職種Position |
プロジェクト管理・プロダクト管理・品質保証
PdM / PM / PMO / PL / QA |
会社概要Company profile |
【会社概要】
ドローン市場を牽引するパイオニア企業です。ドローンの普及や操縦者育成にも寄与し、コンサルティング分野では大手メーカーから、国、地方自治体、研究機関からの依頼も受けるスペシャリスト集団です。
事業内容
(1)点検ソリューション:石油化学や製鉄所、発電所などのプラント、送配電線の点検など
(2)教育ソリューション:ドローンの産業活用に向けたパイロット育成など
(3)物流ソリューション:ドローンポートを軸とした物流、倉庫内在庫管理や棚卸など
(4)ネクストソリューション:建物管理や警備などの既存システムと連携した業務自働化
【募集背景】
事業拡大のため
【会社/お仕事の魅力】
・世の中にまだない、新しい事業・サービスをゼロから作り上げることができる
・社会課題・企業課題を解決し、世の中に大きな価値を提供できる
・裁量が大きく、主体的にスピード感をもってプロジェクトを牽引することができる
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
They are a pioneering company that leads the drone market. They are a group of specialists who contribute to the popularization of drones and the training of drone operators, and in the consulting field they receive requests from major manufacturers, national and local governments, and research institutes.
Business content
(1) Inspection solutions: Inspection of petrochemical, steelworks, power plants, and other plants, as well as power transmission and distribution lines
(2) Educational solutions: Training pilots for industrial use of drones
(3) Logistics solutions: Logistics centered on drone ports, warehouse inventory management and taking inventory, etc.
(4) Next solutions: Business automation in conjunction with existing systems such as building management and security
[Background of recruitment]
For business expansion
[Attractive points of company/work]
・Can create new businesses and services from scratch that do not yet exist in the world
・Can solve social and corporate issues and provide great value to the world
・Can take the initiative and lead projects with a sense of speed with a great deal of discretion |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
ご要望にあわせ、世の中にない新しいソリューションを共に創り上げていく仕事です。お客様の業務変革に向けたプロジェクトでの計画立案・課題整理・課題解決の推進から、ビジネス検討、要件定義、リリース、及びプロダクトのグロースまでのマネジメントを担います。ドローンが業務課題の解決手段として社会の中に浸透していくことを模索していく面白みがあります。
【具体的な仕事内容】
・顧客要件のヒアリング
・技術的な実現性を調査
・提案書の作成
・要求仕様のとりまとめ(仕様書の作成等)
・開発見積作成
・システム開発部(社内)や外部委託先への開発要件のインプット
・自社ソリューションとの整合調整
・プロジェクト全体の仕事内容を、実際の作業レベルまで細かく洗い出し、構造的に整理
・工程管理、コスト管理
・社内外ステークホルダーとの適切なコミュニケーション
[Job description]
This job involves working with clients to create new solutions that do not exist in the world, based on their requests. In projects aimed at transforming their clients' business operations, they handle everything from planning, sorting out issues, and promoting problem solving, to business considerations, requirements definition, release, and product growth. It is interesting to explore how drones can become more widespread in society as a means of solving business issues.
[Specific work content]
- Hearing customer requirements
- Investigating technical feasibility
- Proposal writing
- Compiling required specifications (creating specifications, etc.)
- Creating development estimates
- Inputting development requirements to the system development department (in-house) and external contractors
- Adjusting consistency with in-house solutions
- Identifying the work content of the entire project in detail down to the actual work level and structurally organizing it
- Process management, cost management
- Appropriate communication with internal and external stakeholders |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・ITソフトウェア、Webサービスに関する知識/経験
・PM経験のある方
・顧客課題、業界ニーズを理解し、最適なプロダクトが何かを考える力
・アプリケーション開発における要求仕様をまとめられる力
・必要な日本語力:ビジネスレベル(N2)
【歓迎要件】
・ITILの勉強をしている方
・クラウド、AWSの知見がある方
・DXコンサルの実務経験
・PMO実務経験者
・必要な英語力:コミュニケーション取れる方
社内に外国籍が複数おり、海外案件も少しある。
[Requirements]
・Knowledge/experience with IT software and web services
・PM experience
・Ability to understand customer issues and industry needs and think about what the optimal product is
・Ability to summarize requirements specifications for application development
・Required Japanese ability:Business Level (N2)
[Preferred requirements]
・Those who are studying ITIL
・Those who have knowledge of cloud and AWS
・Practical experience in DX consulting
・Practical experience in PMO
・Required English ability: Ability to communicate
There are several foreign nationals in the company, and there are some overseas projects. |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00~18:00
9:00~18:00 |
想定年収Salary |
800万円~1200(固定残業代40時間込み)
¥8M~¥12M(40 hours fixed overtime included) |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :800万円~1200(固定残業代40時間込み)
勤務地 :東京(週3リモート)
勤務時間 :9:00~18:00
休憩時間 :12:00~13:00
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :あり(月平均20時間)
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Employment Type: Permanent
Trial period: 3 months
Estimated annual income: ¥8M~12M(40 hours fixed overtime included)
Work location: Tokyo , Remote 3 times a week
Working hours: 9:00~18:00
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average month 20 hours
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
募集人数 :2
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接 :可(最終面接は対面)
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :3回+適正検査
*採用状況や求職者の方によって変更あり
Number of applicants: 2
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 3 times + aptitude test
* May change depending on the situation of the candidate |