職種Position |
技術職 (SE・インフラエンジニア・Webエンジニア・ゲーム)
System Engineers / Infrastructure Engineers / Web Engineers / Game Developers |
会社概要Company profile |
【会社概要】
2012年創業、統計学やAIを用いたアプローチで在庫過多の問題を解決するSaaSプロダクトを開発しているベンチャー企業です。プロダクトは今後の売れ行き予測や購買動向分析などのサービスを備え、アパレルをはじめとする小売企業が、廃棄を前提とした多くの余剰在庫を抱えずともビジネスを維持していけるよう支援しています。在庫問題にアプローチすることで、「いらないものは作らない」という世の中を実現し、大量生産・大量廃棄、労働環境、環境汚染などの世界的問題の解決に貢献する企業として更なる成長を目指しています。
【会社/お仕事の魅力】
業界の宿命的課題として何十年も放置されてきた在庫問題に対して、全く新しい解決策を提供できるプロダクトです。
サービスローンチ以降、多くの反響を頂いており、導入件数が急増しております。
<プロダクトの機能例>
・プロパー販売可能な機能、値引きを抑制できる商品などのリストアップ
・事業の健康状態を確認するための各種指標のチャートの自動作成
・客単価向上に貢献する商品のリストアップ など
[Company Profile]
Founded in 2012, it is a venture company that develops SaaS products that solve the problem of excess inventory with an approach using statistics and AI. The product is equipped with services such as future sales forecasts and purchase trend analysis, and supports retail companies such as apparel to maintain their business without having to carry a lot of excess inventory that is supposed to be disposed of. By approaching the inventory problem, they aim to realize a world where companies don't make things which are not in need, and to grow further as a company that contributes to solving global problems such as mass production, mass disposal, labor environment, and environmental pollution.
[Attractive points of company/work]
It is a product that can provide a completely new solution to the inventory problem that has been neglected for decades as a fateful problem in the industry.
Since the service launch, they have received a lot of feedback, and the number of introductions is increasing rapidly.
・Listing of products that can be sold properly, which will be useufl for controling discounts
・Automatic creation of charts of various indicators to check the health of the business
・Creating a list of products that will contribute to increasing the average spend per customer, etc. |
仕事内容Job description |
在庫分析SaaSプロダクト(自社開発)に関する、以下の業務をご担当いただきます。
・新機能の開発
・機能改善要望についての開発
・障害発生時の対応
■使用技術
・開発言語: TypeScript、JavaScript、HTML5、CSS3
・ライブラリ・フレームワーク:React/Redux、Next.js、chart.js、MaterialUI, Devexpress、webpack
・API通信: GraphQL、REST
・インフラ: Amazon Web Services
・AWS製品: Elastic Beanstalk、Lambda、S3、Cognito
・ツール: Notion、Jira、Slack、GitHub、CircleCI、Sentry、Figma
[Job description]
You will be in charge of the following tasks related to the inventory analysis SaaS product (developed in-house).
・Development of new functions
・Development of new functionality
・Responding to problems when they occur.
■Technology used
Development languages: TypeScript, JavaScript, HTML5, CSS3
Libraries and frameworks: React/Redux, Next.js, chart.js, MaterialUI, Devexpress, webpack
API communication: GraphQL, REST
Infrastructure: Amazon Web Services
AWS products: Elastic Beanstalk, Lambda, S3, Cognito
Tools: Notion, Jira, Slack, GitHub, CircleCI, Sentry, Figma |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・TypeScriptによる開発経験
・4年以上の業務でのWEBシステム開発経験(必須)
・JavaScriptライブラリ(Angular.js, React, Vue.js)を使った開発経験
【歓迎要件】
下記いずれか
・Redux、MobX、Vuex等の状態管理ライブラリを用いた開発経験
・Next.jsやNuxt.jsなどのFWを用いた開発経験
・AWSの業務使用経験
・スクラッチ開発の経験
・チームをテクニカル面でリードされた経験
・システムアーキテクチャ設計の経験
・Webフロントエンド領域のソフトウェアテストに関する経験
・スクラム開発の経験
・バックエンド側API実装経験
[Requirements]
・Development experience in TypeScript
・4+ years of experience in web system development
・Experience in development using JavaScript libraries (Angular.js, React, Vue.js)
[Preferred requirements]
Experience in any of the following
・Development experience using state management libraries such as Redux, MobX, Vuex, etc.
・Development experience using FW such as Next.js and Nuxt.js
・Experience with AWS
・Scratch development experience
・Experience leading a team from a technical perspective
・Experience in system architecture design
・Experience in software testing in the web front-end domain
・Experience in Scrum development
・Experience in back-end API implementation |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00~18:00 *月1回は出社日。それ以外は自由出社。
9:00~18:00 *Remote work available / You need to g |
想定年収Salary |
600~800万円
¥ 6M~8M |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :600~800万円
勤務地 :東京または大阪 *選択可 (月一の出社以外、リモート可)
勤務時間 :9:00~18:00 *月1回は出社日。それ以外は自由出社。
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、有給休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、交通費全額支給、健康診断、その他福利厚生有
Employment Type: Permanent
Probation period: 3 month
Estimated annual income: ¥6M-8M
Work location: Tokyo or Osaka (You can choose)
Working hours: 9:00~18:00 *Remote work available / You need to go to the office at least once a month
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, paid leaves, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, transportation expense support, health check, and other benefits |
選考についてProcess |
募集人数:2名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回
Number of applicants: 2
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language:Japanese
Number of interviews (flow):3 times |