職種Position |
営業・海外営業・事業開発・経営企画
Sales / Overseas Sales / Business Development / Corporate Planning |
会社概要Company profile |
【会社概要】
「"家族✕テクノロジー"で世界中の家族コミュニケーションを豊かにする」という思いを持って創業しました。
現在はIoTやAIの力を活用することで保育業務の負担軽減や保育の品質を向上する「スマート保育園」の実現を目指しております。
「テクノロジーの力で “家族” をもっと豊かに」
弊社は「お子様をもっと見たい。もっと見てほしい。」を、もっと叶えるプロダクトを提供しています。
今日の我が子の園内での生き生きとした写真、日々の健康状態、発達に関する保育士のコメント等が溢れています。
体動センサーや自動撮影カメラ端末等のIoT&AIテクノロジーを駆使し、保育園・幼稚園の先生や保護者をサポートしています。
また、先生の業務(日報、連絡や帳票、検温やバス位置情報、登園・降園の時間管理など)を支援するシステムを提供しています。
【会社/お仕事の魅力】
保育士不足をIoTやAIを活用する事によって保育士業務のサポートを行い社会問題を解決しています。
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
They were founded with the idea of "enriching family communication around the world with 'Family x Technology'".
Currently, we are aiming to realize a "smart nursery school" that reduces the burden of childcare operations and improves the quality of childcare by utilizing the power of IoT and AI.
“Enrich your family with the power of technology”
They offer products that make it easier to fulfill the desire to see more of your child.
It is filled with lively photos of your child at the nursery today, comments from nursery teachers regarding his or her daily health and development, etc.
They support teachers and parents at nursery schools and kindergartens by making full use of IoT and AI technologies such as body movement sensors and automatic camera terminals.
They also provide systems that support teachers' work (daily reports, communications, forms, temperature checks, bus location information, time management for entering and leaving kindergarten, etc.).
[Attractive points of company/work]
They are solving social problems by supporting the work of childcare workers by utilizing IoT and AI to address the shortage of childcare workers. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
複数の施設を運営している大手保育事業会社への提案営業を、主に担当していただきます。
顧客に対しての提案は、個別にアカウントプランニングを行います。提案内容については、個人の裁量があり、幅広いサービスを用いて顧客のパートナーとして、課題解決に向けて取り組んでいただくことができます。
<具体的な業務>
・アカウントプランニング及び商談管理
・中長期的なリレーション構築と法人情報の収集と解像度の向上
・決裁を取るためのステークホルダー(業務担当者及び、決裁者)を巻き込んだ提案
・顧客に対するプレゼンテーションの準備、実行
・必要に応じて部内メンバーや、社内関係者との各種調整
・カスタマーサクセス担当と連携しながらサービス利活用の継続フォロー
・大手法人の課題やプロダクトに対する要望の社内共有
・その他、顧客特性に応じたサポート・フォロー業務
[Job description]
You will be primarily responsible for proposal sales to major childcare companies that operate multiple facilities.
Proposals to customers are made through individual account planning. Individuals have discretion over the content of their proposals, and can use a wide range of services to work as a partner with their customers to solve their problems.
<Specific duties>
・Account planning and negotiation management
・Build medium- to long-term relationships, collect corporate information, and improve resolution
・Proposals that involve stakeholders (business personnel and approvers) to obtain approval
・Preparation and execution of presentations to customers
・Various coordination with internal members and internal stakeholders as necessary
・Continuous follow-up on service usage in collaboration with customer success staff
・Internal sharing of major corporations' issues and product requests
・Other support and follow-up services tailored to customer characteristics |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・法人に対しての提案営業経験3年以上
・プレゼンテーションのための提案書等の各種資料作成が出来る方
・必要な日本語力:ビジネス(N2)
【歓迎要件】
・SaaSサービス等のIT関連サービスの営業もしくはコンサルタント経験
・大手法人の特性や状況等を考慮/理解しながらアカウントプランニングができる
・保育士、幼稚園教諭資格保持者、勤務経験者
・SaaSビジネスで業務経験(新規、アップセル問わず)
・CRMデータに基づくお客様の行動分析のご経験
・アンケートや各種データに関する分析・示唆だしのご経験
・保育、子育ての領域への興味関心
・Slack、Google Workspace、Salesforce、Confluence、JIRAなどのツール使用経験
[Requirements]
・More than 3 years of experience in proposal sales to corporations
・Those who can create various materials such as proposals for presentations
・Required Japanese ability:Business (N2)
[Preferred requirements]
・Sales or consulting experience in IT-related services such as SaaS services
・Able to plan accounts while considering/understanding the characteristics and situation of major corporations.
・Nursery teacher, kindergarten teacher qualification holder, person with work experience
・Work experience in SaaS business (whether new or upsell)
・Experience in analyzing customer behavior based on CRM data
・Experience in analyzing and making suggestions regarding questionnaires and various data.
・Interest in the field of childcare and child rearing
・Experience using tools such as Slack, Google Workspace, Salesforce, Confluence, JIRA, etc.
・Sympathy for their company's purpose and value
・A person who can deal honestly with everyone involved without forgetting respect.
・Those who can think about maximizing work while cooperating with a team |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00~18:30
9:00~18:30 |
想定年収Salary |
400~500万円
¥4M~¥5M |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :400~500万円
勤務地 :東京、リモート(週2回 リモート)
勤務時間 :9:30~18:30
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月 20時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Employment Type: Permanent
Trial period: 3 months
Estimated annual income: ¥4M~5M
Work location: Tokyo, remote (remote twice a week)
Working hours: 9:30-18:30
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average month 20 hours
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
募集人数:3
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回
海外在住の方の応募:不可(ビザ取得されている方であれば可能)
*候補者の状況によって変更あり
Number of applicants: 3
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 3 times
* May change depending on the situation of the candidate |