職種Position |
営業
Sales |
会社概要Company profile |
【会社概要】
SaaSやスタートアップ企業の支援を行う会社です。スタートアップの成長支援を通して日本経済の持続的な成長に貢献できると考えており、カスタマーサクセス支援のトップパートナーになることを目指していきます。
【募集背景】
グローバルSaaS企業と一緒に、ITソリューションを通じてを実現させるカスタマーサクセスのポジションがオープンしました。
このチャンスを活かして、世界をリードするSaaS企業の一翼を担い、クライアント企業の成功に貢献しませんか?
【会社/お仕事の魅力】
・先進SaaSの運用に関する知識を身に着けれるのは勿論、顧客に最適な提案を行うため、提案力が向上できる
・多様な業界の企業やサービスへのカスタマーサクセスに関わるため、多方面のご自身の識見やスキルが向上する
・経済動向や世界的ビジネストレンドに合わせ、クライアントの製品も日々アップデートされるため、スピード感を持つことができ、ご自身の成長に繋げられる
・15カ国以上の英日バイリンガルのチームメンバーが集まっているグローバルな環境で働けます
・顧客満足度が高いチームで、世界中のベンダーの中でも評価されています
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
A company that supports SaaS and startup companies. They believe that they can contribute to the sustainable growth of the Japanese economy by supporting the growth of startups, and we aim to become a top partner in customer success support.
[Background of recruitment]
A customer success position has opened with a global SaaS company to help realize customer success through IT solutions.
Why not take advantage of this opportunity to become a part of the world's leading SaaS company and contribute to the success of our client companies?
[Attractive points of company/work]
・Not only will you be able to acquire knowledge about advanced SaaS operations, but you will also be able to improve your proposal capabilities in order to make optimal proposals to customers.
・As you will be involved in customer success for companies and services in a variety of industries, you will improve your own insight and skills in various fields.
・Client products are updated daily in line with economic trends and global business trends, so you can have a sense of speed, which can lead to your own growth.
・Work in a global environment with English-Japanese bilingual team members from over 15 countries.
・They have a team with high customer satisfaction and are recognized among vendors around the world. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
クライアント企業のSaaSプロダクトのカスタマーサクセス支援を行います。電話、チャット、メールを通してユーザーのお問い合わせに対応します。
単なる回答だけでなく、ユーザーの真のニーズを把握し、幅広い製品の中から最適な提案を行うことでSaaS導入企業の成功に貢献します。
[Job description]
They provide customer success support for client companies' SaaS products. Respond to user inquiries via phone, chat, and email.
They contribute to the success of SaaS companies by not just providing answers, but by understanding the true needs of users and making optimal proposals from a wide range of products. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要な日本語力:ネイティブレベル(※明確かつ簡潔で流暢に日本語の読み書き及び会話ができる方)
・必要な英語力:ビジネスレベル(TOEIC800点)又は同等のスキル(速い読解力)
・応対経験(営業、接客など)1年以上(新卒の場合は長期インターン経験)
・ビジネスPCスキル、ITリテラシー
・タッチタイピング、ビジネスメール、Excel・PPT・Word(作成・入力)
・ご自身で調べて使いこなせる程度のIT、ネットリテラシー
【歓迎要件】
・データ分析や数値管理の経験
・コールセンター経験
・チームマネジメントやトレーナーとしての経験
【求める人材像】
・論理的思考で複雑な課題に取り組む力を持ってる方
・相手への共感力を大切にし、柔軟に変化に対応する姿勢を持つ方
・テクノロジーに関心を持ち、カスタマーエクスペリエンス向上に情熱を注ぐ方
・同社の使命に共感し、顧客の成功を喜びとやりがいにつなげる方
[Requirements]
・ Required Japanese ability:Native level (*Those who can read, write, and speak Japanese clearly, concisely, and fluently)
・Required English proficiency: Business level (TOEIC 800 points) or equivalent skill (fast reading comprehension)
・1 year or more of reception experience (sales, customer service, etc.) (long-term internship experience for new graduates)
・Business PC skills, IT literacy
・Touch typing, business email, Excel/PPT/Word (creation/input)
・IT/net literacy to the extent that you can research and use it yourself
[Preferred requirements]
・Experience in data analysis and numerical management
・Call center experience
・Experience as a team manager or trainer
[Image of human resources desired]
・Those who have the ability to tackle complex issues using logical thinking
・Those who value empathy for others and have an attitude of responding flexibly to change.
・People who are interested in technology and passionate about improving customer experience
・People who sympathize with the company's mission and connect customer success with joy and reward. |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 シフト制
・Working hours: Shift system |
想定年収Salary |
想定年収 :300万円~400万円
Estimated annual income:3M~4M |
条件・待遇Condition |
【勤務体系】
・勤務時間 シフト制
9:00~20:00のうち8時間勤務(パターン ①9:00~18:00 / ②11:00~20:00)
※残業月10~20時間程度。シフト勤務の為、基本的にほとんど発生しません。
※研修中(3か月程度)は、平日9:00~18:00勤務のみ
・勤務日 週5日シフト制勤務 (週休2日制)
※土日祝日、年末年始、GW等も含むシフト制勤務となります。
※慶弔休暇、有給休暇(1日、半日、1時間単位で取得可)あり
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :300万円~400万円
勤務地 :東京
残業時間 :平均10時間以下/月(基本的にほとんど発生しません。)
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
[Service system]
・Working hours: Shift system
8 hours of work from 9:00 to 20:00 (pattern ①9:00~18:00 / ②11:00~20:00)
*Overtime: approximately 10 to 20 hours per month. Because I work in shifts, it basically doesn't happen.
*During training (approximately 3 months), you will only be working from 9:00 to 18:00 on weekdays.
・Working days: 5 days a week shift work (2 days off per week)
*Work will be in shifts, including Saturdays, Sundays, holidays, year-end and New Year holidays, Golden Week, etc.
*Congratulatory and condolence leave, paid leave (can be taken in full day, half day, or hour increments) available
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6months
Estimated annual income:3M~4M
Work location: Tokyo
Overtime: Average 10h/month
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数 :4
応募に必要な書類:履歴書・職務経歴書
オンライン面接 :一回目のみ
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :書類選考(言語テスト)→1次選考(面接)→2次選考・来社(面接)→内定(状況によってオファー面談あり)
*採用状況や求職者の方によって変更あり
[About selection]
Number of applicants:4
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language:Japanese
Number of interviews (flow): Document screening (language test) → 1st interview→ 2nd interview (Visit the company) → Offer
* May change depending on the situation of the candidate |