職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Consulting / Marketing / PR |
会社概要Company profile |
■会社概要
大企業やベンチャー企業にとってのデジタルトランスフォーメーションパートナーを目指し様々な開発プロジェクト抱える多国籍企業です。多国籍企業として、世界中に多くのグローバルメンバーと支社を抱え、現在、日本での事業の拡大段階です。
■会社/業務の魅力
・7カ国14都市と全世界に支社があり、従業員は2,000名以上、ナショナルクライアント含め150企業の大規模なプロジェクトを受け待っています。
・日本でこれからビジネスを拡大していく段階であり、直近で会社の成長を見ることができます。
・多国籍なメンバーで構成しているグローバルな環境で、社内公用語は英語です。
■ Company profile
This is a multinational company with various development projects aiming to become a digital transformation partner for large companies and venture companies. As a multinational company, the company has many global members and branch offices all over the world, and the company is currently in the stage of expanding its business in Japan.
■ Attractiveness of company/position
・ With branch offices in 17 cities in 7 countries and around the world, they have more than 3,000 employees and are waiting for large-scale projects of 150 companies including national clients.
・ The company is in the stage of expanding our business in Japan, and they can see the growth of the company in the near future.
・ In a global environment consisting of multinational members, the official language of the company is English. *They are many Japanese staff, so you will communicate with them in Japanese as well. |
仕事内容Job description |
顧客とチャットボット間のチャット履歴を分析して、チャットボットの新しいシナリオを考え出します。
顧客の視点でシナリオを考える能力が必要です。
業務の目的は、チャットボットの機能を継続的に改善することであり、顧客とチャットボットとのやり取りを最小限に抑えることです。
チャットボットの機能を向上させるには、現在ボットが適切に応答できていない領域を特定する必要があります。
Analyze chat history between customers and chatbots to come up with new scenarios for chatbots.
You need the ability to think of scenarios from the customer's point of view.
The purpose of the business is to continuously improve the functionality of the chatbot and to minimize customer interaction with the chatbot.
To improve the chatbot's capabilities, you need to identify areas where the bot is currently failing to respond adequately. |
応募資格Requirement |
■必須条件
・ネイティブレベルの日本語力
・日常会話レベルの英語力
・Dialogflow、Azure bot Framework などのボットフレームワークの知識
・IT業界での経験3年以上
■歓迎条件
・Dialogflow の経験
・バックエンドの技術的バックグラウンド
・英語力
■ Requirements
・ Native Japanese level
・ Advanced - Business English level
・ Working experience with bot frameworks like Dialogflow, Azure bot framework, etc. Dialogflow experience with a bit of technical background in backend services is preferred. |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00〜18:00 or 10:00〜19:00
9:00〜18:00 or 10:00〜19:00 |
想定年収Salary |
400〜700万円
¥4M - ¥7M |
条件・待遇Condition |
試用期間:3ヶ月間
休日 :土日祝休み
福利厚生:健康保険、厚生年金、雇用保険、労災保険、通勤手当(会社規定あり)、研修あり
Trial period: 3 months
Holidays: Saturdays, Sundays, and national holidays
Welfare: Health insurance, welfare pension, employment insurance, workers' compensation insurance, commuting allowance (with company regulations), training available |
選考についてProcess |
応募に必要な書類:英語のレジュメ
オンライン面接:可
面接の言語:日本語+英語
面接回数(流れ):1次面接→最終面接→人事面接
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: Japanese + English
Number of interviews (flow): 1st interview → final interview → HR interview
Application for those living overseas: Impossible
* The process may change depending on the candidate's situation |