職種Position |
管理・事務 (人事・労務・経理・財務・総務・法務・秘書・貿易・購買・物流・翻訳)
Back Office / Assistant |
会社概要Company profile |
【会社概要】
キャッシュレス決済市場においてのNo.1カンパニーを目指している企業で、クレジットカード事業を主力とする各種決済サービスだけではなく、リース事業・各種ファイナンス事業・不動産関連事業・デジタル事業などを展開しております。
また、アジア諸国の現地企業との合弁・提携により、ネットワークも広げています。
【社風について】
・『人材活性度No.1』『女性活躍度No.1』企業を目指しています。
・「社員の成長=会社の成長」と考え、個を活かすための人材育成や女性活躍支援への取り組みを強化し、企業文化を支える社員を大切に育てています。
例)リーダー育成研修、組織活性化制度、女性社員サポート制度 等
【募集背景】
既存国の成長や新規国進出によるグローバル事業の拡大に伴う人員増強のため、当ポジションを募集いたします。
[Company Profile]
This company is aiming to be the No. 1 company in the cashless payment market. The company is developing not only various payment services centered on the credit card business but also the leasing business, various finance business, real estate related business, digital business, etc. increase.
They are also expanding our network through joint ventures and tie-ups with local companies in Asian countries.
[Recruitment background]
The company is recruiting for this position in order to increase the number of personnel accompanying the expansion of global business through growth in existing countries and expansion into new countries. |
仕事内容Job description |
【仕事内容】
海外駐在員に関する人事業務
① 出向契約の締結・解除、人事発令に向けた人事部への連携
② 駐在員に関する福利厚生、手当の定期見直し(レポート取得、家賃・国別の福利厚生)
③ 新規進出国の出向整理(出向先の役割、税務面でのスキーム確認)等
[Job Description]
Personnel affairs related to overseas expatriates
① Conclude/cancel secondment contracts, and cooperate with the Human Resources Department to issue personnel decisions)
② Regular review of benefits and allowances for expatriates (acquisition of reports, rent/benefits by country)
③ Arrangement of secondment to new countries (roles of seconded destinations, confirmation of tax schemes), etc. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
■スキル :TOEIC800点程度の読み書き力 ※ビジネス英会話力があれば尚良し
■経 験 :・人事関連の業務3年以上
・関連会社との出向条件・契約の整理・締結業務の経験有
※“海外の”関連会社との出向条件の整理、契約の作成・締結経験があると尚良し
[Requirements]
■ Skills: Reading and writing ability of about 800 points on TOEIC *Business English conversation ability is a plus
■ Experience: 3 years or more in HR-related work
・Experience in organizing and concluding contracts with affiliated companies
*Experience in sorting out secondment conditions and creating/concluding contracts with “overseas” affiliates is a plus. |
日本語力Japanese level |
流暢
Fluent |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
1日実働7.5〜8時間
7.5 to 8 hours of actual work per day |
想定年収Salary |
490〜700万円 (経験やスキルによりこちらの給与を下回る可能性も有)
¥4.9M - ¥7M |
条件・待遇Condition |
試用期間 :6ヵ月間
休日・休暇 :週休2日制(月8~13日、年間120日)、年次有給休暇、慶弔休暇など
福利厚生 :健康保険、厚生年金保険、雇用保険、労災保険、他福利厚生や諸制度有
Trial period: 6 months
Holidays/vacations: 2 days off per week (8 to 13 days a month, 120 days a year), annual paid leave, congratulatory or condolence leave, etc.
Welfare: Health insurance, welfare pension insurance, employment insurance, industrial accident insurance, other welfare programs and various systems |
選考についてProcess |
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):①書類→③面談(1〜2回、対面の面談も含む)
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり
Documents required for application: Japanese resumes
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): (1) documents → (3) interviews (1-2 times, including face-to-face interviews)
Application for those living overseas: Impossible
* Subject to change depending on the candidate's situation |