職種Position |
営業
Sales |
会社概要Company profile |
【会社概要】
WEB用カタログや外国語翻訳システム等のソリューション営業を行う会社です。FA業界の大手機械部品メーカー向けのカタログ制作のプロジェクト全体をリードし、ディレクションを行っています。大手部品メーカー・専門商社のデータベースに登録する情報の管理、運用業務を行なっており、お客様のニーズを深く理解し最適な方法を一緒に考えカタログや情報発信ツールとして提供しています。
【募集背景】
事業の拡大のため
【会社/お仕事の魅力】
カタログやマニュアルといったメーカー向けのコンテンツを制作し、設立してから56年に渡って、日本の産業の根幹を支えてきました。現在はデータベースやシステムを駆使したコンテンツ制作に力を入れるなど、お客様のニーズやウォンツに応えるために、実際従来の業界にとらわれない、業界横断的業態をとり、同社にしかできないビジネスを生み出しています。
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
They are a company that sells solutions such as web catalogs and foreign language translation systems. The company is leading and directing the entire catalog production project for a major machine parts manufacturer in the FA industry. They manage and operate information registered in the databases of major parts manufacturers and specialized trading companies. They deeply understand the needs of their customers and work to find the best method to provide in the form of catalogs and information dissemination tools.
[Background of recruitment]
For Job expanssion
[Attractive points of company/work]
They produce content for manufacturers such as catalogs and manuals, and have supported the foundations of Japanese industry for 56 years since their establishment. Currently, in order to respond to the needs and wants of their customers, they are focusing on content production that makes full use of databases and systems, and in fact, they are not bound by traditional industries and have adopted a cross-industry business model, creating businesses that only the company can do. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
・提案営業
お客様の抱える課題の発見し社内のディレクターと協力しお客様へ提案活動を実施していただきます。受注後はデータ構築チーム及び協力会社と一緒にプロ
ジェクト管理をして頂きます。(案件は5-6件程度を同時進行して頂きます。)
・新規顧客
現状は既存のお客様への深耕営業中心ですが将来的には新規のお客様に対して戦略立案から受注までをお任せしたいと考えています。
[Job description]
・Proposal sales
You will discover issues faced by customers and work with in-house directors to implement proposal activities to customers. After receiving an order, we will work with the data construction team and partner companies to develop the project.
You will be responsible for project management. (You will be working on about 5-6 projects at the same time.)
・New customers
Currently, we are focusing on in-depth sales to existing customers, but in the future we would like to entrust new customers with everything from strategic planning to order acceptance. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・法人営業経験5年以上
・WEB・システム・ツール等の法人営業経験
・必要な日本語力:ビジネスレベル
[Requirements]
・ Required Japanese Ability: Business
・ Over 5 years of corporate sales experience
・ Corporate sales experience in WEB, systems, tools, etc. |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 |
想定年収Salary |
想定年収 :450~550万円
Estimated annual income: ¥4.5M~5.5M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :450~550万円
勤務地 :東京
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
休日 :年間休日120日/完全週休2日制/祝日/有給休暇(入社6ヵ月後10日 以降法定通り付与)/慶弔休暇
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月20時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
昇給 :昇給年1回(4月)
賞与 :賞与年2回(6月,11月)※通期利益の37%を社員で分配
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥4.5M~5.5M
Work location: Tokyo
Working hours: Flextime system from 8:00 to 21:00 (no core time)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average 20 h / month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1人
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants:1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 2 times
* May change depending on the situation of the candidate |