職種Position |
プロジェクト管理・プロダクト管理・品質保証
PdM / PM / PMO / PL / QA |
会社概要Company profile |
【会社概要】
Webシステム開発からWeb制作、UIUXデザイン、Webマーケティング、コンサルティングやグロースハックなどを通じてクライアント企業のDXを多面的に支援されています。Webサービス開発においては、ミッションクリティカルな大規模スクラッチ開発から、SaaSを利用したスピーディな構築、SaaS同士の連携まで広くアジャイル開発で対応されております。
また、日本でまだ確立されていないUIUX領域に積極的で、デザインチームの拡大や、ブランディング事業への挑戦、Hubspotなどのグローバルプラットフォームでプラチナパートナーに認定されるなど、これから100名、300名に向けて拡大を続けるベンチャー企業です。
SDGs(Sustainable Development Goals:持続可能な開発目標)に関わる領域や自治体の地方創生事業、経産省など官公庁が関わる事業、さらに教育や医療など公共性や社会的責任が高い業種の案件に積極的に取り組まれていることも特徴の1つで、Great Place to Work® Institute Japan(GPTW)が選出する2022年版「働きがいのある会社」ランキングベスト100に選出されておられます。
[Company Profile]
This company provides multifaceted support for their clients' DX through web system development, web production, UIUX design, web marketing, consulting, growth hacking, etc. In web service development, they use agile development to handle everything from mission-critical, large-scale scratch development to speedy construction using SaaS and SaaS-to-SaaS collaboration.
The company is also active in the UIUX area, which has not yet been established in Japan, and is expanding its design team, taking on the challenge of branding business, and has been certified as a platinum partner in global platforms such as Hubspot.
One of the characteristics of the company is that it is actively involved in projects in areas related to the Sustainable Development Goals (SDGs), regional development projects for local governments, projects involving public offices such as the Ministry of Economy, Trade and Industry, and projects in highly public and socially responsible industries such as education and healthcare, The Great Place to Work® Institute Japan (GPTW) has selected the company as one of the top 100 "Best Workplaces" in Japan for 2022. |
仕事内容Job description |
【募集背景】
2023年にフィリピンに拠点を立ち上げられ、今後も東南アジアを中心に拠点拡大を予定されているため、新しいメンバーを募集されています。
【会社/お仕事の魅力】
安さが売りのオフショア開発ではなく、進出国の文化・習慣を尊重し、その国の発展に貢献する経営を行うことを目指されています。
この考え方に共感いただける方からのご応募をお待ちしております。
実際に、現地の貧困層向け支援や、大学との協業の話が進んでおり、社会貢献事業についても積極的にかかわっていただける方も歓迎です。
最初の拠点はフィリピン、その次はベトナムと計画をされていますが、、その後も東南アジアを中心に拠点を増やしていく予定です。
新しい国への進出にご興味がある方もぜひご検討ください。
クライアントは日本企業のため、クライアントとの打ち合わせは日本語で行います。
設計・開発など技術面はブリッジSEが行うため、プロジェクトマネジメントに集中することができます。
また英語が堪能なメンバーがいるため、現時点で英語力がなくてもご応募可能です。
今後、海外とのやり取りでご自身の市場価値を高めたい方にピッタリなポジションです。
【お仕事の内容】
日本企業のクライアントと直でコミュニケーションをとり、プロジェクトを成功に導くようマネジメントを行います。
具体的には、
・クライアントのコミュニケーション、目的・目標の設定
・一部プリセールス活動
・予算や納期の交渉
・人員/予実/進捗/品質の管理
・プロジェクト管理プロセス
・プロジェクトメンバーの管理・育成
・オフショア開発のプロジェクトには、PMの他にブリッジSEやコミュニケーター、日本法人のCTOなどが関わります。
[Recruitment Background]
They are looking for new members because they are planning to establish a base in the Philippines in 2023 and to expand the base mainly in Southeast Asia in the future.
[Attractive points of company/work]
They are looking for people who share their philosophy of respecting the culture and customs of the country in which they operate and contributing to the development of that country.
They are looking forward to receiving applications from those who share this philosophy.
In fact, they are in the process of discussing support for the local poor and collaboration with a university, and they welcome those who are willing to be actively involved in social contribution projects as well.
They are planning to increase the number of their bases, mainly in Southeast Asia, after the first base in the Philippines and the next in Vietnam.
If you are interested in expanding into new countries, please consider joining them.
Since the client is a Japanese company, meetings with the client are conducted in Japanese.
The bridge SE will take care of the technical aspects such as design and development, so you can concentrate on project management.
They have members who are fluent in English, so you can apply even if you are not fluent in English at this point.
This position is perfect for those who want to increase their market value by interacting with overseas clients.
[Job description]
They communicate directly with Japanese corporate clients and manage them to ensure the success of their projects.
Specifically,
- Client communication, setting of objectives and goals
- Partial pre-sales activities
- Negotiation of budgets and deadlines
- Management of personnel, forecasting, progress, and quality
- Project management process
- Management and training of project members
- In addition to the PM, bridge SEs, communicators, and the CTO of the Japanese subsidiary are also involved in the offshore development project. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・ネイティブレベルの日本語力
・大規模システム開発でのPM/PMO/PLのご経験
かつ、下記いずれか一つでもご経験をお持ちの方
・要件定義のご経験
・システム設計(基本~詳細)
・コンサルタント業務ご経験
・BrSEのご経験
【歓迎要件】
・英語スキル(英語に抵抗がない、これから身に付けたいと考えている方)
・Webアプリケーション開発に関するご経験
・外国籍メンバーのマネジメント経験
・IT業界でのプリセールス経験
・PMP資格
・Scrum Master資格
・ネイティブアプリ(Flutter)での開発案件のご経験
[Requirements]
- Native level of Japanese
- PM/PMO/PL experience in large-scale system development
- Experience in any one of the following
・Experience in requirement definition
・System design (basic to detailed)
・Experience in consultancy
・BrSE experience
[Preferred requirements]
- English language skills (if you are comfortable with English and would like to learn it in the future)
- Experience in web application development
- Experience in managing foreign nationals
- Pre-sales experience in IT industry
- PMP certification
- Scrum Master certification
- Experience in native application (Flutter) development |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
フレックスタイム制(コアタイム11:00~15:00)、リモートワーク可
Flextime system (core time 11:00-15:00), remote wo |
想定年収Salary |
700〜900万円
¥7M - ¥9M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :700〜900万円
勤務地 :東京都(フルリモートも可)
勤務時間 :フレックスタイム制(コアタイム11:00~15:00)、リモートワーク可
※標準労働時間8時間、※30時間を超える時間外労働分は追加で全額支給
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、バースデー休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥7M-¥9M
Work location: Tokyo (Full remote work is also available)
Working hours: Flextime system (core time 11:00-15:00), remote work possible, Standard working hours: 8 hours
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average less than 30h/month (Additional full payment for overtime work in excess of 30 hours)
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数:1
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):2〜3回(オンラインで完結可能) 内定後、オファー面談
海外在住の方の応募:可
*候補者の状況によって変更あり
[About selection]
Number of applicants: 1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 2-3 times (can be completed online) Offer interview after offer
Application for overseas residents: Available
* May change depending on the situation of the candidate |