職種Position |
営業
Sales |
会社概要Company profile |
【会社概要】
WEB用カタログや外国語翻訳システム等のソリューション営業を行う会社です。FA業界の大手機械部品メーカー向けのカタログ制作のプロジェクト全体をリードし、ディレクションを行っています。大手部品メーカー・専門商社のデータベースに登録する情報の管理、運用業務を行なっており、お客様のニーズを深く理解し最適な方法を一緒に考えカタログや情報発信ツールとして提供しています。
【募集背景】
事業の拡大のため
【会社/お仕事の魅力】
カタログやマニュアルといったメーカー向けのコンテンツを制作し、設立してから56年に渡って、日本の産業の根幹を支えてきました。現在はデータベースやシステムを駆使したコンテンツ制作に力を入れるなど、お客様のニーズやウォンツに応えるために、実際従来の業界にとらわれない、業界横断的業態をとり、同社にしかできないビジネスを生み出しています。
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
They are a company that sells solutions such as web catalogs and foreign language translation systems. The company is leading and directing the entire catalog production project for a major machine parts manufacturer in the FA industry. They manage and operate information registered in the databases of major parts manufacturers and specialized trading companies. They deeply understand the needs of their customers and work to find the best method to provide in the form of catalogs and information dissemination tools.
[Background of recruitment]
For Job expanssion
[Attractive points of company/work]
They produce content for manufacturers such as catalogs and manuals, and have supported the foundations of Japanese industry for 56 years since their establishment. Currently, in order to respond to the needs and wants of their customers, they are focusing on content production that makes full use of databases and systems, and in fact, they are not bound by traditional industries and have adopted a cross-industry business model, creating businesses that only the company can do. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
①お客様先 工業・機電メーカー様との関係構築
担当いただく2~4社に定期的な訪問やオンライン面談を行ない常に情報をキャッチアップいただきます。入社当初は業務習熟のため既存顧客対応に従事いただく場合もありますが直属の上司に同行するなどOJTで業務を覚えていただきますが、少数精鋭の組織にて早期にご自身の営業スタイルを確立し、個人の裁量をもってご活躍いただくことを期待しています!
②提案活動
提案する商材は商品総合カタログ、WEB・システム案件等です。
お客様の抱える課題を的確に発見し、社内の多部署と協力して最適な商品やサービスを提案することです。実際の業務としては、定期的にお客様とミーティングを実施。商品やサービスについては、お客様に対してプレゼンテーションを行い、その後社内関係者と効果的なコミュニケーション図り連携いただきます。
③売上/利益の予実管理
売上と利益の年間目標を達成するため、価格設定や見積もり作成を行い、プロジェクトの調整を迅速に進めていただきます。
[Details of the job]
①Building relationships with customers: industrial and mechanical/electronic manufacturers
You will regularly visit the 2 to 4 companies you are in charge of and conduct online interviews to keep up with information. When you first join the company, you may be engaged in dealing with existing customers in order to familiarize yourself with the work, and you will learn the work through OJT, such as accompanying your direct superior, but you will quickly establish your own sales style in a small and elite organization.
②Proposal activities
The products they propose include comprehensive product catalogs, web/system projects, etc.
Our mission is to accurately discover the issues faced by our customers and work with multiple departments within the company to propose optimal products and services. In actual work, they hold regular meetings with customers. Regarding products and services, you will make presentations to customers, and then collaborate and communicate effectively with internal stakeholders.
③ Sales/profit forecast and actual management
You will set prices, create estimates, and quickly coordinate projects to achieve annual sales and profit goals. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・対法人営業(B2B)どのような商材や業界であっても、法人顧客に対して提案活動をしたことがある方。
・商材の魅力を顧客に伝えることができる方
・必要な日本語力:ビジネスレベル
[Requirements]
・ Required Japanese Ability: Business
・ Corporate sales (B2B) Those who have experience in making proposals to corporate customers, regardless of the product or industry.
・ Those who can convey the appeal of products to customers |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
愛知県
Aichi |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 |
想定年収Salary |
想定年収 :400~550万円
Estimated annual income: ¥4M~5.5M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :400~550万円
勤務地 :東京
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
休日 :年間休日120日/完全週休2日制/祝日/有給休暇(入社6ヵ月後10日 以降法定通り付与)/慶弔休暇
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月20時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
昇給 :昇給年1回(4月)
賞与 :賞与年2回(6月,11月)※通期利益の37%を社員で分配
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥4M~5.5M
Work location: Tokyo
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 (no core time)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average 20 h / month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1人
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants:1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 2 times
* May change depending on the situation of the candidate |