
You can gain experience in a job that allows you to work with a variety of clients.
Many highly motivated members are able to work independently and actively, and the speed of growth is fast.
We do not have a top-down environment, but rather an environment where everyone is able to voice their opinions. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
PRコンサルタントは、企業/サービス/商品が世の中で広く認知されるように、消費者心理や時代の潮流等の外部環境に合わせて、最適なPR戦略、『誰が』『どんな場面で』『何を』『どう』伝えるかを企画・立案・実行し、クライアントの「良いモノを世の中に広める」お手伝いを担います。
グローバル本部では、グローバルで活躍する企業をPRだけではなく、マーケティング・コミュニケーション等の幅広いサポートを行っており、日系企業のクライアント対応だけではなく、外資系クライアントに向けた提案や対応も行います。
【業務詳細】
・営業活動:日系/外資系の法人・代理店に向けた新規営業開拓、既存クライアントへの営業活動、アポ取り、訪問
・アカウント業務:日系/外資系企業との交渉、企画書作成、プレゼン、プロジェクトマネジメント、報告書作成
・コンサルティング業務:コミュニケーション戦略立案、コミュニケーション設計プランニング、情報コンテンツ開発、企画立案・提案・実行
上記をメインとして、グループの各国拠点と連携を取りながら事業推進をしております。
[Job description]
PR consultants help clients "spread good things to the world" by planning, drafting and executing the most appropriate PR strategy, "who", "what", "in what situations" and "how" to communicate in accordance with the external environment such as consumer sentiment and current trends, so that the company, service or product is widely recognised throughout the world.
The Global Division provides a wide range of support to globally active companies, not only in PR, but also in marketing communications, etc. It not only deals with Japanese clients, but also offers and handles proposals and correspondence for foreign clients.
【Job details】
・Sales activities: Developing new sales to Japanese/foreign companies and agencies, sales activities to existing clients, making appointments, visits.
・Account work: Negotiations with Japanese and foreign companies, proposal writing, presentations, project management, reporting.
・Consulting work: communication strategy development, communication design planning, information content development, planning, proposals and implementation.
The main focus is on the above, and business is promoted in cooperation with the Group's offices in other countries. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要な日本語力:ネイティブ
・ビジネスレベルの語学力(中国語、英語)
・PCスキル:Excel・PowerPoint・Wordのツールを実務で使用した経験がある方
上記に加え、下記いづれかのご経験をお持ちの方
・営業及びクライアントへの提案経験
・戦略コンサルティングファームのアソシエイト・コンサルタント
・その他無形付加価値型の営業・コンサルタント
・広報マーケ戦略領域のプランナー
・BtoB向けWebプロデューサー
[Requirements]
・ Required Japanese ability: Native level
・Business level language skills (Chinese, English)
・PC skills: working experience with Excel, PowerPoint and Word tools.
In addition to the above, experience in any of the following
・Experience in sales and client proposals.
・Associate consultant at a strategic consulting firm
・Other intangible value-added sales and consultancy experience
・Planner in the area of PR and marketing strategy
・B-to-B web producer |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
フレックスタイム制
Flextime system |
想定年収Salary |
400~650万円
¥ 4M~6.5M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :400~650万円
勤務地 :東京
勤務時間 :フレックスタイム制(コアタイム10:00~15:00)
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 3 months
Estimated annual income:¥4M~6,5M
Work Location :Tokyo
Working hours : Flexible working hours (core hours 10:00 - 15:00)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1
応募に必要な書類:履歴書・職務経歴書
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2~3回、リファレンスチェックの実施あり
*採用状況や求職者の方によって変更あり
Number of applicants: 1
Documents required for application :Resume, Curriculum vitae
Online interview:Available
Interview language:Japanese
Number of interviews (flow): 2~3times (reference check)
Application for overseas residents: Unavailable
* May change depending on the situation of the candidate |