職種Position |
営業
Sales |
会社概要Company profile |
【会社概要】
採用企業様は不動産売買仲介業者において大きな課題である、「売却不動産情報の調達を図る」ために確立した独自サービスを展開されております。
不動産売買業界で買主集客のサービスが増える中、売主集客は重要性が非常に高いにも関わらずそこに直接変化をもたらすサービスは存在していない状況でした。
従来の印刷DMやポスティングに比べ手書きの手紙の反響率が圧倒的に高いことから、ロボットを活用した手書きセールスレターを開発し、自社内で効果検証を実施。6年の歳月をかけ累計5億円の仲介手数料売上を創出し再現性を確信、リリースに至った新たな不動産の売主集客サービスです。
【募集背景】
・増員
【会社/お仕事の魅力】
・不動産テック市場は2017年以降急激な成長を遂げており、2025年度には2020年度比で200%を超え約1兆2,500億円市場になるとも言われております。
・そんな成長著しい市場の中でも他にない特色のサービスということもあり、2022年リリースのまだ新しいサービスですがすでに複数の大手財閥系不動産会社の導入実績などもございます。
[Company Profile]
The company has developed a unique service that has established itself as a major challenge for real estate brokers, namely the procurement of information on real estate for sale.
While services to attract buyers are increasing in the property sales industry, services to attract sellers were not available to make a direct difference, despite the fact that it is highly important to do so.
The response rate of handwritten letters is overwhelmingly higher than that of conventional printed DM and posting, so they developed a handwritten sales letter using a robot, conducted in-house effectiveness tests, and over a period of six years generated a total of 500 million yen in agency commission sales. The new service is.
[Background of recruitment]
・For expansion
[Attractive points of company/work]
・The real estate tech market has been growing rapidly since 2017, and it is said that by 2025 it will exceed 200% of the FY2020 level and become a 1.25 trillion yen market.
・The service is unique in such a fast-growing market, and although it is still a new service, released in 2022, it has already been introduced by several major conglomerate real estate companies. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
「不動産会社向け営業支援ツール」における導入サポート、改善提案など幅広くお任せします。ゆくゆくはマネージャーとしてプロセス検討〜顧客担当業務の仕組化、チームマネジメント等も担っていただきたいと考えております。
・導入に向けた商談(反響からの商談)
・サービスの導入〜利用サポート
・ユーザーの意見を活かした企画や改善提案
・サービス運営で連携する外部企業への発注業務
不動産売買の一連の流れ(業界理解)や、本ポジションにおける一連の業務内容についてレクチャーさせていただいた後、既存顧客の引き継ぎからお願いできればと考えております。カスタマーサクセスとしてのご経験を経て、ご経験やご希望に応じ業務の効率化やLTV最大化に向けて必要な業務フローの構築、数名のチームメンバーのマネジメントなどご相談/ご提案をさせていただきます。
[Job description]
The role will cover a wide range of tasks, including implementation support and improvement proposals for the 'sales support tool for real estate companies'. Eventually, as a manager, you will also be responsible for process studies, organising customer work and team management.
・Negotiations for introduction (from response).
・Support for introduction and use of services.
・Planning and improvement proposals that utilise user opinions.
・Planning and improvement proposals that utilise the opinions of users.
After a lecture on the series of real estate transactions (understanding of the industry) and the series of tasks in this position, they would like to ask you to start by taking over existing clients. After your experience as a customer success agent, depending on your experience and wishes, they will discuss/propose the construction of the workflow required to improve work efficiency and maximise LTV, and the management of several team members. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要な日本語力:ビジネス以上(日本語での営業が可能なレベル)
・積極的にキャッチアップし自主的に動ける方
【歓迎要件】
・不動産業向けの営業経験
・セールスを含む部署での事業立ち上げ経験
・ITサービスのセールスもしくはカスタマーサクセス経験
・不動産売買仲介経験
[Requirements]
・Required Japanese ability: Business and above
・Ability to multitask.
・Experience in corporate sales or personal sales to the wealthy (3+ years approx.)
[Preferred requirements]
・Experience of working in the financial/housebuilding/general contractor industry
・Taxation/financial knowledge
・Registered real-estate broker
・Experience as a consultant
・Business level English or Chinese |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
09:30~18:30(所定労働時間8時間)
09:30-18:30 (8 hours of regular working hours) |
想定年収Salary |
400~700万円
¥ 4M~7M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :400~700万円
勤務地 :東京
勤務時間 :09:30~18:30(所定労働時間8時間)
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月45時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥4~7 million
Work location: Tokyo
Working hours: 09:30-18:30 (8 hours of regular working hours)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average 45 hours per month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :複数名
応募に必要な書類:履歴書・職務経歴書
オンライン面接 :可(内定までに1度は対面での面接)
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2~3回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants: Not fixed
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available (at least one face to face interview in the selection process)
Interview language:Japanese
Number of interviews (flow): 2~3times
* May change depending on the situation of the candidate |