職種Position |
販売・カスタマーサポート・サービス職
Customer Support / Service |
会社概要Company profile |
【会社概要】
SaaSやスタートアップ企業の支援を行う会社です。スタートアップの成長支援を通して日本経済の持続的な成長に貢献できると考えており、カスタマーサクセス支援のトップパートナーになることを目指していきます。
[Company Overview]
They are a company that supports SaaS and startup companies. They believe that by supporting the growth of startups, they can contribute to the sustainable growth of the Japanese economy, and they aim to become a top partner in customer success support. |
仕事内容Job description |
【仕事内容】
東京オフィスにて、決済ウェブサービスのお問い合わせにお答えしていくお仕事です。
同社のクライアントが展開している、グローバルな決済サービスに対して、電話、チャット、メールを通してユーザーのお問い合わせに対応します。
丁寧な対応を大事にしているため、対応件数は、1日8~10件程度です。ひとつひとつのお問い合わせに向き合い、決済サービスを導入してくれているユーザーの方との関係を大事にしています。
そのため「単なる回答をする」ではなく、ユーザーの本当のニーズが何なのかを把握して、最適な提案を行うことを心がけています。
【言語と教育体制】
外貨決済サービスを導入しているのは日本のユーザーです。そのため、お問い合わせは日本語での対応となりますが、その決済サービスを開発している会社はグローバル企業です。そのため詳細資料や日々のシステムアップデート情報などは英語で把握する必要があります。
お問い合わせ対応のノウハウや、外貨決済サービスのサービス詳細などについては、詳しい研修プログラムがありますので、初心者からでも安心して業務に取り組むことができます。
実際に、現在在籍しているメンバーも、数多くが初心者からスキルアップしていったメンバーです。
【仕事のポイント】
・丁寧な対応を大事にしているチームです。
・仕事で英語を使いたい、でもスピーキングは苦手、という方でも問題ありません。むしろ歓迎いたします。
・IT系の知識に自信がないという方、しっかりした教育プログラムがあります。
・大事なのは、学ぶ姿勢と、お客様のニーズを把握して、最適な提案を行おうという気持ちです。
【仕事のやりがい】
・初心者からでも、スキルアップすることができます。
・先進的なウェブサービス企業の運用に関する知識を身につけることができます。
・日本企業の中で、とてもグローバルな環境に身を置くことができます。15カ国以上のメンバーが在籍しています。
・丁寧な仕事から、顧客満足度が非常に高いチームであり、世界中のベンダーの中でも評価されています。
このチャンスを活かして、世界をリードするウェブ企業の一翼を担い、クライアントの成功に貢献しませんか?
[Job Description]
This job involves answering inquiries about the payment web service at the Tokyo office.
You will respond to user inquiries about the global payment service provided by the company's clients via phone, chat, and email.
They value polite responses, so they handle about 8 to 10 inquiries per day. They deal with each inquiry and value their relationships with users who have introduced their payment service.
They do not simply give answers, but try to understand the users' true needs and make optimal proposals.
[Language and training system]
Japanese users are the ones who have introduced the foreign currency payment service. Therefore, inquiries will be handled in Japanese, but the company developing the payment service is a global company. Therefore, detailed materials and daily system update information must be understood in English.
They have a detailed training program for know-how on responding to inquiries and details of the foreign currency payment service, so even beginners can work with confidence.
In fact, many of their current members have improved their skills from beginners.
[Job highlights]
- This is a team that values polite service.
- It's okay if you want to use English at work if you are not good at speaking.
- If you are not confident in your IT knowledge, they have a solid training program.
- What's important is a willingness to learn and a desire to understand the needs of customers and make optimal proposals.
[Job satisfaction]
- Even beginners can improve their skills.
- You can acquire knowledge about the operation of advanced web service companies.
- You can be in a very global environment within a Japanese company. There are members from more than 15 countries.
- Due to their polite work, they are a team with very high customer satisfaction and are highly regarded among vendors around the world.
Why not take advantage of this opportunity to play a part in a world-leading web company and contribute to the success of their clients? |
応募資格Requirement |
【必須スキル】
・日本語でビジネスメールが書ける
・英語スキル: TOEIC650点以上、読み書きのみで可
・顧客の対応をした経験(営業、事務、接客業、など)
・国籍不問
・新規ビザサポート不可(更新など対応可能)
・ビジネスPCスキル、ITリテラシー
-タッチタイピング、ビジネスメール、Excel・PPT・Word(作成・入力)
-ご自身で調べて使いこなせる程度のIT、ネットリテラシー
【歓迎スキル】
・PC利用の経験がある(学生時代や私生活でも可)
・ITスキルを身につけるための努力をしている
【求める人物像】
■お客様のためにサポートしたい、困っている人を助けることをやりがいに感じている方
■英語を勉強してきて、もっとレベルアップできる環境に挑戦したい方
■ITスキルを磨いていくことに、努力を惜しまない方
■顧客折衝という切り口からキャリアを確立していきたい方
[Required skills]
- Ability to write business emails in Japanese
- English skills: TOEIC 650 or higher, reading and writing only is acceptable
- Experience dealing with customers (sales, clerical work, customer service, etc.)
- Nationality does not matter
- New visa support not available (renewal etc. can be supported)
- Business PC skills, IT literacy
- Touch typing, business emails, Excel, PPT, Word (creation and input)
- IT and internet literacy to the extent that one can research and use it by themselves
[Welcome skills]
- Experience using a PC (student days or private life are acceptable)
- Making an effort to acquire IT skills
[Desired personality]
■ Those who want to support customers and find it rewarding to help people in need
■ Those who have studied English and want to challenge themselves in an environment where they can improve their level
■ Those who spare no effort in honing their IT skills
■ Those who want to establish a career from the perspective of customer negotiations |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間:9:00~18:00
9:00~18:00 |
想定年収Salary |
300万円~408万円
3 million to 4 million yen |
条件・待遇Condition |
【条件】
給与:月給 25万円 〜 34万円 固定残業時間月30時間分を含む(月45,700円~62,100円)
勤務地:東京
(出社ベースの勤務 ※個人情報や決済関連の情報を取り扱うため、情報セキュリティの観点を考慮するため)
雇用形態:正社員
勤務時間:9:00~18:00
※残業月10~20時間程度。シフト勤務の為、基本的にほとんど発生しません。
※研修中(3か月程度)は、平日勤務のみ
勤務日:週5日シフト制勤務 (週休2日制)
※土日祝日、年末年始、GW等も含むシフト制勤務となります。
※慶弔休暇、有給休暇(1日、半日、1時間単位で取得可)あり
試用期間:あり(6か月)※条件変更なし
【福利厚生】
・各種社会保険完備
・昇給あり
・通勤手当支給(上限月3万円まで)
・健康診断(基礎項目+女性向けオプション有)
・介護休暇
・産前休暇/育児休暇 ※取得率100% 男女共実績多数
-産休育休フォローアップ制度
・休憩室、仮眠室(休養室)完備
・フリードリンク、オフィスコンビニ等
・休業ウェルカムバック制度
・拠点、部署交流支援制度
・持株会制度
【研修制度・キャリア支援制度)】
・資格取得補助制度
・外国語学習補助制度
・社内公募制度
・社内留学制度
・目標/行動フィードバック制度
・レビュー(1on1)
・四半期に1回の全社会議
・中期経営計画の公開
・各種委員会制度
・部活動 など
[Required skills]
- Ability to write business emails in Japanese
- English skills: TOEIC 650 or higher, reading and writing only is acceptable
- Experience dealing with customers (sales, clerical work, customer service, etc.)
- Nationality does not matter
- New visa support not available (renewal etc. can be supported)
- Business PC skills, IT literacy
- Touch typing, business emails, Excel, PPT, Word (creation and input)
- IT and internet literacy to the extent that one can research and use it by themselves
[Welcome skills]
- Experience using a PC (student days or private life are acceptable)
- Making an effort to acquire IT skills
[Desired personality]
■ Those who want to support customers and find it rewarding to help people in need
■ Those who have studied English and want to challenge themselves in an environment where they can improve their level
■ Those who spare no effort in honing their IT skills
■ Those who want to establish a career from the perspective of customer negotiations |
選考についてProcess |
【選考フロー】
▼書類選考
▼1次選考(面接・言語テスト・適性検査)
▼最終選考(面接・リサーチクイズ)
▼内定
※選考の流れや回数は状況により変動する場合があります
[Selection process]
▼Document screening
▼First selection (interview, language test, aptitude test)
▼Final selection (interview, research quiz)
▼Offer of employment
*The selection process and number of times may change depending on the situation. |