職種Position |
プロジェクト管理・プロダクト管理・品質保証
PdM / PM / PMO / PL / QA |
会社概要Company profile |
【会社概要】
1995年に設立され現在約4万人の従業員を擁するグローバルIT企業の、日本における事業法人として2002年に設立されました。シンガポール、オーストラリア、マレーシアにも拠点があります。日本法人設立以来、毎年順調なビジネス拡大により年間売上高100億円を超え、大手企業プライム案件8割、DX推進・新規事業自社サービスの研究開発にも力を入れている急成長中のIT企業です。保険、製造、ハイテク、通信など様々な業界において、 デジタルテクノロジー開発、アプリケーション・ソフトウェア開発・検証、オペレーションを含む様々なサービスを提供しています。
【会社/お仕事の魅力】
・社長も含めて「さん」での呼称で、外資ならではのフラットな社風です。
・オープンなコミュニケーションを促進するように、随時進捗確認、問題、アイデアなどを共有できる場を設けています。
・手を挙げる方には幅広くお任せしますので、裁量をもって、新しいことにチャレンジできます。
・お互いの意見を尊重し、チームメンバーの多様性を大事にしています。
・フレキシブルな勤務時間やリモートワークなどワークライフバランスを取りやすい環境です。
[Company Profile]
The company was established in 2002 as the Japanese subsidiary of a global IT company that was founded in 1995 and currently employs about 40,000 people. They also have offices in Singapore, Australia, and Malaysia. Since its establishment in Japan, the company has steadily expanded its business every year, with annual sales in excess of 10 billion yen. It is a fast-growing IT company with 80% of its business coming from prime projects for major companies, and is also focusing on DX promotion and R&D for new in-house services. They provide a variety of services including digital technology development, application software development and validation, and operations in a variety of industries including insurance, manufacturing, high-tech, and telecommunications.
[Attractive points of company/work]
- They encourage open communication and provide opportunities to share progress, problems, ideas, etc. as needed.
- They respect each other's opinions and value the diversity of our team members.
- They have flexible working hours and remote work, making it easy to maintain a good work-life balance. |
仕事内容Job description |
【業務内容】
複数の中小規模のプロジェクトのマネジメントや顧客への提案活動等の業務を担当いただきます。
・開発プロジェクトへのPM支援
・アカウント管理
・Presales活動支援
【プロジェクト例】
・金融機関向けWEBシステム/スマホアプリ開発保守
・製造業のマルチデバイス、グローバル販売管理システムの開発
・メーカー向けのデータ分析&AI関連の提案、設計、開発
・メーカー向けのAWS/Azureクラウド設計構築
・マイグレーション(VB6からVB.netへ、COBOLからJavaへ、など)
<入社後フォロー体制>
下記のようなプログラムでスムーズに業務に取り組めるようサポートします。
・ オリエンテーションプログラム:会社や部署の概要、ルールや規則、役割や責任などについての詳しく説明します。
・メンタリングプログラム:経験豊富な社員がメンターとしてアサインされます。
・トレーニングプログラム:業務上利用するツールやシステムの使用方法、プロセスや手順、コミュニケーションスキルの向上方法などです。
・チェックイン/フィードバック: 上司や先輩社員との定期的なチェックインやフィードバックを行います。
<キャリアアップサポート>
・上司は社員と定期的に1on1実施により、チームの目標やビジョンを共有し、また社員のキャリア目標をヒヤリングしています。
・上司やリーダー、先輩社員はメンタリング、コーチング、フィードバック、アドバイスにより社員のキャリアアップをサポートします。
<昇進昇給>
・年1回昇進昇給の機会があり、前年度(1月~12月)の実績・評価によります。
[Job Description]
You will be responsible for the management of multiple small to medium-sized projects and proposal activities to customers.
Specifically,
- PM support for development projects
- Account management
- Support for presales activities
[Project Examples]
- Development and maintenance of web systems and smartphone applications for financial institutions
- Development of multi-device and global sales management systems for manufacturing companies
- Proposal, design, and development of data analysis & AI for manufacturers
- AWS/Azure cloud design and construction for manufacturers
- Migration (VB6 to VB.net, COBOL to Java, etc.)
[Follow-up System after joining the company]
- The following programs are provided to support your smooth transition into the job.
- Orientation Program: An overview of the company and department, rules and regulations, roles and responsibilities, etc. are explained in detail.
- Mentoring Program: Experienced employees are assigned as mentors.
- Training Programs: Provide information on how to use the tools and systems, processes and procedures used in the job, and how to improve communication skills.
- Check-in/Feedback: Regular check-ins and feedback with supervisors and senior staff.
[Career Development Support]
- Supervisors conduct regular 1-on-1s with employees to share team goals and visions, and to hear about employees' career goals.
- Supervisors, leaders, and senior employees support employees' career development through mentoring, coaching, feedback, and advice.
[Promotions and Salary Increases]
Promotion and salary increase opportunities are available once a year and are based on performance and evaluation during the previous year (January-December). |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・IT業務全般:企画、提案、業務設計、要件定義、設計、開発、保守等、経験10年以上
・プロジェクトマネージメント経験3年以上、かつメンバー10名以上
・新しい技術に興味があり、常に情報収集している方
・ビジネスレベル以上の日本語力
【歓迎要件】
■例えばこんな仕事の経験者歓迎します
・顧客のビジネスに入り込んだ企画提案、要件定義
・金融、保険、流通業向けシステムの開発やテスティング
・大手電気機器メーカー向けAIおよび画像処理関連開発
[Requirements]
- IT general business: 10 years or more of experience in planning, proposal, business design, requirement definition, design, development, maintenance, etc.
- At least 3 years of experience in project management and at least 10 members
- Interested in new technologies and always collecting information.
- Business level Japanese language skills or higher
[Preferred requirements]
- Experience in the following areas is welcome.
- Planning, proposal, and requirement definition for customer's business.
- Development and testing of systems for the finance, insurance, and distribution industries |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
大阪府
Osaka |
勤務時間Working hours |
9:00~17:30(実労働時間7.5時間)※フレックス勤務制度:あり(配属先に準じます)
9:00 - 17:30 (actual working hours: 7.5 hours) |
想定年収Salary |
600〜900万円
¥6M - ¥9M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :600〜900万円
※スキル・前職給与を考慮し、加給・優遇します
※見なし残業代込み 32.5時間/月
※管理監督職は残業代の支給対象外
勤務地 :大阪 (週3-4日リモート可)
勤務時間 :9:00~17:30(実労働時間7.5時間)※フレックス勤務制度:あり(配属先に準じます)
休日 :完全週休2日制(土日)、祝日 年間休日123日以上
休暇 :年末年始、有給休暇(初年度最大10日間)、慶弔休暇 国民の祝日
福利厚生 :健康保険 厚生年金保険 雇用保険 労働者災害補償保険、その他福利厚生あり
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 3 months
Estimated annual income: ¥6M - ¥9M*
*Salary will be added in consideration of skills and previous salary.
*Including overtime pay 32.5 hours/month
*Supervisory positions are not eligible for overtime pay.
Work location: Osaka
Working hours: 9:00 - 17:30 (actual working hours: 7.5 hours) *Flexible working hours: Available (based on the location to which the employee is assigned)
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数:数名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ): 2-3回
海外在住の方の応募:可
*候補者の状況によって変更あり
[About selection]
Number of applicants: A few
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 2-3 times
* May change depending on the situation of the candidate |