職種Position |
販売・カスタマーサポート・サービス職
Customer Support / Service |
会社概要Company profile |
・母体企業は現在、世界50ヶ国315の空港をカバーする世界最大級のグランドハンドリング会社であり、その日本法人として設立されたのが当社です。
・2006年8月に新明和工業のグランドサービス部門を吸収合併し、2007年4月に丸紅と合同事業化しました。当時は100名の会社でしたが、現在では1,371名規模にまで成長しました。
・エアライン系に属さない完全独立型であり、日本においては海外のエアライン社から業務を受注し、成田、中部、関西にて業務を展開しています。
・オペレーションコントロールから旅客/ランプ/貨物/プライベートジェット機のハンドリング、メンテナンスと総合的なサービスを展開しています。
・カスタマーのニーズに合わせた柔軟な対応が可能であり、優れたコストパフォーマンスであることも当社の強みです。
・Our parent company is currently one of the world's largest ground handling companies, covering 315 airports in 50 countries, and our company was established as its Japanese subsidiary.
・We absorbed the ground services division of ShinMaywa Industries in August 2006, and formed a joint venture with Marubeni in April 2007. At the time, the company had 100 employees, but has now grown to 1,371.
・We are a completely independent company that is not affiliated with any airline, and in Japan we receive orders from overseas airlines and carry out operations in Narita, Chubu, and Kansai.
・We provide comprehensive services from operation control to handling and maintenance of passengers, ramps, cargo, and private jets.
・Our strengths include our ability to respond flexibly to customer needs and excellent cost performance. |
仕事内容Job description |
所属空港内でのメンバーに対してのマネジメント業務を主に行っていただきます。
・業務効率向上施策立案
・各チームリーダーとの業務連絡や当日の航空機の共有
・当社サービスに対してのトラブル対応や業務改善指導
・社内社外監査対応
・航空関連会社との月例ミーティング
・勤怠管理
・採用面接
・評価、育成など
■入社してすぐの業務
まずはご自身のこれまでの経験から慣れている業務などを担当していただきます、また支店長直下の部下になる為OJT含めてサポートは万全です。
■将来的な業務
将来的には、所属空港のマネージャー候補として、部下マネジメントや各航空会社との打ち合わせなど幅広く担当いただきます。
■キャリアパス
マネージャー→ビジネスリーダー→支店長と着実にキャリアを歩むことが可能です。
■組織構成
50~70名ほどのメンバーで構成されております。
■当ポジションの魅力:
・業務裁量権が大きく、オペレーション/新規受託等のプロジェクト/採用面接にも関わることができ、幅広い経験を積むことが可能です。
You will mainly be responsible for managing members at your assigned airport.
・Planning measures to improve work efficiency
・Work contact with each team leader and sharing the aircraft for the day
・Responding to problems with our services and providing guidance on work improvement
・Responding to internal and external audits
・Monthly meetings with aviation-related companies
・Time attendance management
・Recruitment interviews
・Evaluation, training, etc.
■Work immediately after joining the company
First, you will be in charge of work that you are familiar with from your past experience, and since you will be directly subordinate to the branch manager, you will receive full support including OJT.
■Future work
In the future, as a candidate for manager at your assigned airport, you will be in charge of a wide range of work, including managing subordinates and holding meetings with each airline.
■Career path
You can steadily progress in your career from manager → business leader → branch manager.
■Organizational structure
The company is made up of about 50 to 70 members.
■Attractive points of this position:
・You will have a lot of discretion in your work, and you will be involved in operations/new contracts/projects/recruitment interviews, so you can gain a wide range of experience. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・ビジネスクラスの日本語力
・ビジネスクラスの英語力
・航空業界での業務経験(グランドハンドリング・旅客ハンドリング・エアライン・航空貨物等)
・チームなどのマネジメント経験
【歓迎要件】
・30名以上のチームマネジメント
・旅客サービス経験5年以上
[Required requirements]
- Business class Japanese language skills
- Business class English skills
- Work experience in the aviation industry (ground handling, passenger handling, airline, air cargo, etc.)
- Team management experience
[Preferred requirements]
- Team management of 30 or more people
- 5 or more years of passenger service experience |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
0:00~23:59 (月平均残業時間20時間)
0:00~23:59 (average monthly overtime hours: 20 hou |
想定年収Salary |
450~650万円
4.5 million to 6.5 million yen |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
想定年収 :450~650万円
勤務地 :(東京、愛知、関西、福岡、沖縄) ※当面転勤はございません
勤務時間 :0:00~23:59 (月平均残業時間20時間)
休憩時間 :60分
休日 :週休2日制(休日は土日祝日)
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :通勤手当、健康保険、厚生年金保険、雇用保険、労災保険、退職金制度
Employment type: Full-time employee
Expected annual salary: 4.5 million to 6.5 million yen
Work location: (Tokyo, Aichi, Kansai, Fukuoka, Okinawa) *No transfers for the time being
Working hours: 0:00 to 23:59 (average overtime hours per month: 20 hours)
Break time: 60 minutes
Holidays: 2 days off per week (holidays are Saturdays, Sundays, and public holidays)
Vacations: Summer holidays, year-end and New Year holidays, and other holidays
Passive smoking prevention measures: No smoking indoors
Employee benefits: Commuting allowance, health insurance, welfare pension insurance, employment insurance, workers' compensation insurance, retirement benefits system |
選考についてProcess |
募集人数 :各拠点に数名
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :有
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :書類選考→1次面接→2次面接→内定
*採用状況や求職者の方によって変更あり
*選考中に適性検査がございます
Number of positions: Several positions at each location
Documents required for application: Resume/Career history (Japanese)
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews/flow: Document screening → 1st interview → 2nd interview → Offer
*Subject to change depending on hiring situation and job seekers
*Aptitude tests will be conducted during the selection process |