職種Position |
CS・コールセンター・コンシェルジュ
CS / Call Center / Concierge |
会社概要Company profile |
【会社概要】
採用企業様は、世界200か国以上を網羅するITネットワークプロバイダーの日本法人で、アメリカ、イギリス、ドイツ、シンガポール、中国、オーストラリア、そして日本と世界7か所に拠点を置き、200か国以上にITネットワークソリューションを提供されております。
<事業内容>
■通信関連機器及びシステムソリューションズ商品等の開発、販売、輸出入
【募集背景】
近年のデータセンターとオプティカルネットワークの需要の高まりに伴い、お客様に更に良質なネットワークサービスをご提供できるよう導入後のフォローに注力していることから、新たに『カスタマーサクセススペシャリスト』を募集されております。
【会社/お仕事の魅力】
・日常的に海外のメンバーとMTGを行うこともあり、ご自身の言語力をご活用いただけます。
・グローバルな環境でスキルアップできることが採用企業様の魅力です。
[Company Profile]
The hiring company is a Japanese subsidiary of an IT network provider that covers over 200 countries around the world, with bases in 7 locations around the world: the United States, the United Kingdom, Germany, Singapore, China, Australia, and Japan.
■Development, sales, import and export of communication-related equipment and system solutions products, etc.
[Background of recruitment]
With the increasing demand for data centers and optical networks in recent years, the company is focusing on post-implementation follow-up to provide better network services to customers and they are currently recruiting for a new ``Customer Success Specialist.''
[Attractive points of company/work]
・There are meetings with overseas members on a daily basis where you can make use of your language skills.
・You can improve your skills in a global environment. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
◆ターゲット顧客の状況分析
└営業担当と共にニーズなどを分析し、潜在的な顧客を探索します
◆マーケティング/サービス戦略企画・提案
◆製品導入後の顧客満足度調査・分析
◆導入後の潜在ニーズ・課題を策定
◆導入後のカスタマーサポート
◆業務で得たナレッジ共有
└お客様の利用状況や指標に関するレポートを作成し、社内で共有します
[Job description]
◆Analysis of target customer situation
└Analyze needs with sales staff and search for potential customers
◆Marketing/service strategy planning/proposal
◆Customer satisfaction survey and analysis after product introduction
◆Formulation of latent needs and issues after implementation
◆Customer support after implementation
◆Sharing knowledge gained through work
└Create reports on customer usage and metrics and share them internally |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要な日本語力:ビジネスレベル
・ビジネスレベルの英語または中国語
・3年以上の光ネットワークまたはデータセンター業界での実務経験がある方
【歓迎要件】
◇営業・カスタマーサクセスとしての実務経験(1~3年程度)
◇光ネットワーク・データセンター製品に精通している方
◇中国語を話せる方
◇英語を話せる方
[Requirements]
・Required Japanese ability: Business level
・Business level English or Chinese
・Three years or more of practical experience in the optical network or data center industry
[Preferred requirements]
◇Work experience as sales/customer success (about 1-3 years)
◇Those who are familiar with optical network and data center products
◇Those who can speak Chinese
◇Those who can speak English |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:30~18:30
9:30~18:30 |
想定年収Salary |
500~1000万円
¥5M~10M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :契約社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :500~1000万円
勤務地 :東京
勤務時間 :9:30~18:30
休憩時間 :1時間
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :あり(月平均10時間)
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
[Conditions]
Employment Type: Contract
Trial period: 3 months
Estimated annual income: ¥5M~10M
Work location: Tokyo
Working hours:9:30~18:30
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average 10 hours/month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :1
応募に必要な書類:日本語の履歴書・職務経歴書
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語、英語(または中国語)
面接回数/流れ :2回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants: 1
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language: Japanese and English (or Chinese)
Number of interviews (flow): 2 times
* May change depending on the situation of the candidate |