職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR・投資業)
Professional (Consulting, Marketing, PR) |
会社概要Company profile |
【会社概要】
同社はワンストップ・トラベル・サービスのリーディング・プロバイダーです。総合的な旅行関連情報やリソースを集約し、モバイルアプリ、インターネットウェブサイト、24時間365日対応のカスタマーサービスセンターで構成される先進的な取引プラットフォームを通じて、世界中の現地パートナーや旅行者が、情報に基づいた費用対効果の高い旅行商品やサービスの予約を行うことを可能にしています。1999年に設立され、2003年にナスダックに上場した同社は、商品総額で世界最大級の旅行会社となりました。
About the company:
The company is a leading one-stop travel service provider. Across its platforms, the company enables local partners and travelers around the world to make informed and cost-effective bookings for travel products and services, through aggregation of comprehensive travel related information and resources, and an advanced transaction platform consisting of mobile apps, Internet websites, and 24/7 customer service centers. Founded in 1999 and listed on Nasdaq in 2003, the company has become one of the largest travel companies in the world in terms of gross merchandise value. |
仕事内容Job description |
【職務内容】
同社では、JP市場に特化したマーケティング・パートナーシップ&アフィリエイト・マネージャーを募集しています。
この職務には、旅行業界における強力なバックグラウンド、Eコマースの知識、素晴らしいビジネス開発スキル、大規模なパートナーシップでの実績を持つ人材が必要です。多様なレベルの他のチームや機能に影響を与えることができる、意欲的で熱心なチームプレーヤーに是非応募いただきたいです。この職務では、地域およびグローバル規模のパートナーシップの特定、交渉、実行に焦点を当てます。
【主な業務内容】
・各アカウントの成功を監視し、需要に基づく製品の構築についてアドバイスし、グローバルな拡大を推進する。
・同社のウェブサイトおよびアプリへの潜在的な訪問者数とトラフィックを増やすため、パートナーシップおよびアフィリエイトチームを支援し、ビジネス機会(銀行、航空会社、アフィリエイトサイト、モバイルデバイス、DSP、アドネットワーク)の調査、特定、セグメンテーションを行う。
・日本市場におけるパートナーシップ機会と主要なトレンドを発見し、自らアプローチする。
・パートナーのビジネス目標を理解し、同社のサービスと照らし合わせて、ビジネス機会を継続的に最適化する。
・パートナーシップを確立するためのすべてのプロセス(リード、見込み客の発掘、初回接触、会議、契約、統合、最適化)を管理する。
・旅行業界内でプロフェッショナルなネットワークを構築し、維持する。
・旅行業界およびデジタルマーケティング業界の市場動向を監視、調査、報告する。
【求める人物像】
・高い説得力と、オンライン旅行業界の需要創出における強力なビジネスセンス
・優れたコミュニケーション能力、リーダーシップ、問題解決能力を発揮するだけでなく、商取引の交渉にも長けている方
About the job:
They're looking for a Marketing Partnership & Affiliate Manager focussing on the JP market to help build a robust network of key partnerships for the company and help them reach new customers across many destinations.
This role requires an individual with a strong background in the travel industry, e-commerce knowledge, with fantastic business development skills and demonstrated success with large-scale partnerships. The ideal candidate will be a highly motivated and engaged team player with the ability to influence other teams and functions at diverse levels. In this role, you will focus on identifying, negotiating, and executing partnerships with both regional and global scale.
The main responsibilities include:
・Provide support to the company in maintaining and building successful business partnerships with their partners and manage all aspects of partner interactions
・Monitor the success of each account and manage our worldwide expansion by advising on building demand based products that will eventually scale
・Support the Partnerships and Affiliates Team in research, identification and segmentation of business opportunities (banks, airlines, affiliate websites, mobile platforms,DSP,Ad-network) to increase the number of potential visitors and traffic to their website and APP
・Highlight opportunity and key trends in the designated market
・Establish an understanding of the business objectives of these partners and match these with the range of their services to continuously optimize business opportunities
・Manage all processes leading up to securing such partnerships (i.e. leads, prospecting, first contact, meetings, contract, integration and optimization)
・Build and maintain a professional network within the travel industry
・Monitor, research and report findings on market developments in the travel industry and digital marketing industry
To be successful in this role, you should be highly persuasive and have strong business acumen in demand generation for the online travel industry. To be exceptional in this role, you should be adept at negotiating commercial deals as well as demonstrating excellent communication, leadership, and problem-solving skills. |
応募資格Requirement |
【必須スキル】
・日本語レベル:流暢
・英語レベル:ビジネス(海外部署とのやり取りがあるため)
・デジタルマーケティング3~5年(DSP、スマートフォン向け広告、モバイルアフィリエイト広告マーケティングなど)
【歓迎スキル】
・OTA経験
・海外での就業経験、またはビジネス上英語使用経験があって、海外文化を理解し、受け入れる姿勢がある方
Required Skills
Japanese level: Fluent
English level: Business (as there will be interaction with overseas departments)
Digital Marketing 3-5 years (DSP, Smartphone advertising, mobile affiliate advertising marketing, etc.)
Preferred Skills
OTA experience
Experience working overseas or using English for business purposes, and an attitude of understanding and accepting foreign cultures |
日本語力Japanese level |
流暢
Fluent |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :9:30~18:30
Working hours: 9:30~18:30 |
想定年収Salary |
想定年収 :550万円~800万円
Estimated annual income: 5.5M~8M yen |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :550万円~800万円
勤務地 :東京
勤務時間 :9:30~18:30
休日 :完全週休二日制(土日)
休暇 :慶弔休暇、有給休暇、有給病気休暇
残業時間 :平均月20時間~30時間
福利厚生 :交通費支給(月3万円まで)、社会保険完備(労災・雇用・健康・厚生年金)
昇給 :年1回※業績による
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: 5.5M~8M yen
Work location: Tokyo
Working hours: 9:30~18:30
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Congratulatory or condolence leave, paid leave, paid sick leave
Overtime: Average 20-30h / month
Benefits: Transportation expenses (up to \30,000 per month), complete with social insurance |
選考についてProcess |
【選考について】
応募に必要な書類:英語のレジュメ
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回 スキルチェック
*候補者の状況によって変更あり
[About selection]
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: Japanese(English and Japanese)
Number of interviews (flow): 3 times skill check
* May change depending on the situation of the candidate |