職種Position |
技術職 (SE・インフラエンジニア・Webエンジニア・ゲーム)
System Engineers / Infrastructure Engineers / Web Engineers / Game Developers |
会社概要Company profile |
【会社概要】
「オリジナルIP×VRゲーム×コミュニティ」をグローバルに展開する会社で、オリジナルVRゲームの開発 & パブリッシングを行っており、自社IPを用いたメディアミックス事業にも強みを持っています。誰もが心躍るようなコンセプトのプロジェクトを立ち上げ、共感してくださる熱狂的なファンの方々と共に物語を作っていき、インタラクティブなエンターテイメントを大切にしている企業です。
【募集背景】
資金調達を終え、グローバル展開を加速するための開発力・クリエイティブの強化、及びコミュニティ事業の強化のための人員募集となります。
【会社/お仕事の魅力】
・ゲーム開発のみでなく、ファンコミュニティ形成にも強みを持っています。
・アドベンチャー部門 最優秀賞を受賞しています。
・Oculusストアの200以上ある有料アプリの中、ユーザーレビュー評価点で世界一を獲得しています。
・売上の半数は海外が占めています。
[Company Profile]
This company globally develops "Original IP x VR games x Community", and has strengths in the media mix business using its own IP. They value interactive entertainment by launching a project with an exciting concept and creating stories with enthusiastic fans.
[Background for recruitment]
Receiving lots of investments, the company is strengthening its development capabilities and creativity to accelerate global expansion, and strengthen our community business.
[Company / attractiveness of work]
・ Have strengths not only in game development but also in forming a fan community.
・ Have won the highest award in the adventure category.
・ Among the more than 200 paid apps in the Oculus store, they have won the highest user review rating in the world.
・ Half of sales are from overseas. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
制作コンテンツにおけるグラフィック表現や描画負荷の最適化をご担当して頂きます。
【具体的な業務内容】
・求める表現を実現する為の検証
・描画周りに関する事の実装+軽量化
・ハードウェアの制約から、モデル、テクスチャ、アニメーション、エフェクト等の制限やルール決め
You will be in charge of optimizing the graphic expression and drawing load in the production content.
・ Verification to realize the desired expression
・ Implementation of things related to drawing + weight reduction
・ Due to hardware restrictions, restrictions and rules for models, textures, animations, effects, etc. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・C++/C#に精通している事
・GPUプログラミング(HLSL等のシェーダー言語)の経験
【歓迎要件】
・ゲーム制作の業務経験(特にコンソールとモバイル機器)
・VRコンテンツの開発経験
・ゲームエンジンでの開発経験(Unity、Unreal Engine、等)
・パーティクルに対する理解
・デモシーン/メガデモ制作経験
・英語のドキュメントを読める
(VRChat民は尚良)
[Requirements]
・ Familiarity with C ++ / C #
・ Experience in GPU programming (shader language such as HLSL)
[Preferred requirements]
・ Work experience in game production (especially consoles and mobile devices)
・ VR content development experience
・ Development experience with game engine (Unity, Unreal Engine, etc.)
・ Understanding particles
・ Demoscene / Mega demo production experience
・ Read English documents
(VRChat people are better) |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
専門業務型裁量労働制
Flextime |
想定年収Salary |
基本、前職以上の年収をご提示
Higher than the salary at the precious |
条件・待遇Condition |
試用期間 :3ヵ月間
勤務地 :東京都
勤務時間 :専門業務型裁量労働制
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Trial period: 3 months
Work location: Tokyo
Working hours: Flextime * No core time
Holidays: 2 days a week (Saturday and Sunday), public holidays
Vacation: Summer vacation, year-end and New Year vacation, and other vacations available
Benefits: Complete social insurance, commuting allowance (according to company regulations), and other benefits |
選考についてProcess |
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書、成果物(Githubやポートフォリオ)
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回
*候補者の状況によって変更あり
Documents required for application: Rirekisho, Shokumukeirekisho.
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 3 times
* May change depending on the situation of the candidate |