職種Position |
営業・海外営業・事業開発
Sales / Overseas Sales / Business Development |
会社概要Company profile |
【同社について】
1999年に設立され、2003年にNASDAQ、2021年に香港証券取引所に上場した同グループは、世界有数の旅行サービスプロバイダーです。同グループはそのプラットフォームを通じて、業界パートナーからの旅行リソースを統合し、卓越した旅行商品とサービスで世界中の旅行者が完璧な旅行を追求できるよう支援しています。日本、韓国、英国、フィリピンの4ヶ所にカスタマーサービスセンターを設置し、19ヶ国語で24時間365日のカスタマーサービスを提供しています。アジア、ヨーロッパ、アメリカ、オセアニアの30カ国に30,000人以上の従業員を擁し、グローバル市場の拡大に努め、すべての旅行者に最高の旅を最高の価格で提供できる世界有数の信頼されるOTAとなることを目指しています。
【About the company】
Founded in 1999 and listed on NASDAQ in 2003 and HKEX in 2021, this group is a leading global travel service provider.
Across its platforms, this group integrates travel resources from industry partners and helps travelers worldwide pursue the perfect trip with exceptional travel products and services. They have four Customer Service Centers for the company established in Japan, Korea, the UK, and the Philippines, providing 24/7 customer service in 19 different languages. They have more than 30,000 employees scattered across 30 countries in Asia, Europe, the Americas, and Oceania, striving to expand their global markets and aiming to be the world’s leading and most trusted family of online travel brands that aspire to deliver the perfect trip at the best price for every traveler. |
仕事内容Job description |
【このポジションについて】
パートナーシップを確保し、日本の長距離バス、鉄道、フェリー市場のチケット販売の成長を促進するための取り組みを先導します。販売目標を達成するための戦略的イニシアチブの開発と実行において、重要な役割を担います。変化の多い環境で、創造的かつ独立して考えることができる自発的な人を求めています。HQコマーシャル チームと緊密に連携して、迅速かつ持続可能な達成に貢献する戦略を実装・実行します。
【仕事内容】
・ビジネス開発戦略を策定・実行
・キープレーヤーやサプライヤーとのパートナーシップを構築
・チケット予約ビジネス拡大のため、より競争力がある契約の交渉・締結など
・既存顧客とのパートナーシップの維持、提携先との関係強化
・チケット販売のためのオンライン販売チャネル戦略の監督、監視、社内の関係者と協力してキャンペーンのパフォーマンスを最適化する
・市場動向や顧客データの分析
・ブリッジ業務、他部署との連携(マーケティング、ソーシャルメディア、プロダクト、オフショアキャンペーンチームなど)
・本社と密なコミュニケーション
・出張が発生します
【About the Role】
In this exciting role, you will spearhead our efforts to secure partnerships and drive ticket sales growth of coach, rail, and ferry market in Japan. You'll be a key player in developing and executing strategic initiatives to achieve ambitious sales targets. This fast-paced environment thrives on self-motivated individuals who can think creatively and independently. You will work closely with the HQ Commercial team to implement and deliver strategies that will contribute to achieving a quick and sustainable.
【About the job】
・Develop and implement a comprehensive business development strategy for the designated markets
・Identify and secure partnerships with key players and suppliers
・Negotiate and secure competitive contracts to expand our ticket booking offerings
・Manage and grow relationships with existing partners
・Oversee and monitor online sales channels strategy for tickets selling and optimize campaign performance with internal stakeholders
・Analyze market trends and customer data to identify growth opportunities
・Collaborate with cross-functional teams (inhouse marketing, social media, product, offshore campaign teams) to achieve common goals
・Set and achieve ambitious sales target in your market
・Communicate effectively and regularly with the HQ team in shanghai
・You will have business trips. |
応募資格Requirement |
【応募資格】
・旅行業界の営業経験:5年以上
・日本語ネイティブレベル、英語または中国語ビジネスレベル(本社とのコミュニケーションの為)
・日本のアウトバウンド・インバウンド市場およびそのダイナミクスへの理解
・優れた交渉、コミュニケーション、プレゼンテーションスキル
・マーケティングデータを活用してトレンドやビジネスチャンスを見抜く力
・韓国語スキルがある方は尚可
*韓国語ができる方に関しては、ご本人の適正により、日本市場だけでなく、韓国市場の管理などもお願いする可能性がありますため、もっとグローバル、大きな舞台でご活躍していただけます!
【Requirements】
・5+ years of experience in business development, good connection in Japan travel industry
・Native speaker level of Japanese, fluent in English or Chinese in order to communicate with HQ
・Proven track record of exceeding sales targets and building successful partnerships
・Strong understanding of the Japan outbound and inbound tourism market and its dynamics
・Excellent negotiation, communication, and presentation skills
・Ability to work independently and manage multiple priorities in a fast-paced environment
・Data-driven approach with a knack for identifying trends and opportunities
・Able to adapt to a quick-changing environment
・Able to speak Korean is a plus |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :9:30~18:30
Working hours: 9:30~18:30 |
想定年収Salary |
想定年収 :500万円~800万円
Estimated annual income: 5M~8M yen |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :500万円~800万円
勤務地 :東京
勤務時間 :9:30~18:30
休日 :完全週休二日制(土日)
休暇 :慶弔休暇、有給休暇、有給病気休暇
残業時間 :平均月20時間~30時間
福利厚生 :交通費支給(月3万円まで)、社会保険完備(労災・雇用・健康・厚生年金)
昇給 :年1回※業績による
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: 5M~8M yen
Work location: Tokyo
Working hours: 9:30~18:30
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Congratulatory or condolence leave, paid leave, paid sick leave
Overtime: Average 20-30h / month
Benefits: Transportation expenses (up to \30,000 per month), complete with social insurance |
選考についてProcess |
【選考について】
応募に必要な書類:英語のレジュメ
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回 スキルチェック
*候補者の状況によって変更あり
[About selection]
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: Japanese(English and Japanese)
Number of interviews (flow): 3 times skill check
* May change depending on the situation of the candidate |