職種Position |
営業・海外営業
Sales / Overseas Sales |
会社概要Company profile |
【会社概要】
この多国籍企業はさまざまな開発プロジェクトを展開しており、大手企業やベンチャー企業のデジタルトランスフォーメーションパートナーを目指しています。大規模な多国籍企業であり、世界中に支社とグローバルメンバーを抱えており、現在日本での事業拡大フェーズにあります。
【会社・事業の魅力】
・世界7カ国14都市に拠点を持ち、2,500名以上の社員が在籍。国の機関を含む150社の大規模プロジェクトに携わっています。
・現在日本での事業拡大フェーズにあり、近い将来さらなる成長を見込める環境です。
・多国籍メンバーで構成されたグローバルな環境で、社内公用語は英語です。
■ Company profile
This multinational company with various development projects is aiming to become a digital transformation partner for large companies and venture companies. As a large multinational company, the company has many global members and branch offices all over the world, and they are currently in the stage of expanding our business in Japan.
■ Attractiveness of company / business
・ With branch offices in 14 cities in 7 countries and around the world, we have more than 2,500 employees and are waiting for large-scale projects of 150 companies including national clients.
・ We are in the stage of expanding our business in Japan, and we can see the growth of the company in the near future.
・ In a global environment consisting of multinational members, the official language of the company is English. |
仕事内容Job description |
【仕事内容】
製品やサービスの販売促進戦略の策定と顧客への販売を担当できる、優秀なジュニアカスタマーサポート・セールス候補者を募集しています。
【主な業務内容】
・ 既存クライアントと密に連携し、円滑なビジネス実行を支援する。
・ ネットワーキングやフォローアップの礼儀的な連絡を通じて新規ビジネスを特定・開拓する。
・ プレゼンテーション資料の準備・実施や業界イベントへの参加を通じて、会社の製品・サービスを市場に促進する。
・ 会社の製品、機能、サービスを学び、潜在顧客に当社の製品・サービスを紹介する。
・ RFI・RFPへの対応を含め、顧客からの問い合わせに対応する。
・ 市場動向、製品動向、競合環境の情報を常に把握する。
・ 提案書(Statement of Work)で提示するソリューションがベストプラクティスであり、クライアントの要件に沿った内容であることを保証する。
・ ビジネス開発チームと密に連携し、会社のビジネス戦略を理解する。
We are looking for a talented junior customer support and sales candidate who can be
responsible for devising strategies to promote and sell products or services to customers.
[Responsibilities]
- Work closely with existing clients to ensure successful business execution.
- Identify and develop new business through networking and follow-up courtesy calls
- Market and promote a portfolio of QBurst by preparing and delivering presentations of
QBurst capabilities to customers and attend industry events.
- Learn the company's products, features, and services and reach out to potential
clients to inform them about our products and services.
- Manage the client inquiries by responding to RFI’s & RFP’s
- Keeping abreast of market trends and product & competitor landscapes ● Ensuring
solutions stated in the Statement of Work are best practice and in line with client
requirements
- Work closely with QBurst business development team to understand the QBurst
business strategies. |
応募資格Requirement |
【応募要件】
・IT営業関連(営業サポートや営業事務含む)の経験があること。
・自発的で競争心があり、結果重視の姿勢を持ち、新規ビジネスの開拓に専念・集中できること。
・自信を持ったプレゼンテーションスキルと電話対応マナーを有すること。
・適切なタイムマネジメント、細部への注意力、業務の優先順位付けができること。
・技術的理解があり、新しい技術への関心を持ち、業界動向を調査しキャッチアップする姿勢があれば尚可。
・英語・日本語での説得力のある文章・口頭でのコミュニケーション能力があること。
・見込み顧客を見つけるための優れた対人スキルとコミュニケーションスキルを有すること。
[Requirements]
- Candidate should have previous experience in IT sales related jobs including sales support and Sales Administration
- Candidate should have a self motivated, competitive, and result-driven attitude with
dedicated and focus in identifying new business
- Confident presentation skills and call etiquettes
- Ability to have proper time management, attention to detail, and work prioritization.
- Technical understanding, with enthusiasm in new technologies to research on keep top
of industry development is added advantage
- Articulate and influential written and verbal communication skills in English and
Japanese
- Should have excellent interpersonal and communication skills to find prospective
customers |
日本語力Japanese level |
流暢
Fluent |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00〜18:00 or 10:00〜19:00
9:00〜18:00 or 10:00〜19:00 |
想定年収Salary |
400~4500万円
¥4M - ¥4.5M |
条件・待遇Condition |
雇用形態:正社員
勤務地:東京
休日:土日祝
福利厚生:
・健康保険
・厚生年金
・雇用保険
・労災保険
・通勤手当(会社規定あり)
・新卒向け研修あり
Trial period: 3 months
Holidays: Saturdays, Sundays, and national holidays
Welfare: Health insurance, welfare pension, employment insurance, workers' compensation insurance, commuting allowance (with company regulations), training available |
選考についてProcess |
応募書類:英語履歴書
オンライン面接:可
面接言語:日本語・英語
選考フロー:一次面接 → 最終面接 → 人事面談
海外在住者の応募:不可
※候補者の状況によりプロセスが変更となる場合があります
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: Japanese + English
Number of interviews (flow): 1st interview → final interview → HR interview
Application for those living overseas: Impossible
* The process may change depending on the candidate's situation |