職種Position |
管理・事務 (人事・労務・経理・財務・総務・法務・秘書・貿易・購買・物流・翻訳)
Back Office / Assistant |
会社概要Company profile |
採用企業様は、2021年にコンテンツプロダクションを手掛ける4社が統合され設立された総合コンテンツプロダクションであり、各会社が長い年月をかけて培ってきた、技術や知識、そして人材をひとつの会社に結集し、デジタルの進歩によってますます広がっていくこれからのコンテンツ制作の領域を制作現場からステップアップさせ、クライアントの要望を超える用な良質なサービスとコンテンツを提供されております。
主な事業内容は以下です:
・映像をはじめとするコンテンツの企画制作
・TV-CM/映画/WEB映像/イベント映像/MVなどの映像編集、CG映像制作
・インタラクティブコンテンツの企画、制作、実装、運営
・撮影、照明スタッフのレンタル
・撮影のためのレンタルスタジオ
・撮影機材レンタルと照明機材レンタル及び販売
・海外との映像制作支援
・編集スタジオ構築サポート
・デジタルコンテンツ機器の開発、販売
・ロケーションコーディネート
採用企業様は、将来的に海外への進出を計画しています。配属先のGLOBAL部は、海外業務提携先企業のグレーディングルームをインターネット回線でつなぎ、リモートでカラーグレーディング作業を行う、当社オリジナルサービス「GLOBAL SERVICE」の要となっている部門です。海外の業務提携先企業のカラリストや当社所属の外国籍カラリストと、ディレクター・カメラマンの間のコミュニケーションを言語の壁を感じさせず円滑に作業を進める役割を主に担っています。
【会社/お仕事の魅力】
・提携企業とクライアント間の通訳、コーディネート業務が主な業務ですが、業務内容は多岐に渡り、海外とのネットワークを広げるために重要な海外視察へのアテンドも重要な業務となります。海外とネットワークをもつ当社は海外から受注する案件も多く、活躍していただける場面が多くあります。
・当社には外国籍スタッフも在籍しているため、日常的に英語を使う機会があります。自らが努力して行動し続けることで会社と海外が繋がっていくことが直に実感できるため、責任が伴いますがその分の達成感も大きいです。
・また、将来的には、海外の企業をターゲットとした営業活動を担うプロデューサー職へステップアップしていただくことを考えています。
The company is a comprehensive content production company established in 2021 through the merger of four content production companies, bringing together in one company the technology, knowledge, and human resources cultivated by each company over many years. The company provides high quality services and contents that exceed their clients' requirements by stepping up the field of contents production from the production site.
Their main business activities are as follows
- Planning and production of contents including videos
- Video editing and CG video production for TV commercials, movies, web videos, event videos, music videos, etc.
- Planning, production, implementation, and operation of interactive contents
- Rental of filming and lighting staff
- Rental studio for filming
- Rental of filming equipment and lighting equipment and sales
- Support for video production with overseas
- Support for building editing studios
- Development and sales of digital contents equipment
- Location coordination
The company is planning to expand overseas in the future. The GLOBAL Department, to which you will be assigned, is the cornerstone of their original "GLOBAL SERVICE" service, which remotely performs color grading work by connecting the grading rooms of their overseas business partner companies via an Internet. The main role of this department is to facilitate communication between the colorists of our overseas business partners and their own foreign colorists, and the directors and photographers, without any language barriers.
[Company / Job Attraction]
The main duties are interpreting and coordinating between partner companies and clients, but there is a wide range of other duties as well, including attending overseas tours, which is an important part of expanding our overseas network. As a company with an international network, they receive many orders from overseas, and there are many opportunities for you to play an active role.
They also have foreign staff members, so you will have opportunities to use English on a daily basis. You can directly feel the connection between the company and overseas through your own continuous efforts and actions, and although it comes with responsibility, the sense of accomplishment is great.
In the future, they are considering moving you up to a producer position, where you will be in charge of sales activities targeting overseas companies. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
アメリカ、イギリス、上海にある提携企業との実務や様々な海外関連業務の中で、社内と国内のクライアントの英語コミュニケーションをサポートするグローバルスタッフ/通訳の仕事です。会社と会社、人と人を言葉でつなぐ重要なポジションです。
【主な業務】
・当社スタッフと提携企業がオンラインでカラーグレーディング(色補正)作業をする際のスタッフ間の通訳業務(テレビ通話システムを利用)
・提携企業とのスケジュール調整、作業後の支払い等に関する交渉業務
・当社外国籍スタッフのスケジュール管理、実務での通訳業務
・アメリカやヨーロッパ、アジアで開催される映像関連等の展示会に同行し、コーディネーション兼通訳業務
[Job Description]
This is a global staff/interpreter job that supports English communication between the company and domestic clients in the course of practical work with partner companies in the US, UK, and Shanghai, as well as various overseas-related tasks. This is an important position that connects company to company and people to people through language.
-Interpret between our staff and partner companies for online color grading (using video call system).
-Negotiations with partner companies regarding scheduling, payment after work, etc.
-Schedule management and interpreting services for our nationality staff members outside the company
-Coordinate and interpret at video-related exhibitions held in the U.S., Europe, and Asia. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
■ビジネスレベルの英語力(ビジネスでの英語使用経験)
■映像作品への興味
■困難にも最後まで取り組めるバイタリティ
■初めて会う方でも物怖じせずやりとりができるコミュニケーションスキル
【歓迎条件】
■留学や海外大学在籍経験があり、外国籍の方とのコミュニケーションに慣れている方
■人と話すことが好きな方
■様々な状況にも柔軟に対応できる方
■将来的なグローバルプロデューサーへのステップアップに意欲のある方
[Requirements]
-Business level English proficiency (experience using English for business purposes)
-Interest in video productions
-Vitality to tackle difficulties to the end
-Communication skills to interact with people you meet for the first time without fear.
[Preferred Requirements]
-Experience studying abroad or at an overseas university, and comfortable communicating with people from other countries.
-Those who like to talk with people.
-Flexible and able to adapt to various situations.
-Those who are willing to step up to a global producer in the future. |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00~18:00 (休憩 1H)
9:00~18:00 (Break 1H) |
想定年収Salary |
応相談
Negotiable |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :330万円以上、月給 226,400 円以上(【昇給】年1回【賞与】年2回)
勤務地 :東京都渋谷区広尾5-6-6 広尾プラザ8F
勤務時間 :9:00~18:00 (休憩 1H)(フレックスタイム制)
休日/休暇:週休2日制/祝日/年末年始/有給休暇/特別休暇/介護及び育児休業制度
福利厚生 :健康保険、厚生年金、雇用保険、労災保険、保養所、フィットネスクラブ優待 など
Employment status :Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual salary: 3.3 million yen or more, monthly salary of 226,400 yen or more ([salary increase] once a year, [bonus] twice a year )
Location :Hiroo Plaza 8F, 5-6-6 Hiroo, Shibuya-ku, Tokyo
Working hours : 9:00-18:00 (1H break) (Flexible working hours)
Holidays/leave: 2 days off per week / National holidays / Year-end and New Year holidays / Paid vacations / Special leave / Nursing care and childcare leave system
Health insurance, employee pension, unemployment insurance, worker's accident compensation insurance, recreation facilities, fitness club privileges, etc. |
選考についてProcess |
募集人数:複数名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):書類選考後、面接2~3回を予定(適性検査あり)
Number of applicants: 1
Documents required for application: CV and resume.
Online interviews: possible
Language of interviews: Japanese
Number of interviews (flow): after screening of documents, two interviews are scheduled (with aptitude test). |