職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Consulting / Marketing / PR |
会社概要Company profile |
【会社概要】
採用企業様は、「Redefining IT operations for new-age businesses, globally.(新時代のビジネスのためのITオペレーションをグローバルに再定義する)」をミッションに、全世界共通に存在する、アフターコロナのコーポレートIT部門の構造的な不を解消するための、グローバルソリューション・SaaSを提供しています。
2021年9月にサービスをローンチしてから約2年で売上成長率10倍を実現し、海外のユニコーン企業に匹敵するグローバルトップクラスの成長スピードで急拡大しているスタートアップです。国内エンタープライズ企業への導入実績は数百社を超え、米国含む海外40カ国でもサービス展開を開始しています。
2022年9月にはシリーズAで約44億円、2023年9月にシリーズBとして135億円(総額179億円)と大型資金調達を実施。この金額は、2023年AIを除くシリーズA,Bスタートアップで日本 1位、米国 5位、アジア 4位にランクインし、採用企業様は日本だけでなくグローバルで最も注目されるスタートアップの1社となっています。
<解決する課題>
コロナ以降、リモートワークが普及した結果、ITデバイスとSaaSはコロナ前に比べ爆発的に増加しました。今後はハイブリッドワークの更なる普及が想定され、ITデバイスとSaaSの管理の重要性がさらに増していくことは自明となっています。一方で、普及の速度に管理が追いつかず、管理の抜け・更新漏れ・管理主体の分散など、企業のITガバナンスは危機的な状況にあります。これは日本だけでなくグローバルで発生している新しい課題であり、企業規模に関わらず多くの企業が抱えている経営リスクです。
ポストコロナのITガバナンス強化に今最も必要とされているのは、IT資産の "唯一の真実 (Single Source of Truth)" を作り、実現させることです。
採用企業様は、この世界を実現するサービス・ソリューションを提供しています。
<日本発グローバル企業への挑戦>
海外発SaaSを国内で使う機会は多いものの、グローバルで使われる日本発SaaSはほとんどないのが実情です。それだけ "グローバルプロダクト" を事業として成功させることの難易度は高いとも言えます。
採用企業様はそんな現状を打ち破り、日本をマザーマーケットとしながら世界でも使われるサービスを提供していくチャレンジの真っ只中にいます。この難易度の高い課題を、優秀なグローバルの同僚と共に、自分自身の手で創り上げていく熱い想いのある方を募集しています。
【会社/お仕事の魅力】
1、「SaaS×EC×BPO」がミックスしたビジネスモデルで、ARRを追うだけでなく、お客様の視点に立ち、本質的なお客様の課題の解決を提供していきます。
2、テクノロジーチームはインド人で、全社員の7割を占めています。開発をインドに持つことで、技術力の高さとスケーラビリティを実現しています。
3、採用企業様は、創業当初からグローバルな組織構築を行い、今ではアジア・米国・欧州へとチームも大きく拡大しています。国内・海外ともにグローバルトップレベルの優秀なメンバーが続々と集まり、日本発グローバル企業のDAY1を創る、最高にエキサイティングなフェーズを迎えています。
[Company Profile]
The hiring company has a mission to 'Redefining IT operations for new-age businesses, globally.', and is a global solution that provides global solutions and SaaS to solve structural deficiencies in after-corona corporate IT departments, which are common worldwide.
The company has achieved a 10-fold sales growth rate in the two years since launching its service in September 2021, and is expanding rapidly at a global top-class growth rate comparable to that of overseas unicorn companies. The service has been introduced in more than several hundred domestic enterprise companies and has started to expand its services in 40 overseas countries, including the United States.
It raised major funding of approximately JPY 4.4 billion in Series A in September 2022 and JPY 13.5 billion in Series B in September 2023 (total JPY 17.9 billion). This amount ranks the company 1st in Japan, 5th in the US and 4th in Asia among Series A and B start-ups excluding AI in 2023, making the one of the start-ups that attracted the most attention not only in Japan but also globally.
As a result of the spread of remote working since Corona, the number of IT devices and SaaS has exploded compared to pre-Corona levels. It is obvious that the management of IT devices and SaaS will become even more important in the future, as hybrid working is expected to spread further. On the other hand, management has not been able to keep up with the speed of the spread, and corporate IT governance is in a critical situation, with management omissions, omissions of updates and dispersion of management bodies. This is a new issue that is occurring not only in Japan but also globally, and is a management risk faced by many companies regardless of their size.
The greatest need now to strengthen post-corona IT governance is to create and deliver a 'Single Source of Truth' for IT assets.
The hiring company provides services and solutions that make this world a reality.
While there are many opportunities to use SaaS from overseas in Japan, there are few SaaS from Japan that are used globally. That is why it is so difficult to successfully develop a "global product" as a business.
The hiring company is in the midst of a challenge to break out of this status quo and provides services that are used around the world, with Japan as the mother market. They are looking for people with the passion to take on this challenging task together with our talented global colleagues and create it with their own hands.
[Attractive points of company/work]
1, Their business model is a mix of 'SaaS x Ecommerce x BPO' and they not only chase ARR, but also provide solutions to essential customer issues from the customer's perspective.
2, Their technology team is Indian, accounting for 70% of all employees. Having development in India gives them a high level of technological capability and scalability.
3, The company has been building a global organisation since its foundation and has now expanded its team significantly to Asia, the US and Europe. We are now in the most exciting phase of creating DAY 1 of a global company from Japan, with a succession of top global-level talented members both in Japan and overseas. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
T2D3を超える日本最速の売上成長率を実現し続けられる、B2B SaaS事業のリード創出・PR・プロダクトマーケティングを、全体戦略の設計から実施までお願いします。
・経営戦略から逆算したマーケティング戦略策定から施策への落とし込み及び実行 - ブランドマーケティング
・PR - コンテンツマーケティング - マスマーケティング - リードジェネレーション(オンライン広告、サイトLPO) - セミナー、展示会などのオフライン施策 - MA、CRMを活用したナーチャリング(メールなど)
・市場や顧客ニーズ、既存顧客の行動データなどの分析に基づいた戦略策定
・課題の発見から分析、仮説立てと実施、結果の解釈と改善提案
・マーケティング施策投資の最適化のための分析
・組織運営、メンバーが成長できる環境の整備
・海外のマーケティングチームとの連携
[Job description]
Lead generation, PR and product marketing for the B2B SaaS business, which can continue to achieve the fastest sales growth rate in Japan, exceeding T2D3, from designing the overall strategy to implementation.
・Marketing strategy formulation, implementation and execution - Brand marketing
・PR - Content marketing - Mass marketing - Lead generation (online advertising, website LPO) - Offline measures such as seminars and exhibitions - Nurturing (e.g. via email) using MA and CRM.
・Strategy formulation based on analysis of market and customer needs, behavioural data of existing customers, etc.
・Analysis, hypothesis formulation and implementation, interpretation of results and proposals for improvement.
・Analysis to optimise investment in marketing initiatives.
・Organisational management and the development of an environment in which members can grow.
・Collaboration with overseas marketing teams |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・10年以上のマーケティング管理職経験
・日本語ネイティブ
・IT企業におけるマーケティング経験
【歓迎要件】
・B2B SaaS企業での勤務経験
・代理店を活用したマーケティング施策の実行経験
・マーケティング責任者の経験
・ビジネス英語
[Requirements]
・10+ years' experience in a marketing management position
・Native Japanese
・Marketing experience in an IT company
[Preferred requirements]
・Experience working for a B2B SaaS company
・Experience in implementing marketing initiatives using agencies
・Experience as a marketing manager
・Business English |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
フレックスタイム制(コアタイム 11:00から16:00まで)
Flextime system (Core hours 11:00 to 16:00) |
想定年収Salary |
1500万円~
¥15M~ |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :1500万円~
勤務地 :東京
勤務時間 :フレックスタイム制
(コアタイム 11:00から16:00まで)
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 3 months
Estimated annual income: ¥15M~
Work location: Tokyo
Working hours:Flextime system (Core hours 11:00 to 16:00)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :3回程度
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants: 1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language:Japanese
Number of interviews (flow):around 3 times
* May change depending on the situation of the candidate |