職種Position |
管理・事務 (人事・労務・経理・財務・総務・法務・秘書・貿易・購買・物流・翻訳)
Back Office / Assistant |
会社概要Company profile |
【会社概要】
WEB用カタログや外国語翻訳システム等のソリューション営業を行う会社です。FA業界の大手機械部品メーカー向けのカタログ制作のプロジェクト全体をリードし、ディレクションを行っています。大手部品メーカー・専門商社のデータベースに登録する情報の管理、運用業務を行なっており、お客様のニーズを深く理解し最適な方法を一緒に考えカタログや情報発信ツールとして提供しています。
【募集背景】
お客様であるメーカーの整備マニュアル、取扱説明書制作依頼の増加に対応し社内に不足する機械整備スキルをもつ経験者を増員するため。
【会社/お仕事の魅力】
カタログやマニュアルといったメーカー向けのコンテンツを制作し、設立してから56年に渡って、日本の産業の根幹を支えてきました。現在はデータベースやシステムを駆使したコンテンツ制作に力を入れるなど、お客様のニーズやウォンツに応えるために、実際従来の業界にとらわれない、業界横断的業態をとり、同社にしかできないビジネスを生み出しています。
[Company Profile]
They are a company that sells solutions such as web catalogs and foreign language translation systems. The company is leading and directing the entire catalog production project for a major machine parts manufacturer in the FA industry. They manage and operate information registered in the databases of major parts manufacturers and specialized trading companies. They deeply understand the needs of their customers and work to find the best method to provide in the form of catalogs and information dissemination tools.
[Background of recruitment]
For Job expansion
[Attractive points of company/work]
They produce content for manufacturers such as catalogs and manuals, and have supported the foundations of Japanese industry for 56 years since their establishment. Currently, to respond to the needs and wants of their customers, they are focusing on content production that makes full use of databases and systems, in fact, they are not bound by traditional industries and have adopted a cross-industry business model, creating businesses that only the company can do. |
仕事内容Job description |
【業務内容】
経営戦略を元に、新卒採用においての具体的施策に落とし込み、採用企画から実務までをご担当いただきます。
■新卒採用企画
毎年の採用市場を分析し、採用戦略の企画・立案
■採用実務全般
・母集団形成:インターンシップやイベント、説明会の企画・実施、スカウト業務など
・採用面接:一次面接官担当
・その他実務全般:応募者管理やエージェント対応など
【具体的な内容】
・採用戦略の企画・立案
・採用媒体会社担当者との折衝、リレーション
・説明会実施、書類選考、役員・社長面接の予定調整や申し送り
・面接官担当(一次面接担当として合否検討まで)
・スカウト型採用の採用活動、候補者学生とのコミュニケーション
・内定承諾から入社までのフォロー(各種入社事務手続き、内定式の企画・実施、内定者フォロー)
(将来的には、新卒採用業務に加え、中途領域の採用、教育研修や、労務業務など、採用以外の人事全般的な仕事を身に着けていただくことも可能です。)
[Job description]
You will be responsible for everything from recruitment planning to actual operations, based on management strategies and incorporating them into specific measures for new graduate recruitment.
■New graduate recruitment plan
Analyze the annual recruitment market and plan and develop recruitment strategies
■General recruitment practices
・Population formation: Planning and implementation of internships, events, information sessions, scouting work, etc.
・Recruitment interview: First interviewer in charge
・Other general business: applicant management, agent support, etc.
[Details of the job]
・Planning and drafting recruitment strategies
・Negotiations and relationships with recruitment media company personnel
・Conducting briefing sessions, document screening, scheduling and submitting interviews for executives and president
・Interviewer (in charge of first interview, up to pass/fail review)
・Scout-type recruitment activities and communication with candidate students
・Follow-up from acceptance of job offer to joining the company (various joining procedures, planning and implementation of job offer ceremony, follow-up of job offer candidates)
(In the future, in addition to new graduate recruitment work, it is also possible for you to learn general human resources work other than recruitment, such as mid-career recruitment, education and training, and labor affairs.) |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要な日本語レベル:流暢
・社会人経験3年以上(業種不問)
・1年以上の対人関係を伴う業務、折衝業務経験者(営業、トレーナー、マネージャーなど)
・課題解決業務の経験者(企画立案から実行まで)
・コミュニケーションスキル
・論理的思考をお持ちで自走力のある方
【歓迎要件】
・人事部における採用担当経験
・新卒・若手社員の教育担当経験
・企画営業経験(無形商材・サービスコンサル)
・人材会社ご出身者
・3人以上のチームリーダー・マネージャー経験
・HR関連の資格保持者
[Requirements]
・Required Japanese level: Fluent
・3 years or more of working experience (regardless of industry)
・One year or more of experience in interpersonal relationships or negotiation work (sales, trainer, manager, etc.)
・Experienced in problem-solving work (from planning to execution)
・Communication skills
・Those who have logical thinking and self-propelled ability
[Good to have]
・Recruitment experience in the human resources department
・Experience in training new graduates and young employees
・Planning and sales experience (intangible products/service consulting)
・People from human resources companies
・Experience as a team leader/manager of 3 or more people
・HR-related qualification holders |
日本語力Japanese level |
流暢
Fluent |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
大阪府
Osaka |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 |
想定年収Salary |
想定年収 :400~500万円
Estimated annual income: ¥4M~5M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :400~500万円
勤務地 :大阪
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
休日 :年間休日120日/完全週休2日制/祝日/有給休暇(入社6ヵ月後10日 以降法定通り付与)/慶弔休暇
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月20時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
昇給 :昇給年1回(4月)
賞与 :賞与年2回(6月,11月)※通期利益の37%を社員で分配
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥4M~5M
Work location: Osaka
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 (no core time)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average 20 h / month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1人
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants:1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 2 times
* May change depending on the situation of the candidate |