職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Consulting / Marketing / PR |
会社概要Company profile |
【会社概要】
SaaSやスタートアップ企業の支援を行う会社です。スタートアップの成長支援を通して日本経済の持続的な成長に貢献できると考えており、カスタマーサクセス支援のトップパートナーになることを目指していきます。
【会社概要】
SaaSやスタートアップ企業の支援を行う会社です。スタートアップの成長支援を通して日本経済の持続的な成長に貢献できると考えており、カスタマーサクセス支援のトップパートナーになることを目指していきます。 |
仕事内容Job description |
【仕事内容】
営業の経験を活かしながら、プログラミングのスキルアップを活かしていくお仕事がしたいと思っている方にフィットします!
グローバルSaaS企業の成長拡大に伴い、Japanと近隣のRegionクライアントのオンボーディング支援をテクニカルな面でサポートしていくキーポジションです。
クライアント企業のSaaSプロダクトの導入前後を3ヶ月間に渡って、Slack・メールやZoomを通してのサポートをしていきます。キックオフミーティングを取り行ったり、必要に応じてのビデオミーティングを遂行する役割もあります。
開発メインの内容となりますが、導入前後でユーザーの真のニーズを把握し、幅広い製品の中から最適な提案を行うことでSaaS導入企業の成功に貢献します。
【仕事のやりがい】
・最前線で成長しているFintechプロダクトのフロントに立つ経験ができる
・プロダクトの成長とともに知見も広がり、常に学び続ける日々
・クライアントとの関係性をしっかり築き上げ、信頼を勝ち取ると業務以外のことも任せてもらえるチャンスがある
・グローバルでのトップパフォーマーが確立したチームの一員としてジョインできる
Lスキルアップの成長スピードが速いです
L分かりやすい成果がモチベーションへつながる
・クライアントリレーションが強みの方はやりがいを感じやすい
バイリンガルで、形に残る成果を実感しながらキャリアアップしていきたい方を、ぜひお待ちしております!
[Job Description]
This position is perfect for those who want to utilize their sales experience while improving their programming skills!
As a global SaaS company grows and expands, this is a key position to provide technical support for onboarding support for clients in Japan and neighboring regions.
You will provide support via Slack, email, and Zoom for three months before and after the introduction of client companies' SaaS products. You will also be responsible for conducting kick-off meetings and video meetings as necessary.
While the main focus will be on development, you will also contribute to the success of companies that introduce SaaS by understanding the true needs of users before and after introduction and making optimal proposals from a wide range of products.
[Job satisfaction]
・Experience working at the front line of Fintech products that are growing at the forefront
・Knowledge expands as the product grows, and you are constantly learning every day
・If you build strong relationships with clients and gain their trust, you will have the opportunity to be entrusted with tasks other than work
・You can join as part of a team established by global top performers
-Skill development is fast
-Easy-to-understand results lead to motivation
・Those who are strong in client relations are likely to feel a sense of fulfillment
They are looking for bilingual people who want to advance their careers while experiencing tangible results! |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・韓国語スキル: ネイティブ
-Korea client担当となりますので、クライアントワークができるコミュニケーションスキルも含む
・プログラミング・開発への興味
-コースを経て勉強した経験
-APIの理解がある
-実務経験不問。独学で進めていきたい、関心がある 等
・基礎ビジネススキル
-クライアントミーティングにおいての最低限のマナー、常識、配慮がある
・英語スキル: ビジネスレベル
※各言語のネイティブスピーカーとクライアントミーティングができること
・日本語スキル: 初級レベル(JLPTN2~N3)
-はじめの研修は日本語メインのため、ある程度での日本語力が必要
・国籍不問
・新規ビザサポート基本不可(更新など対応可能)
(we need this person to start ASAP which cannot wait for the visa arrival)
【歓迎要件】
・プロダクト開発経験
・ユーザーは決済サービスをJava, Python, Rubyの言語で構築しています。
これらに関連する問い合わせが発生するため、基礎的な理解がある程度が必要です。
全ての言語に精通している必要はありません。 例) エラーが発生した際のデバッギング、導入後に各言語での動作確認
【求める人物像】
・論理的思考で複雑な課題に取り組む力を持ってる方
・相手への共感力を大切にし、柔軟に変化に対応する姿勢を持つ方
・テクノロジーに関心を持ち、カスタマーエクスペリエンス向上に情熱を注ぐ方
・スケジュール管理をはじめ、セルフマネジメントができる方
・熱い思いをお持ちの方の応募を、心よりお待ちしております
[Required requirements]
・Korean language skills: Native
・As you will be in charge of Korean clients, this will also include communication skills to work with clients
・Interest in programming and development
・Experience studying through a course
・Understanding of APIs
・Work experience is not required. Want to proceed on your own, interested, etc.
・Basic business skills
・Minimum manners, common sense, and consideration in client meetings
・English skills: Business level
* Ability to hold client meetings with native speakers of each language
・Japanese skills: Beginner level (JLPTN2~N3)
・Initial training will be mainly in Japanese, so a certain level of Japanese is required
・Nationality does not matter
・No new visa support is generally available (renewals can be supported)
(They need this person to start ASAP which cannot wait for the visa arrival)
[Preferred requirements]
・Product development experience
・Users build payment services using Java, Python, and Ruby.
As inquiries related to these will occur, a certain level of basic understanding is required.
It is not necessary to be familiar with all languages. Example) Debugging when an error occurs, checking operation in each language after implementation
[Desired profile]
・Someone who has the ability to tackle complex issues with logical thinking
・Someone who values empathy for others and has a flexible attitude to respond to change
・Someone who is interested in technology and passionate about improving customer experience
・Someone who can manage their schedule and self-management
・They look forward to receiving applications from passionate people |
日本語力Japanese level |
上級(面接可)
Advance (Able to interview) |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間:9:00~18:00
Working hours: 9:00 to 18:00 |
想定年収Salary |
給与:年収360~480万円
Salary: Annual salary of 3.6M to 4.8Myen |
条件・待遇Condition |
給与:年収360~480万円(年俸制/月給:月給 30万円 〜 40万円 固定残業時間月30時間分を含む(月54,800~73,000円))インセンティブ制度あり
勤務地:東京
雇用形態:正社員
勤務時間:9:00~18:00
残業時間:月20時間程度
休日休暇:土日祝日
年末年始、GW、慶弔休暇、有給休暇(1日、半日、1時間単位で取得可)
試用期間:あり(6か月)※条件変更なし
福利厚生:
・各種社会保険完備
・昇給あり(業績、成果に基づき年2回の報酬見直しあり)
・通勤手当支給(上限月3万円まで)
・健康診断(基礎項目+女性向けオプション有)
・介護休暇
・産前休暇/育児休暇 ※取得率100% 男女共実績多数
-産休育休フォローアップ制度
・休憩室、仮眠室(休養室)完備
・休業ウェルカムバック制度
・拠点、部署交流支援制度
・持株会制度
研修制度・キャリア支援制度:
・資格取得補助制度
・外国語学習補助制度
・社内公募制度
・社内留学制度
・意思表明制度
・目標/行動フィードバック制度
・四半期に1回の全社会議
・中期経営計画の公開
・各種委員会制度
・部活動 など
Salary: Annual salary of 3.6 million to 4.8 million yen
(annual salary system/monthly salary: monthly salary of 300,000 to 400,000 yen, including fixed overtime of 30 hours per month (54,800 to 73,000 yen per month))
Workplace: Tokyo
Employment type: Full-time employee
Working hours: 9:00 to 18:00
Overtime hours: Approximately 20 hours per month
Holidays and holidays: Saturdays, Sundays, and public holidays
New Year's holidays, Golden Week, special holidays, paid holidays (can be taken in units of 1 day, half day, or 1 hour)
Trial period: Yes (6 months) *No change in conditions
Employee benefits:
・Full range of social insurance
・Salary increases (reviewed twice a year based on performance and results)
・Commuting allowance (up to 30,000 yen per month)
・Health checkup (basic items +Options for women available)
・Nursing care leave
・Maternity leave/childcare leave *100% utilization rate, many success stories for both men and women
・Maternity and childcare leave follow-up system
・Leave of absence welcome back system
・Support system for exchanges between bases and departments
・Stockholding system
Training and career support systems:
・Qualification acquisition support system
・Foreign language learning support system
・Internal job posting system
・Internal study abroad system
・Intention expression system
・Goal/behavior feedback system
・All-company meetings held once a quarter
・Publication of mid-term management plans
・Various committee systems
・Club activities, etc. |
選考についてProcess |
【選考フロー】
▼応募
▼書類選考
▼面接(3回程度)
▼適性検査
▼内定
※選考フローは状況により変わる可能性があります。
[Selection process]
▼Application
▼Document screening
▼Interview (approximately 3 times)
▼Aptitude test
▼Offer
*The selection process may change depending on the situation. |