職種Position |
技術職 (制御・組み込み)
Control Engineer / Embedded Systems Engineer |
会社概要Company profile |
1 航空宇宙、自動車分野における開発・設計・生産技術・試験解析
2 精密機器、FA・ロボティクス、搬送装置などの開発・設計
3 各種専用機および電気制御機器などの設計・製造・販売
4 電気・電子機器の開発・設計
5 ソフトウェア、ファームウェアの開発
Development, design, production technology, and testing analysis in the aerospace and automotive fields.
Development and design of precision equipment, FA (Factory Automation) systems, robotics, and conveyance systems.
Design, manufacture, and sales of various specialized machines and electrical control devices.
Development and design of electrical and electronic equipment.
Development of software and firmware |
仕事内容Job description |
【生産設備の制御エンジニア経験を生かして、更なるスキルアップへ/有休消化率87%・離職率4%/リモートワーク可】
■職務内容:
大手自動車メーカー関連の生産設備の制御設計・現地調整工事の業務に携わって頂きます。
<具体的には>
・自動化・省人化の課題に取り組む、先端技術を導入したモノづくりを実現するプロジェクトに携わります。
・盤設計・ハード設計・PLC設計・画面設計・サーボプログラム設計・ロボットプログラム設計など幅広い分野において設備制御の構想・設計・調整まで一貫した業務
に携われるため、スキルアップにも繋がり、やりがいのある仕事です。
・頻度はPJTやチームによって異なりますが、月に1-2回、1回あたり2-3日の出張が発生する可能性があります。※行き先は基本的に県内顧客
■配属部署の特徴:
・20代~30代の若手メンバーが多く、気軽にコミュニケーションが取りやすくとても活気のある職場環境です。
・配属後にOJTを通じ資格取得・教育を行いますので、安心してご入社頂けます。
■当社の特徴:
自動車業界から航空宇宙機メーカー等に技術提供し、あらゆるものづくり産業に対して、高い技術力で貢献する「総合エンジニアリング企業」を目指しています。
<取引先企業TOP5>トヨタ自動車社/三菱重工業社/日産自動車社/村田機械社/デンソー社
■働きやすい環境:
テレワーク制度やフレックスタイム制も導入しておりフレキシブルに働きやすい環境を整備しています。2021年に名古屋市内にある丸の内に建てたオフィスビルには、日
本で初めてフィンランド大使から認定を受けた本格的なルーフトップサウナを設置。「健康経営優良法人」「くるみんマーク」「あいち女性輝きカンパニー」の認定企業で健康的に働く職場づくりや女性社員の活躍を推進。会社全体としてワークライフバランスの整えやすい環境づくりに取り組んでいます。
Position Description:
You will be involved in control design and on-site adjustment work related to production equipment for major automotive manufacturers.
Specific Responsibilities:
Participate in projects that address automation and labor-saving challenges, using cutting-edge technology to realize advanced manufacturing.
Engage in various areas of control design, including panel design, hardware design, PLC design, HMI design, servo program design, and robot program design. You will be responsible for conceptualizing, designing, and adjusting equipment control systems, which will help enhance your skills and provide rewarding work.
Depending on the project or team, you may be required to travel 1-2 times per month for 2-3 days. (Destinations are generally within the prefecture.)
Department Characteristics:
The team consists mostly of young members in their 20s and 30s, fostering an easygoing and energetic working environment.
On-the-job training (OJT) will be provided after joining, which will help you gain qualifications and learn on the job, ensuring you feel supported from the start.
Company Characteristics:
The company aims to be a comprehensive engineering company that provides high-level technology to industries including automotive and aerospace.
Top Clients: Toyota, Mitsubishi Heavy Industries, Nissan, Murata Machinery, and Denso.
Working Environment:
Telework options and flexible working hours are available, ensuring a work-life balance.
The company’s office building, located in Marunouchi, Nagoya, features a rooftop sauna certified by the Finnish ambassador. The company promotes health and wellness, having received several certifications including “Health and Productivity Management Excellent Organization” and “Aichi Women’s Shine Company. |
応募資格Requirement |
■必須条件:
・N2以上の日本語力(日本語でだいたいの読み書きできること)
・何かしらの設備制御業務に携わった事がある方。(実務経験5年以上)
・普通免許及び自家用車必須 (メーカー不問) ※愛知県豊田市に車通勤が可能な方
■歓迎条件:
・PLCソフト設計のご経験
・現場管理(作業責任者)の実務経験がある方
・設備RA、制御カテゴリ、ISO規格などの知識がある方
・PLCの現地調整工事のご経験
Required Qualifications:
Japanese language proficiency of N2 or higher (must be able to read and write in Japanese to a reasonable degree).
At least 5 years of practical experience in any form of equipment control operations.
A valid driver's license and personal vehicle are required (car commute to Toyota City, Aichi Prefecture, is necessary).
Preferred Qualifications:
Experience in PLC software design.
Practical experience in site management (as a task leader or supervisor).
Knowledge of equipment RA (Risk Analysis), control categories, and ISO standards.
Experience with on-site PLC adjustment work. |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
愛知県
Aichi |
勤務時間Working hours |
8:30~17:30
8:30~17:30 |
想定年収Salary |
420万~660万
4.2M~6.6M Yen |
条件・待遇Condition |
試用期間 :3ヵ月間
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :あり(月平均20時間)
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Probationary Period: 3 months
Holidays: Complete 2-day weekend system (Saturday and Sunday), public holidays
Vacation: Summer vacation, New Year holiday, and other leave available
Overtime: Available (average 20 hours per month)
Measures to Prevent Passive Smoking: No smoking indoors
Benefits: Full social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits available |
選考についてProcess |
募集人数:若干名
応募に必要な書類:履歴書・職務経歴書
オンライン面接:可(1次面接のみ)
面接の言語:日本語
面接回数/流れ:
書類選考→1次面接(担当者)+適性検査・筆記試験→2次面接(役員)→内定
※面接は2回を予定しております。
Number of Openings: A few positions
Required Documents for Application: Resume, Career History
Online Interview: Available (Only for the first interview)
Interview Language: Japanese
Interview Process:
Document Screening → 1st Interview (with the person in charge) + Aptitude Test and Written Exam
2nd Interview (with executives)
Job Offer |