職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR・投資業)
Professional (Consulting, Marketing, PR) |
会社概要Company profile |
【会社概要】
日本の良い物を海外で売る「越境EC」を運営している会社です。越境 ECサイトでの集客・決済から、梱包・発送、海外顧客からのお問い合わせ対応まですべて自社で対応で行っていますので、お客様は商品を納品するだけとなります。
ECの購入者は主にヨーロッパ、北米の方々が中心となります。
【会社/お仕事の魅力】
・賞味期限などにより販売に適さなくなった商品は、社員が使用したり、関係者にお裾分けするなどして、廃棄することなく大切に扱っています。
・「ダイバーシティ(多様性)」「エクイティ(公平性)」「インクルージョン(包括性)」を推進する企業を目指すために、職場環境の整備や、公平に評価できる仕組みづくり、偏見のない採用プロセス構築に取り組んでいます。
・オーストラリア・カナダ・スペイン・台湾・中国・日本・ブラジルといった多国籍な方々が働いているグローバルな会社です。
・社内ミーティングは英語で行われます。
[Company Overview]
This company operates a "cross-border EC" that sells high-quality Japanese products overseas. They handle everything from attracting customers and payments on the cross-border EC site to packaging, shipping, and responding to inquiries from overseas customers in-house, so all customers have to do is deliver the products.
EC buyers are mainly from Europe and North America.
[Attractiveness of the company/job]
・Products that are no longer suitable for sale due to expiration dates are used by employees or shared with related parties, and are handled with care without being discarded.
・In order to become a company that promotes "diversity," "equity," and "inclusion," they are working to improve the work environment, create a system for fair evaluation, and build an unbiased hiring process.
・This is a global company with people from various countries such as Australia, Canada, Spain, Taiwan, China, Japan, and Brazil.
・Internal meetings are held in English. |
仕事内容Job description |
直近2年間で社員数は5倍になっております。
事業規模が拡大に向けた増員のため、採用業務を担当して頂ける方を募集しています。
・応募者の書類選考
・採用面接
・求人票の作成
・採用メディアの管理や人材紹介会社の対応
・その他採用に携わる業務全般
The number of employees has increased five-fold in the past two years.
The company is looking for someone to handle recruitment as we need to increase staff in preparation for the expansion of our business.
- Screening applicants' documents
- Employment interviews
- Creating job postings
- Managing recruitment media and dealing with recruitment agencies
- Other general recruitment-related tasks |
応募資格Requirement |
【必須要件】
■採用経験(面接対応経験者)
■年間の人事関連業務の経験者(最低1年〜)
[Requirements]
■Recruitment experience (experience in conducting interviews)
■1 year experience in HR-related work (minimum 1 year) |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
兵庫県
Hyogo |
勤務時間Working hours |
フレックスタイム制 (コアタイム 9:30~15:30、休憩時間 60分)
Flextime (Coretime: 9:30~15:30) |
想定年収Salary |
360〜400万円
¥3.6M - ¥4M |
条件・待遇Condition |
試用期間 :3〜6ヵ月間
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日、年間求人 120日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :あり
受動喫煙防止措置 :屋内全面禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Trial period: 3 to 6 months
Holidays: 2 days off per week (Saturday and Sunday), national holidays, 120 days of employment per year
Vacation: Summer vacation, New Year's holiday, other holidays
Overtime: Yes
Passive smoking prevention measures: No smoking indoors
Employee benefits: Full social insurance, commuting allowance (in accordance with company regulations), other employee benefits |
選考についてProcess |
募集人数:1名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可 (最終面接は対面となります)
面接の言語:日本語 *ポジションによって英語での面接もございます
面接回数/流れ:2〜3回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
Number of positions: 1 person
Documents required for application: Japanese Resumes
Online interview: Possible (final interview will be in person)
Interview language: Japanese *Interviews may be conducted in English depending on the position
Number of interviews/flow: 2-3
*Subject to change depending on the hiring situation and job seekers |