職種Position |
クリエイター・クリエイティブ職
UI&UX / Designer / Creators and Creative Roles |
会社概要Company profile |
【会社概要】
<会社について>
当社は、「創造力に国境なんてない」というVisionを掲げ、あらゆる可能性を秘めているアーティストが、自国だけではなく世界中で活躍できるように、様々なアートサービスを提供している会社です。
主力プロダクトである、グローバルアートマーケットプレイスは、現代アート専門の登録制ECプラットフォームです。現在、登録アーティスト数9,000名、国籍126カ国以上の方に利用されており、アジアにおいてシェア率はNo.1の規模で展開しています。
また、現代アートの二次流通市場であるResale、ギャラリーの9s Galleryを運営しています。
▷ https://www.tricera.net/ja
【募集背景】
現在、世界のアート資産は1兆7,000億米ドルの規模を持ち、さらにアートは資産クラスとして魅力的であるということが証明されています。また、特にゼロ年代以降においては、世界規模での現代アートマーケットの顕著な盛り上がりが見られます。その活況の一方で、様々な障壁により、実際の流通総額は全体の3〜4%にとどまると言われています。
当社はこの1兆7,000億米ドルのアートマーケットにおいて、国境を超えたアート投資・コレクション領域のハードルを下げることで、アート業界に新たな流動性を生み出し、Missionに掲げる「アーティストの世界進出やキャリア形成」を実現します。
現在約20名規模のメンバーが在籍しており、Bussiness / Product / Corporate / Operation のチームで構成され、今後の事業拡大の為、採用の加速・組織の拡大をしていくフェーズにあります。
Productチームでは、既存プロダクトとの連携もありつつ、既存プロダクト以上の事業規模になる可能性を秘める新規プロダクトを0→1でつくるべく動いている最中です。おおよその構想自体はあるものの、形にしていける方(スマホアプリを主軸にしたプロダクトをクイックに立ち上げたく、スタートはFlutterによる開発を想定)を求めています。
Product Director:1名
フロントエンドエンジニア:2名
バックエンドエンジニア:2名
サーバーサイドエンジニア:1名
UIUXデザイナー:1名
※既存プロダクト(Webアプリケーション)と連携する部分については既存メンバーのリソースも借りることは可能ですが、既存プロダクトとの連携も踏まえた上で、ジョインいただいた方に開発のリードをお願いしたいと考えています。
プロダクトの拡大に伴い、中長期では採用や技術/ピープルマネジメントも担っていただく形になるとイメージしています。
[Company Overview]
Our company has a vision that "creativity has no borders" and provides various art services to artists with all kinds of potential to be active not only in their own countries but all over the world.
Our main product, Global Art Marketplace, is a registration-based e-commerce platform specializing in contemporary art. Currently, it has 9,000 registered artists and is used by people from over 126 countries, and has the largest market share in Asia.
We also operate Resale, a secondary distribution market for contemporary art, and 9s Gallery, a gallery.
▷ https://www.tricera.net/ja
[Recruitment Background]
Currently, the world's art assets are worth 1.7 trillion US dollars, and art has proven to be an attractive asset class. In addition, the contemporary art market has seen a remarkable boom on a global scale, especially since the 2000s. Despite this boom, it is said that the actual total amount of circulation is only 3-4% of the total due to various barriers.
By lowering the barriers to cross-border art investment and collection in this 1.7 trillion US dollar art market, we aim to create new fluidity in the art industry and realize our mission of "allowing artists to advance globally and develop their careers."
Currently, we have about 20 members, consisting of Business / Product / Corporate / Operation teams, and are in the phase of accelerating recruitment and expanding our organization in order to expand our business in the future.
The Product team is currently working to create a new product from scratch that has the potential to become a larger business than our existing products, while also linking it with existing products. Although we have a rough idea, we are looking for someone who can put it into shape (we want to quickly launch a product centered on a smartphone app, so we are considering starting with development using Flutter).
Product Director: 1 person
Front-end engineers: 2 people
Back-end engineers: 2 people
Server-side engineer: 1 person
UIUX designer: 1 person
*We can borrow resources from existing members for parts that link with existing products (web applications), but we would like the new member to lead the development while also considering linking with existing products.
As the product expands, we imagine that in the medium to long term, you will also be responsible for recruitment and technology/people management. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
● 新規プロダクトの事業責任者とタッグを組んでプロダクトの0→1を形にし、グロースさせていくこと
● リサーチおよびデータ分析
・市場、顧客、競合、自社分析など
・他部署と協力し業界やユーザーの理解を深め、解くべき課題と解決策の抽出
・事業ドメインを深く理解し、自らが中心となって解くべき課題と解決策の抽出
・全社的かつ中長期的な視点でデザインの力で解くべき課題と解決策の抽出
● 施策提案業務
・CX(Customer/user Experience)改善のための施策提案
・カスタマージャーニー提案
・MA(Marketing Automation)提案
● 施策立案・設計業務
・CX(Customer/user Experience)改善のための施策立案・設計
・ワイヤーフレーム立案・設計
・EFO(Entry Form Optimization)立案・設計 など
<仕事の魅力>
・事業責任者と2人でタッグを組んでプロダクトの0→1の立ち上げをしていけること (既存プロダクトからは独立しているものの、連携による効果が大きく臨めるため、単に0→1よりも早くかつ強くスケールしていくことを予想しています)
・海外展開も想定/展開可能性が見えており、数少ない世界で使われる日本発のtoCプロダクトになっていく可能性があること
・20人規模の比較的少数精鋭のチームのため個人の裁量が大きく、自分が提案したアイディアが形になっていく現場に携わっていくことができます。また、チーム一丸となったプロダクト開発によって、自己および他社の幸福を実現する達成感を身を持って体現することができます。
[Job Description]
● Team up with the business manager of a new product to shape the product from 0 to 1 and grow it
● Research and data analysis
・Market, customer, competitor, in-house analysis, etc.
・Work with other departments to deepen understanding of the industry and users, and extract issues and solutions that need to be solved
・Deeply understand the business domain and extract issues and solutions that you need to take the lead in solving
・Extract issues and solutions that need to be solved with the power of design from a company-wide and medium- to long-term perspective
● Policy proposal work
・Propose measures to improve CX (Customer/user Experience)
・Customer journey proposal
・MA (Marketing Automation) proposal
● Policy planning and design work
・Plan and design measures to improve CX (Customer/user Experience)
・Plan and design wireframes
・Plan and design EFO (Entry Form Optimization) etc.
<Attractiveness of the job>
・Be able to team up with the business manager to launch the product from 0 to 1 (Although it is independent from existing products, we expect it to scale faster and stronger than simply going from 0 to 1, as the effects of collaboration are significant.)
- Overseas expansion is expected/possible, and there is a possibility that it will become one of the few toC products from Japan that are used around the world.
- As it is a relatively small, elite team of about 20 people, individual discretion is high, and you can be involved in the actual process of putting your proposed ideas into shape. In addition, by developing a product as a team, you can personally experience the sense of accomplishment of realizing happiness for yourself and others. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・Web/スマホアプリケーションのUI/UXデザイン構築経験 ※3年以上の実務経験
・新規プロダクトの開発経験
・当社のビジョンへの理解と共感いただけること
・コミュニケーション能力、協調性(チームで動ける方)
・チーム開発経験
・オーナーシップ(責任能力)
・日常英会話力(読み書き)
・ディレクション業務経験
・自己研鑽意識
【歓迎要件】
・スタートアップ企業での実務経験
・toCサービス or BtoBtoCサービスの実務経験
・金融/決済系サービス実務経験
[Required requirements]
・Experience in UI/UX design and construction of web/smartphone applications *3 years or more of practical experience
・Experience in developing new products
・Understanding and empathizing with our vision
・Communication skills, cooperativeness (able to work in a team)
・Team development experience
・Ownership (ability to take responsibility)
・Daily English conversation skills (reading and writing)
・Direction work experience
・A strong desire to improve oneself
[Preferred requirements]
・Work experience at a startup company
・Work experience in toC services or BtoBtoC services
・Work experience in financial/payment services |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
8時間勤務 ※フレックス制(コアタイム:11時〜15時)
8-hour shift *Flexible system (core time: 11:00-15 |
想定年収Salary |
500~800万円
5 to 8 million yen |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :500~800万円
勤務地 :東京
勤務時間 :8時間勤務 ※フレックス制(コアタイム:11時〜15時)
休憩時間 :60分
休日 :土日祝日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :あり
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Employment type: Full-time employee
Trial period: 3 months
Expected annual salary: 5-8 million yen
Work location: Tokyo
Working hours: 8-hour shifts *Flexible (core time: 11:00-15:00)
Break time: 60 minutes
Days off: Saturdays, Sundays, and public holidays
Vacation: Summer vacation, New Year's vacation, and other vacations
Overtime: Yes
Passive smoking prevention measures: No smoking indoors
Employee benefits: Social insurance, commuting allowance (in accordance with company regulations), and other employee benefits |
選考についてProcess |
募集人数 :若干名
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書
オンライン面接 :有
面接の言語 :日本語
書類選考→ 一次面接 → 適性検査→ 二次面接 → 最終選考 → 内定
※内定までは3週間〜1ヶ月を見込んでいます。
Number of positions: A few
Documents required for application: Resume/Care record
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Document screening → First interview → Aptitude test → Second interview → Final selection → Offer
*It is expected to take 3 weeks to 1 month to make an offer. |