職種Position |
技術職 (SE・インフラエンジニア・Webエンジニア・ゲーム)
System Engineers / Infrastructure Engineers / Web Engineers / Game Developers |
会社概要Company profile |
【会社概要】
WEB用カタログや外国語翻訳システム等のソリューション営業を行う会社です。FA業界の大手機械部品メーカー向けのカタログ制作のプロジェクト全体をリードし、ディレクションを行っています。大手部品メーカー・専門商社のデータベースに登録する情報の管理、運用業務を行なっており、お客様のニーズを深く理解し最適な方法を一緒に考えカタログや情報発信ツールとして提供しています。
【募集背景】
事業の拡大のため
【会社/お仕事の魅力】
デジタル技術を活用した新たなビジネスモデルの構築を目指しています。
[Company Description]
They are a solution sales company for web-based catalogs and foreign language translation systems, etc. They lead and direct the entire catalog production project for a major machine parts manufacturer in the factory automation industry. They manage and operate the information registered in the database of major parts manufacturers and specialized trading companies, and provide catalogs and information dissemination tools based on a deep understanding of the customer's needs and by working together with them to determine the optimal method.
[Recruitment Background]
Due to business expansion
[Company / Job Attraction]
They are aiming to build a new business model utilizing digital technology. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
新規WEBサービスの開発や既存のWEBサービスのカスタマイズ、保守・運用をはじめ、お客様環境で稼働している各種システムの改訂や運用のお手伝いなど幅広くシステム開発案件に携わって頂きます。お客様は、ビジネスユーザーが中心で、作業機械・設備・部品など多品種を取り扱うメーカーや商社、建材メーカーなど。
・お客様とのシステム営業から、新規開発や自社パッケージソフト導入・カスタマイズ部分に関する要件定義、基本設計などの上流工程
・PMとして、オフショア含むベンダーコントロールや顧客対応など➡主な案件は、詳細設計以降はオフショア(ベトナム)にて行っおります
【入社後研修について】
入社後はまず、各案件についての知見を習得して頂くため、実際の案件に携わって頂きます。各案件の詳細については、先輩メンバーより学んで頂きます。その際に、実務を進めながらお持ちのスキルと必要なスキルを明確にしながら、先輩メンバーと幅広く各案件について把握していって頂きます。ゆくゆくは、3人から10人規模のプロジェクトチームを組成し、計画立案からシステム導入までのプロセスも経験していただきます。
[Job Description]
They are looking for a person who can work on a wide range of system development projects, including development of new web services, customization of existing web services, maintenance and operation, as well as revision and operational assistance for various systems running in the customer's environment. Customers are mainly business users, including manufacturers, trading companies, and construction material manufacturers that handle a wide variety of products such as work machinery, equipment, and parts.
The client is mainly business users, such as manufacturers of various types of work machines, equipment, parts, etc., trading companies, building materials manufacturers, etc.
As a PM, you are in charge of vendor control and customer support, including offshore.
After joining the company, you will first receive training on each project.
After joining the company, you will first work on actual projects in order to acquire knowledge of each project. You will learn the details of each project from senior members. While working on the projects, you will clarify the skills you have and the skills you need, and work with senior members of the team to gain a broad understanding of each project. Eventually, you will form a project team of 3 to 10 people and experience the process from planning to system implementation. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要なベトナム語力:ネイティブ
・必要な日本語力:ビジネスレベル
下記いずれかの経験
・プログラマーとして3年以上の経験がある方
・Webアプリ開発経験
【求める人物像】
・コミュニケーションスキル
・論理的思考をお持ちで自走力のある方
・目標達成に対する責任感があり、自発的に課題を見つけてすぐに行動できる人
・社内外含め、周りを巻き込んで仕事ができる人
【歓迎要件】
・IaaSでのシステム構築
・インフラ経験者上流工程経験
・ブリッジSE経験
・ECサイト構築経験
・ベンダー様のマネジメント経験
[Requirements]
Required Vietnamese language skills: Native
Required Japanese language skills: Business level
Experience in any of the following
・More than 3 years of experience as a programmer
・Experience in web application development
[Personality they are looking for]
Good communication skills.
Able to think logically and self-motivated
A sense of responsibility to achieve goals, and the ability to find issues spontaneously and act on them immediately.
Able to work with others, both internally and externally.
[Welcome requirements]
Experience in IaaS system construction
Experience in upstream process of infrastructure
Bridge SE experience
Experience in building EC sites
Vendor management experience |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
Working hours : Flexible working hours between 8:0 |
想定年収Salary |
想定年収 :400万~600万円
Estimated annual salary: 4-6 million yen |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :400万~600万円
勤務地 :東京
勤務時間 :8:00~21:00の間でのフレックスタイム制(コアタイム無し)
休日 :年間休日120日/完全週休2日制/祝日/有給休暇(入社6ヵ月後10日 以降法定通り付与)/慶弔休暇
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月20時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
昇給 :昇給年1回(4月)
賞与 :賞与年2回(6月,11月)※通期利益の37%を社員で分配
[Conditions]
Employment status :Permanent employee
Trial period: 6 months
Estimated annual salary: 4-6 million yen
Work Location :Tokyo
Working hours : Flexible working hours between 8:00 and 21:00 (no core time)
Holidays :120 days off per year / 2 days off per week / National holidays / Paid vacations (10 days after 6 months of employment) / Celebration or condolence leave
Summer vacation, year-end and New Year's vacation, and other vacations are available.
Overtime :Average 20 hours per month
Social insurance, commuting allowance (in accordance with company regulations), other benefits
Salary increase: Salary increase once a year (April)
Bonus: Bonus twice a year (June, November)* 37% of full-year profit is shared among employees |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1人
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About Selection]
Number of applicants: 1
Documents required for application: Resume / Curriculum vitae (in Japanese)
Online interview :Available
Language of interview :Japanese
Number of interviews/flow :2 times
*Changes depending on the recruitment situation and the job applicant. |