職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Consulting / Marketing / PR |
会社概要Company profile |
【会社概要】
当社は、製品の企画開発からマーケティング、販売までワンストップで行なっている化粧品・サプリメント・医薬品の会社です。
【会社/お仕事の魅力】
「いい仲間といい仕事をし、いい会社をつくる」
という想いを胸に、2013年の創業時から一つひとつ事業を積み重ねてまいりました。
外部資本を入れずに創業10年で年商40億超!という急成長ベンチャーでありながらも
地に足のついた事業ポートフォリオを持ち、一人当たり営業利益額は上場企業TOP150クラスを誇る少数精鋭の組織です。
年功序列を禁止し若手を大胆に抜擢する文化があり、入社2年目でグループ会社代表に就任したメンバーもいます。活躍の場に制限はありません。素晴らしい仲間とともに精一杯やりきりませんか?
[Company Overview]
The company offers a comprehensive, one-stop service that spans from product planning and development to marketing and sales. They specialize in cosmetics, dietary supplements, and pharmaceuticals.
[What Makes the Company Unique / Key Attractions]
Starting with just ¥400,000 in initial capital, the company achieved ¥4 billion in revenue within 10 years. In 2018, they launched joint ventures with publicly listed companies, which have led to even more dynamic business expansions.
Currently, the group operates 10 companies with key offices in Fukuoka and Tokyo. They are now focused on transforming their organization, with a short-term goal of achieving ¥10 billion in operating profit.
They are committed to delivering the “ultimate shopping experience.” The belief that a passionately crafted product can positively impact the life of someone they've never met through e-commerce is at the heart of their philosophy. In today’s saturated Japanese market, consumer behavior is shaped by various contexts, and they strive to offer new value through creativity and imagination.
The world, even if only slightly, undoubtedly changes before and after the introduction of their products and services. They aim to remain a company where every team member can boldly take on such meaningful and ambitious work with a high degree of autonomy.
The company actively seeks individuals who are highly motivated, possess a strong professional mindset, and resonate with their vision. Together with like-minded talent, they aspire to pursue the ultimate shopping experience and make the world a better place. |
仕事内容Job description |
<web広告を使った新規顧客獲得(商品のデジタルプロモーション)>
・自社ブランド商品の複数媒体での広告運用(GDN、YDA、LINE、Facebook、Tik Tok その他アドネットワークなど)
・数字管理、分析
・LP、クリエイティブ作成
・その他デジタルプロモーションの戦略立案、実行
マーケドリブンな脳の使い方で、精度高く広告効果を突き詰めた「ダイレクトマーケティング」を行って頂きます。
メーカーである自分たちがやるからこそ全てが変数で、本質的なマーケティングが出来る環境です。
LTVから逆算した新規獲得や、広告運用で得た情報を商品企画に活かすことも可能です。
自分で企画した商品を自分の手でマーケティングして頂きます。
未経験で裁量権の大きいWEBマーケができること
自社で商品の開発から販売、届けるという上流から下流までオールインハウスでやっているため、幅広い変数を扱うことができます。
未経験で入社して1ヶ月目から月数千万円単位の広告を配信することができます。
キャリアパスとしてバリューチェーンの上流から下流までを担当できること(3ヶ月ほどで1商材の事業責任者をしているメンバーもいます)
OJT中に商品を企画し、実際にリリースに向けて開発中
半年ほどWEBマーケをやったのち、オフラインマーケのチャネル開拓。
3ヶ月間のOJT後、1商材の事業責任者としてマーケティング全般を担う。
3ヶ月間のOJT後、新商材の立ち上げ責任者
-1年ほどD2C事業のWEBマーケをやったのち、別事業のマーケティング責任者
商品、事業の数よりも社員数の方が少ない組織のため、早期のタイミングで事業の全体像に関わることができます。
2024年度に10商品以上の新商品のリリースが控えております。なので、新商品の立ち上げなどに早いうちに関われます。
少数精鋭であること
現在1人あたり売上が1億を超えている少数精鋭の組織でマーケティングを学べます。OJT担当は個人で数億円以上売っているマーケター。みっちりとフィードバックをして、3ヶ月でトップマーケターに育てます。
-1事業あたり、2,3名体制で事業を推進しています。そのため、1人あたりの事業への影響が非常に大きく、自分の立てた仮説を市場に直接ぶつけることができます。
未経験入社からのWEBマーケターとしての活躍
入社初月から未経験でも月間広告費1000万円以上、運用しているメンバー多数
入社1年以内に数億単位の売上を作るマーケターになれます。
入社3ヶ月で売れていなかった商品のマーケティング戦略を練り直し、売上5億以上を作るメンバーもいます。
様々な媒体を駆使できるようになる(入社3ヶ月でMETA,Yahoo,Smartnewsの3媒体を扱うなど)
*This position is available only for people residing in Japan
<Acquiring New Customers Using Web Advertising (Digital Product Promotion)>
Managing ads for multiple channels promoting our own brand products (GDN, YDA, LINE, Facebook, TikTok, other ad networks, etc.)
Data tracking and analysis
Creating landing pages (LP) and creatives
Planning and executing other digital promotion strategies
You will conduct precise “direct marketing” by applying a marketing-driven mindset to maximize ad effectiveness. Since we are the manufacturer, everything can be treated as a variable, enabling truly fundamental marketing. It’s possible to reverse-engineer new customer acquisition based on LTV and leverage ad insights for product planning. You’ll market products you planned yourself.
Opportunity to handle web marketing with significant responsibility even without prior experience
All-in-house operation from product development to sales and delivery, allowing you to work with a broad range of variables
From your first month, you can run ad campaigns worth tens of millions of yen monthly
Career path includes managing the entire value chain from upstream to downstream (some members become product managers within about 3 months)
During OJT, you’ll plan a product currently in development for release
After about six months of web marketing, you’ll expand into offline marketing channels
After 3 months of OJT, you’ll take full responsibility for marketing one product line as a business manager
After 3 months of OJT, you may lead the launch of new products
- After around 1 year in D2C web marketing, some become marketing managers of other businesses
Since the number of employees is smaller than the number of products/businesses, you’ll get early exposure to the big picture of the business
Over 10 new products are scheduled for release in fiscal year 2024, allowing early involvement in new product launches
A lean, high-performing team
Learn marketing in a compact team where each person generates over 100 million yen in sales. Your OJT mentor is a marketer responsible for sales of several hundred million yen. Intensive feedback will develop you into a top marketer within 3 months.
Each business is managed by 2-3 people, so your impact on the business is large—you can directly test your hypotheses in the market
Success stories of web marketers hired without prior experience:
- Many run ad campaigns exceeding 10 million yen monthly from their first month
- Marketers who generate hundreds of millions in sales within their first year
- Members who redesigned marketing strategies for underperforming products within 3 months and achieved over 500 million yen in sales
Gain experience across multiple ad platforms (handling META, Yahoo, Smartnews, etc. within 3 months) |
応募資格Requirement |
応募資格(必須)
・ビジネスレベル以上の日本語力(N2以上)
・高専卒、大卒以上
・ベンチャー思考があり、成果を出すためにとことん努力ができる方
・頭を使って仕事をすることが好きな方
応募資格(歓迎)
・仮説検証力を持ち合わせている人材
・目標必達思考を持っている人材
・流動的な環境に対応し、フットワーク軽く行動出来る素直な人材
・地頭が良く、現状・問題・原因を整理して分析できる論理的思考力を持ち合わせている人材
求める人物像
・自ら考え行動できる方
・スピード感を持って仕事に取り組める方
・常に学びたい、成長意欲が高い方
・裁量をもって経営者目線で事業全体をみたい方
【Required Qualifications】
Business-level or higher Japanese proficiency (JLPT N2 or above)
Graduate of technical college or university or higher
Entrepreneurial mindset with strong dedication to achieving results
Enjoys thinking deeply and working intellectually
【Preferred Qualifications】
Ability to formulate and test hypotheses
Strong commitment to achieving goals
Adaptable and agile in dynamic environments with a humble attitude
Strong logical thinking skills to analyze and organize current situation, problems, and root causes
【Desired Personal Traits】
Able to think and act independently
Works with a sense of urgency and speed
Always eager to learn and highly motivated for growth
Wants to take ownership and view the business from a management perspective |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00-18:00(休憩60分)
9:00-18:00 |
想定年収Salary |
400万~800万
4M-8M Yen |
条件・待遇Condition |
試用期間 :3ヵ月間
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :あり
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚
Employment Type: Full time
Trial period: months:3months
Estimated annual income: 4M-8M Yen
Work location: Tokyo
Working hours:9:00-18:00
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
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