職種Position |
営業・海外営業・事業開発・経営企画
Sales / Overseas Sales / Business Development / Corporate Planning |
会社概要Company profile |
【会社概要】
日本のネットスーパーやQ-Commerce事業者のフルフィルメントの自動化に係るニーズに対して、小型化した自動倉庫やロボット等の自動化技術を活用したRCS(Robotics Convenience Store)やNFC(Nano Fulfillment Center)と共に、ネットスーパーやQ-Commerceをより多くの消費者に使って頂けるようなコマースプラットフォームや消費者向けのアプリを開発・提供するリテールテック企業です。
「RetailをDigitalとAutomationで変革し、次のCXを創造する。」というビジョンの下に創業され、これまでにUTEC-東京大学エッジキャピタルパートナーズやDNX Venturesといった著名VCからの資金調達を行ってきています。現在のチームメンバーは20名を超え、特にHWやSWのエンジニアを中心に外国籍のメンバーを拡大しています。また、これまでにRCSを1店舗導入済み、2022年にRCS 1店舗とNFC2店舗の導入を予定しています。
BtoB向けの産業用の自動化・ロボットソリューションは多く存在しますが、それらの技術をBtoC向け、特に小売向けのサービス創出や、ロボット等の自動化システムをECやアプリでリアルタイム連携するソリューションは、これまでほとんどの企業が取り組めていない新しいチャレンジの領域です。急成長中の会社で一緒に挑戦されたい方は是非ご応募ください。
【会社/仕事の魅力】
・お客様と一緒に、真に0→1を作り上げ、その1→100の成長までを伴走する、大企業や戦略コンサルティングファームでは味わえない責任感/スピード感
・財務・法務、調達・物流、店舗オペレーション・戦略、ソフトウェア・ハードウェア領域といった幅広い知識
・プロダクト、コーポレート、事業開発等とのクロスファンクションでの協業、パートナー企業やお客様との折衝等、あらゆるステークホルダーの機動的・柔軟なマネジメントスキル
・単なるインプリ作業に留まらない、データドリブン、イシュ―ドリブンな問題解決能力
[Company Profile]
Together with RCS (Robotics Convenience Store) and NFC (Nano Fulfillment Center) that utilize automation technology such as miniaturized automated warehouses and robots to meet the needs of Japanese online supermarkets and Q-Commerce operators regarding automation of fulfillment. , A retail tech company that develops and provides commerce platforms and consumer apps that allow more consumers to use online supermarkets and Q-Commerce.
Founded under the vision of "transforming Retail with Digital and Automation to create the next CX," we have raised funds from well-known VCs such as UTEC-University of Tokyo Edge Capital Partners and DNX Ventures. increase. Currently, the team has more than 20 members, and we are expanding the number of foreign nationals, especially HW and SW engineers. In addition, we have already introduced one RCS store so far, and we plan to introduce one RCS store and two NFC stores in 2022.
There are many industrial automation / robot solutions for BtoB, but until now, there have been solutions for creating services for BtoC, especially for retail, and for linking automation systems such as robots in real time with EC and apps. This is an area of new challenges that most companies are not tackling. If you would like to take on the challenge together at a fast-growing company, please apply.
[Company / attractiveness of work]
・ A sense of responsibility / speed that cannot be experienced by large companies or strategic consulting firms, which truly creates 0 → 1 together with customers and accompanies the growth of 1 → 100.
・ A wide range of knowledge in finance / legal affairs, procurement / logistics, store operations / strategies, software / hardware areas
・ Flexible and flexible management skills of all stakeholders, such as cross-function collaboration with products, corporate, business development, etc., negotiations with partner companies and customers, etc.
・ Data-driven and issue-driven problem-solving capabilities that go beyond mere implementation work |
仕事内容Job description |
【仕事内容】
■Integration & Operations Developmentチームの役割:
チームの役割は大きく2つあります。
1つ目は、案件受注後のソリューション導入に向けたPM・コンサルティングです。RCSやNFCを導入頂くお客様は個社ごとに置かれている事業環境やオペレーションが異なります。また、導入に際しては、我々の開発協力会社様との折衝、契約締結、お客様のシステムとの連携、UI/UX検討、オペレーションフロー構築等、検討すべき論点が多岐に渡ります。これらを踏まえ、関係するステークホルダーと緊密に連携を図りながら、迅速にお客様にとって最適なソリューション導入に向けた推進役として働いて頂きます。お客様の声に耳を傾けることは当然ながら、欧米のMFC/CFCプレイヤーの事例を日々リサーチし、常に世界一のベストプラクティスを追求していくことも求められます。
2つ目は、導入後にNFCやRCSを通じたオンライン事業のグロースとオペレーションパフォーマンスの向上に向けた伴走パートナーです。我々は単なる機器販売だけではなく、導入後にお客様の成長の果実をシェア頂き長期的にwin-winな関係性を構築するビジネスモデルを志向しています。導入後のシステムの運用保守は当然エンジニアが行う一方、このチームではRCS/NFCを通じて得られる注文データやオペレーションデータ、また、現場のお客様から直接頂いたフィードバックを基に、お客様の更なるオンライン事業の成長に向けた課題解決に取り組みます。時には我々のソリューションの範疇外の領域であってもデジタル領域の参謀として広く課題解決に当たります。
【大切にしているポイント】
これらの役割を果たすために、Integration & Operations Developmentチームでは特に以下のポイントを大切にしており、こういった素養をお持ちの方と働きたいと考えています
・「小売り×デジタル」領域における高いアンテナを持ち、収集した情報をもとに戦略を構想する「大局観」
・実際の小売り企業のオペレーションを「現場・現物・現実」として肌で理解し、問題解決を伴走できる「現場感」
・世の中にないソリューションを普及させ、新たな顧客体験/小売り業界の変革と創造を実現させるための「使命感」
[Job description]
■ Role of Integration & Operations Development Team:
There are two main roles for a team.
The first is PM / consulting for the introduction of solutions after receiving an order for a project. Customers who introduce RCS or NFC have different business environments and operations for each company. In addition, when introducing it, there are various issues to be considered, such as negotiations with our development cooperating companies, contract conclusion, cooperation with customer's system, UI / UX examination, operation flow construction, etc. Based on these, we will work closely with related stakeholders as a driving force for promptly introducing the optimum solution for our customers. It goes without saying that we need to listen to the voices of our customers, and we also need to research the cases of MFC / CFC players in Europe and the United States on a daily basis and constantly pursue the best practices in the world.
The second is a companion partner for improving online business growth and operational performance through NFC and RCS after introduction. We are not just selling equipment, but aiming for a business model that builds a long-term win-win relationship by sharing the fruits of customer growth after introduction. While the operation and maintenance of the system after installation is naturally performed by engineers, this team will use the order data and operation data obtained through RCS / NFC and the feedback directly received from the customers in the field to further their online business. We will work to solve issues for growth. Sometimes, even in areas outside the scope of our solutions, we work extensively as a staff member in the digital domain to solve problems.
[Points that are important]
In order to fulfill these roles, the Integration & Operations Development team places particular importance on the following points and would like to work with those who have such backgrounds.
・ A "big picture view" that has a high antenna in the "retail x digital" domain and plans a strategy based on the collected information.
・ "On-site feeling" that allows you to understand the actual operation of a retail company as "on-site / actual / reality" and to accompany problem solving
・ A "sense of mission" to popularize solutions that are not available in the world and to realize new customer experience / retail industry transformation and creativity |
応募資格Requirement |
【必須(MUST)】
・【大切にしているポイント】で記載した素養
・ネイティブレベルの日本語力
・以下いずれかの職務経験(年数はあくまで目安です)
・戦略/総合/ITコンサルティングファーム 実務3年以上
・総合商社での事業開発・パートナリング 実務3年以上
・事業会社でのプロジェクトリード 実務3年以上
【歓迎(WANT)】
・英語:ビジネス会話以上
・EC物流、フルフィルメントセンターの立上げ、運用改善やコンサル経験
・小売業・店舗オペレーションの知識(スーパーやコンビニ)
[Requirement]
・ The background described in [Points that are important]
・ Native level Japanese ability
One of the following work experience (years are just a guide)
・ Strategy / Comprehensive / IT consulting firm 3 years or more of practice
・ Business development and partnering at a general trading company for more than 3 years
・ Project lead at a business company 3 years or more of practice
[Preferred Requirement]
・ English: More than business conversation
・ EC logistics, establishment of fulfillment center, operational improvement and consulting experience
・ Knowledge of retail and store operations (supermarkets and convenience stores) |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time employee |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
固定時間制若しくはフレックスタイム制
Fixed time or flextime system |
想定年収Salary |
500~1,200万円(固定残業代45時間含む)
5M - 12M *Includes 45 hours fixed overtime peymen |
条件・待遇Condition |
試用期間: 3ヶ月間
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Trial period: 3 months
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
応募に必要な書類:英語もしくは日本語のレジュメ
オンライン面接:可
面接の言語:英語もしくは日本語
面接回数(流れ):2〜3回
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: English
Number of interviews (flow): 2 times
Application for overseas residents: Not possible
* May change depending on the situation of the candidate |