職種Position |
管理・事務 (人事・労務・経理・財務・総務・法務・秘書・貿易・購買・物流・翻訳)
Back Office / Assistant |
会社概要Company profile |
【会社概要】
当社は、世界40都市に拠点を有するグループの日本法人です。展示会・イベント・会議・サイン・内装の企画、デザイン設計、施工を主業務としております。世界各国でモーターショーのブース設営や出展品の輸送と組み立て、万博のパビリオン施工、グローバル企業のプライベートイベントや店舗サインなど、数多くの多種多様な業務に携わっております。
当社は設立25年を迎え、他社ではカバーできない国や地域に輸送出来たり、取り扱いに専門性が必要となる貨物を安全に運べることが当社の他社とは違う特徴です。
特に海外で開催されるイベントの貨物輸送において大型クライアントからご贔屓していただいており、世界中で手がけたイベント数は2,500以上に上り、
万博輸送、オリンピック放送機材輸送、FIFAW杯関係輸送経験多数ご依頼いただいております。
【募集背景】
事業拡大に伴う人員募集
【会社/お仕事の魅力】
2015年、当社はビジネス・イベント・サーベイにおけるCEIアジアマガジンにてアジア太平洋ベスト・イベント・エージェンシー第1位にランキングづけられました。また、2012年から2014年にかけてアメリカ・スペシャル・イベント・マガジンの50トップ・イベント・カンパニーのトップ3にランクインしています。
当社の多様なコミュニティの中であなたのスキルとユニークなアイディアを生かしてみませんか?
They are the Japanese subsidiary of a group with offices in 40 cities around the world. Their main business is the planning, design, and construction of exhibitions, events, conferences, signage, and interiors. They are involved in a wide variety of projects, including booth setups at motor shows around the world, transportation and assembly of exhibits, pavilion construction at Expo '70, private events for global companies, and store signage.
They have been in business for 25 years, and what sets us apart from our competitors is our ability to transport cargo to countries and regions that other companies cannot cover, and to safely transport cargo that requires specialized handling.
They have been favored by large clients, especially in the transportation of cargo for events held overseas, and we have handled more than 2,500 events around the world,
They have been involved in the transportation of Expo 2005, Olympic broadcasting equipment, FIFAW Cup, and many other events.
[Background of recruitment]
They are looking for personnel due to business expansion.
[Attractive points of company/work]
In 2015, we were ranked #1 Best Event Agency in Asia Pacific by CEI Asia Magazine in the Business Events Survey. We were also ranked in the top 3 of the 50 Top Event Companies by U.S. Special Events Magazine from 2012-2014.
Come put your skills and unique ideas to work in our diverse community. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
・カルネ取得作業
・貨物保険の申請
・請求書作成・発送業務
・海外への書類のクーリエ発送
・ウェブサイトの更新
・Carnet acquisition work
・Cargo insurance application
・Invoice preparation and dispatch
・Shipment of documents courier to overseas
・Website updating |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・必要な日本語力:面接可〜ビジネス
・必要な英語力:ビジネス
・国際輸送業務経験1年以上必須
[Requirements]
・ Required Japanese ability: Interviewable - Business
・ Required English ability: Business
・At least 1 year of experience in international transportation required
[Preferred requirements]
・Experience in trade shows and interior design
・Experience in English, Chinese is a plus. |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00~18:00
9:00~18:00 |
想定年収Salary |
300~500万円
¥3M~¥5M |
条件・待遇Condition |
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :みなし残業40時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
試用期間:3ヶ月
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year holidays, and other vacations available
Overtime: Average month: deemed overtime 40 hours
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits
trial period: 3 month |
選考についてProcess |
【選考について】
募集人数:1~2
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可(対面でも可)
面接の言語:日本語と英語両方での面接(言語力を確認するため)
面接回数(流れ):1~2回
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり
[About selection]
Number of applicants:1~2
Documents required for application: resume, resume of work
Online interview: Available
Interview language:Japanese and English
Number of interviews (flow): 1~2times
Application for overseas residents: Unavailable
* May change depending on the situation of the candidate |