職種Position |
営業
Sales |
会社概要Company profile |
【会社概要】
日本のネットスーパーやQ-Commerce事業者のフルフィルメントの自動化に係るニーズに対して、小型化した自動倉庫やロボット等の自動化技術を活用したRCS(Robotics Convenience Store)やNFC(Nano Fulfillment Center)と共に、ネットスーパーやQ-Commerceをより多くの消費者に使って頂けるようなコマースプラットフォームや消費者向けのアプリを開発・提供するリテールテック企業です。
「RetailをDigitalとAutomationで変革し、次のCXを創造する。」というビジョンの下に創業され、これまでにUTEC-東京大学エッジキャピタルパートナーズやDNX Venturesといった著名VCからの資金調達を行ってきています。現在のチームメンバーは20名を超え、特にHWやSWのエンジニアを中心に外国籍のメンバーを拡大しています。また、これまでにRCSを1店舗導入済み、2022年にRCS 1店舗とNFC2店舗の導入を予定しています。
BtoB向けの産業用の自動化・ロボットソリューションは多く存在しますが、それらの技術をBtoC向け、特に小売向けのサービス創出や、ロボット等の自動化システムをECやアプリでリアルタイム連携するソリューションは、これまでほとんどの企業が取り組めていない新しいチャレンジの領域です。急成長中の会社で一緒に挑戦されたい方は是非ご応募ください。
【会社/仕事の魅力】
・お客様と一緒に、真に0→1を作り上げ、その1→100の成長までを伴走する、大企業や戦略コンサルティングファームでは味わえない責任感/スピード感
・財務・法務、調達・物流、店舗オペレーション・戦略、ソフトウェア・ハードウェア領域といった幅広い知識
・プロダクト、コーポレート、事業開発等とのクロスファンクションでの協業、パートナー企業やお客様との折衝等、あらゆるステークホルダーの機動的・柔軟なマネジメントスキル
・単なるインプリ作業に留まらない、データドリブン、イシュ―ドリブンな問題解決能力
[Company Profile]
Together with RCS (Robotics Convenience Store) and NFC (Nano Fulfillment Center) that utilize automation technology such as miniaturized automated warehouses and robots to meet the needs of Japanese online supermarkets and Q-Commerce operators regarding automation of fulfillment. , A retail tech company that develops and provides commerce platforms and consumer apps that allow more consumers to use online supermarkets and Q-Commerce.
Founded under the vision of "transforming Retail with Digital and Automation to create the next CX," we have raised funds from well-known VCs such as UTEC-University of Tokyo Edge Capital Partners and DNX Ventures. increase. Currently, the team has more than 20 members, and we are expanding the number of foreign nationals, especially HW and SW engineers. In addition, we have already introduced one RCS store so far, and we plan to introduce one RCS store and two NFC stores in 2022.
There are many industrial automation / robot solutions for BtoB, but until now, there have been solutions for creating services for BtoC, especially for retail, and for linking automation systems such as robots in real time with EC and apps. This is an area of new challenges that most companies are not tackling. If you would like to take on the challenge together at a fast-growing company, please apply.
[Company / attractiveness of work]
・ A sense of responsibility / speed that cannot be experienced by large companies or strategic consulting firms, which truly creates 0 → 1 together with customers and accompanies the growth of 1 → 100.
・ A wide range of knowledge in finance / legal affairs, procurement / logistics, store operations / strategies, software / hardware areas
・ Flexible and flexible management skills of all stakeholders, such as cross-function collaboration with products, corporate, business development, etc., negotiations with partner companies and customers, etc.
・ Data-driven and issue-driven problem-solving capabilities that go beyond mere implementation work |
仕事内容Job description |
【仕事内容】
営業チームと連動して顧客毎の要件を整理する(流量分析、物流フロー設計、能力シミュレーションなどの要件定義)
上記に基づき、保管・搬送システムの機器選定及びレイアウト設計、及び業務フローを構築する。
弊社のコア技術を軸とした自動化設備を社内エンジニアリングチームと、必要となる周辺機器は各パートナーと連携して最適なシステムを設計・提案する。
プロジェクト全体のマネジメント業務(プロジェクトの工程管理、予算管理、施工管理、品質管理、パートナーマネジメント)を行う。
保守メンテナンス体制の構築と仕組みづくりを行い、設備導入後の運用やアフターサポートのマネジメントを行う。
【求める人物像】
・現場が好きで自動化に興味があり、業界を本気で変革したいと思っている
・現場に深く入り込んで課題を発見し、その解決に向け粘り強く取り組む
・数字に基づくロジカルなストーリーと情熱でステークホルダーを巻き込んで業務を推進する
[Job description]
Organize requirements for each customer in conjunction with the sales team (requirements definition for flow rate analysis, logistics flow design, capacity simulation, etc.)
Based on the above, equipment selection, layout design, and work flow for the storage and transportation system will be established.
We will design and propose the optimal system for automation equipment based on our core technology with our in-house engineering team, and the necessary peripheral equipment in collaboration with each partner.
Performs overall project management work (project schedule management, budget management, construction management, quality control, partner management).
We will build and create a maintenance system and manage the operation and after-sales support after the installation of equipment. |
応募資格Requirement |
【必須(MUST)】
・機械設備や自動化設備の設計、導入経験
・2Dまたは3DCADを使用した設備のレイアウト設計経験
[Requirement]
・Experience designing and implementing mechanical equipment and automation equipment
・Experience designing equipment layout using 2D or 3D CAD
・Fluent Japanese ability |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
固定時間制若しくはフレックスタイム制
Fixed time or flextime system |
想定年収Salary |
500~1,200万円(固定残業代45時間含む)
5M - 12M *Includes 45 hours fixed overtime peymen |
条件・待遇Condition |
試用期間: 3ヶ月間
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Trial period: 3 months
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
応募に必要な書類:英語もしくは日本語のレジュメ
オンライン面接:可
面接の言語:英語もしくは日本語
面接回数(流れ):2〜3回
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: English
Number of interviews (flow): 2 times
Application for overseas residents: Not possible
* May change depending on the situation of the candidate |