職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Consulting / Marketing / PR |
会社概要Company profile |
採用企業様は、財務・会計・税務・テクノロジーの確かな知識と経験を有するコンサルティングファームです。
以下の事業内容を提供されております。
■フィナンシャル・アドバイザリー・サービス
・M&Aアドバイザリー
・クロスボーダーM&A
・バリュエーション&モデリング
・デューディリジェンス
・取得価額配分(PPA)
・PMI(Post Merger Integration)
・事業承継
■バックオフィス業務コンサルティング
・経理財務・経営管理改革(Accounting Tech® Solution)
経理財務業務DX
管理会計の高度化/DX
ガバナンス強化/DX
・IT戦略策定・IT導入支援
IT投資計画策定
RFP作成及びベンダー選定支援
システム導入・PMO支援
■人事制度改革・人事コンサルティング
・組織・人事戦略
・人事制度策定
・人事業務DX
・労務・人事デューディリジェンス/PMI
■ベンチャー企業投資
【会社/お仕事の魅力】
・海外事業戦略をM&Aを切り口に立案し、企業の経営参謀としてクライアントの経営課題解決に寄り添ったファームを目指されております!
・チームワークを大切にしたうえで、一人一人が活き活きと働き、個人と組織、双方の成長を実現しておられます。
・世界約40カ国にまたがる独立系M&Aファームのグローバル・ネットワークである、M&A WORLDWIDEのメンバーファームとして、海外企業とのM&A機会の創出と実行の支援を行われております。
The company is a consulting firm with solid knowledge and experience in finance, accounting, taxation and technology.
It offers the following business lines.
■Financial advisory services.
M&A advisory
Cross-border M&A
Valuation and modelling
Due diligence
Acquisition Price Allocation (PPA)
Post Merger Integration (PMI)
Business succession
■Back-office operations consulting
Accounting, finance and business management reform (Accounting Tech® Solution)
Accounting and finance DX
Management accounting sophistication/DX
Governance enhancement/DX
IT strategy development and IT implementation support
IT investment planning
RFP preparation and vendor selection support
System implementation/PMO support
■HR system reform/HR consulting
Organisational and HR strategy
HR system development
HR DX
Labour and HR due diligence/PMI
■Venture company investment
[Company/Job Attraction]
The company aims to be a firm that develops overseas business strategies using M&A as a starting point and works closely with clients to solve their business issues as a corporate advisor!
As a member of M&A WORLDWIDE, a global network of independent M&A firms in about 40 countries, the company supports the creation and execution of M&A opportunities with overseas companies. |
仕事内容Job description |
海外事業支援コンサルティング ・海外進出の検討/実行支援
・海外事業再編/撤退支援
・アライアンス戦略策定
クロスボーダーM&Aアドバイザリー
・M&A戦略立案、M&A案件のオリジネーション
・M&Aストラクチャーの設計/組織再編等の実行支援
・M&A条件検討/交渉支援
・資本戦略/資金調達検討支援
・株式価値算定/財務モデリング作成
PMI(統合マネジメント)
・統合計画の策定/シナジー効果測定
・統合事務局(PMO)支援
■Overseas business support consulting/Support for consideration/implementation of overseas expansion
Overseas business restructuring/exit support
Alliance strategy development
Cross-border M&A advisory
M&A strategy planning, M&A deal origination
M&A structure design/support for implementation of reorganisation, etc.
M&A condition review/negotiation support
Capital strategy/support for fund-raising studies
Share value calculation/financial modelling
PMI (integration management)
Integration planning/synergy effect measurement
Integration secretariat (PMO) support |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・海外においてコンサルティング経験のある方
・海外において会計系サービスや税務系サービスのご経験がある方
・必要な日本語力:ネイティブ
・必要な英語力:ビジネス
・海外事業コンサルティングの業務に挑戦したいという強い意欲を持つ方
【歓迎要件(求める人物像)】
・コミュニケーション能力、クライアントワークが好きな方
・新しいことにも挑戦する意欲、積極的に学習する姿勢を備えた方
・M&Aアドバイザリーの業務に挑戦したいという強い意欲を持つ方
[Requirements]
Experience in overseas consulting.
Experience in accounting and taxation services overseas.
Japanese language skills required: native Japanese.
English language skills required: Business.
The candidate must have a strong desire to take on the challenge of overseas business consulting work.
[Preferred requirements]
Good communication skills and likes client work.
A desire to take on new challenges and a proactive attitude to learning.
Those with a strong desire to take on the challenges of M&A advisory work. |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
フレックスタイム制 標準労働時間8時間(コアタイム 10:00~16:00)
Flexible working hours, standard working hours 8 h |
想定年収Salary |
600 円 - 1500万円
¥ 6M~15M |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :年収 600 円 - 1500万円
勤務地 :東京都千代田区紀尾井町1-3 東京ガーデンテラス紀尾井町 紀尾井タワー14F
勤務時間 :フレックスタイム制 標準労働時間8時間(コアタイム 10:00~16:00)
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月30時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Employment status : Permanent
Trial period : 3 months
Estimated annual salary : ¥ 6 million- ¥ 15 million per annum
Location : 14F Kioi Tower, Tokyo Garden Terrace Kioicho, 1-3 Kioicho, Chiyoda-ku, Tokyo
Working hours : Flexible working hours, standard working hours 8 hours (core time 10:00 - 16:00)
Holidays: 2 days off per week (Saturday, Sunday), public holidays
Holidays: Summer holidays, year-end and New Year holidays, other holidays available
Overtime : Average 30 hours per month
Benefits: Social insurance, commuting allowance (in line with company regulations), other benefits |
選考についてProcess |
募集人数:1
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):複数回
Number of applicants: 1
Documents required for application: CV and resume.
Online interviews: possible
Language of interviews: Japanese
Number of interviews (flow): multiple interviews |