職種Position |
管理・事務 (人事・労務・経理・財務・総務・法務・秘書・貿易・購買・物流・翻訳)
Back Office / Assistant |
会社概要Company profile |
【会社概要】
「民間セクターの世界銀行」をつくり、世界中に金融包摂を届けるために2014年に設立されました。私たちの目標は50カ国において、サービスが行き届いていない、あるいは十分なサービスを受けていない1億人の人々に高品質の金融サービスを提供できるようにすることです。2021年時点で途上国に住む40億人のうち約3割の人は金融機関に口座すら有しておらず、また口座があったとしても価格や利便性に問題をかかえる人々は少なくありません。こういった状態は一人一人の可能性の実現や機会の平等を阻害していると考えています。
現在は、インド、カンボジア、ミャンマー、スリランカ、タジキスタンの5カ国9グループ会社を抱え、200万人以上の顧客に金融サービスを提供しています。(http://gojo.co/)
私たちのミッションを可能にするのは、情熱をもって目標達成に取り組むチームメンバーです。
ダイバーシティ・インクルージョンを重視しており、様々なバックグランドを持つ人々(女性比率約4割、12国籍、LGBT当事者など)が活躍しています。皆様のご応募をお待ちしております。
【事業内容】
低所得世帯や中小企業(SME)を対象に、社会経済に貢献する持続可能な融資を通じて、生活水準の向上を目指した包括的な金融サービスを提供しています。十分な金融サービスを受けられない農村部の顧客に対して、顧客が資産を売却しなくても緊急時や短期的な資金ニーズに対応できるように、デジタル送金を活用した小規模ローンを提供しています。
【海外拠点】
ミャンマー、スリランカ、カンボジア、インド、タジキスタンに拠点があり、社会的にも貢献性が高いサービスを提供しています。
【企業の魅力について】
・2014年設立。低所得世帯や中小企業を対象に、デジタル送金を活用した小規模ローンを提供している企業です。
・ミャンマー、スリランカ、カンボジア、インド、タジキスタンに拠点があり、社会的にも貢献性が高いサービスを提供しています。
・社内には多国籍社員が多数在籍しており、社内の公用語は英語です。留学経験や海外勤務経験、外資系企業での勤務経験がある方は英語力を活かせる環境です。
・リモートワークの頻度も高く、フレックスタイム制のためフレキシブルな働き方が可能。
・社内にはご家庭と両立しながら勤務している方もいらっしゃいます。
・現在IPO準備中のため、会社の成長とともに経験を積み、面白みを感じながらお仕事いただける方を募集しております。
[Company Overview]
Founded in 2014 to create a "private sector world bank" and bring financial inclusion to the world. Our goal is to provide high-quality financial services to 100 million underserved or underserved people in 50 countries. As of 2021, about 30% of the 4 billion people living in developing countries do not even have an account at a financial institution, and even if they do, many people have problems with price and convenience. We believe that this situation is preventing each individual from realizing their potential and equal opportunities.
Currently, we have 9 group companies in 5 countries: India, Cambodia, Myanmar, Sri Lanka, and Tajikistan, and provide financial services to more than 2 million customers. (http://gojo.co/)
Our mission is made possible by our team members who are passionate about achieving our goals.
We place importance on diversity and inclusion, and people with various backgrounds (about 40% women, 12 nationalities, LGBT people, etc.) are active. We look forward to your application.
[About Business]
We provide comprehensive financial services to low-income households and small and medium-sized enterprises (SMEs) with the aim of improving their standard of living through sustainable loans that contribute to the social economy. We provide small loans using digital remittances to rural customers who do not have sufficient financial services, so that they can meet emergency and short-term financial needs without having to sell their assets.
[Overseas bases]
We have bases in Myanmar, Sri Lanka, Cambodia, India, and Tajikistan, and provide services that contribute greatly to society.
[About the attractive points of the company]
・Established in 2014. We are a company that provides small loans using digital remittances to low-income households and small and medium-sized enterprises.
・We have bases in Myanmar, Sri Lanka, Cambodia, India, and Tajikistan, and provide services that contribute greatly to society.
・We have many multinational employees, and English is the official language within the company. This is an environment where those who have studied abroad, worked overseas, or worked for a foreign company can utilize their English skills.
・Remote work is frequent, and the flextime system allows for flexible working styles.
・Some employees are able to balance their work and family life with their job.
・We are currently preparing for our IPO, so we are looking for people who can gain experience as the company grows and enjoy working there. |
仕事内容Job description |
【全般的な職務範囲】
・単体および連結ベースでの月次、四半期、年次財務報告の作成及び監査対応
・IPO準備(IPO申請書類策定、IPO審査対応など)
・新規買収企業のバリュエーション、PPA、及び合併後のPMI
・J-SOX導入(ホールディングスおよびグループ会社)
・そのほか、日々の財務・経理業務の管理
【主な職務と責任】
1. 財務報告、及びIPO関連業務
・単体の月次、四半期、年次財務報告の作成、および連結財務諸表の作成(グループ会社は全てIFRS適用)
・グループ会社及び外部監査人と緊密に連携しながら、有価証券報告書、四半期報告書を作成
・グループ会社がIFRSに基づく財務報告を可能にするためのサポート及び体制構築(子会社の決算早期化を含む)
・新規買収企業のバリュエーション、PPA、及び合併後のPMI
・J-SOX導入(ホールディングスおよびグループ会社)
・助成金報告のサポート
2.経理、及びその他業務
・ベンダーや従業員からの経費精算レビュー
・単体及びシンガポール子会社の経理業務
・グループ会社に対する請求書の発行と会社間調整
・送金業務および銀行関連業務の管理
・税務申告と納税
・予算分析、プロジェクト採算管理などに必要な情報を提供するため、他部門と協力
・その他アドホック業務
部署 :Finance
特に密に一緒に働くチーム:
1) ホールディング会社のファイナンスチーム
2) グループ会社のCFO及びファイナンスチーム
3) 外部監査法人
*This position is available only for people residing in Japan
Overall Job Scope:
・Manage daily finance and accounting tasks
・Preparation of the monthly, quarterly and annual financial reporting
・Work closely with the external auditors to close audit in a timely manner
Key Duties and Responsibilities:
The following duties and responsibilities generally refer to tasks at Gojo Holdco if not specified otherwise.
1. Accounting & Administrative Tasks
・Examining expense claims by vendors and employees
・Preparing journal entries, maintaining ledgers and reconciling accounts for Gojo Holdco and Gojo’s Singapore entity
・Invoicing and performing intercompany reconciliation
・Managing remittance and related functions for all banking accounts
・Assisting tax filing and tax payment
・Cooperating with other departments to provide necessary information for project management, budget analysis etc
・Other ad-hoc activities and tasks as assigned
2. Financial Reporting
・Preparation of the monthly, quarterly and annual financial reporting of Gojo standalone and assist the preparation of consolidated financial statements under JGAAP
・Working closely with the external auditors and IPO consultants to prepare the annual securities report in compliance with the requirements under Financial Instruments and Exchange Act (FIEA). |
応募資格Requirement |
【必須条件】
・情熱と向上心があり、困難な状況下でも目標達成にコミットできる高いモチベーションを有すること
・対人能力、コミュニケーション能力の高い方
・5年以上のJGAAP/IFRSに準拠した会計または財務報告の経験
・連結決算の経験
・日本語・英語力:共にビジネスレベル以上
・ExcelまたはGoogleスプレッドシートに精通していること
【歓迎条件】
・銀行等でのレンディングビジネスの監査又は経理
・商社等での連結決算の監査又は経理、M&A会計の経験
・公認会計士資格
・日商簿記2級以上
・Understand and agree with Gojo’s vision, mission, goals, and values
・Share and exemplify Gojo’s Guiding Principles and high level of ethical behavior and trustworthiness
・Experience in consolidated accounting
・Over 2 years of experience in accounting or financial reporting in compliance with JGAAP preferred. The experience in an IPO preparation company or publicly listed company, and IFRS experience are plus
・The Official Business Skills Test in Bookkeeping 2nd grade or above (日商簿記2級以上) is a plus
・Be passionate, aspirational, and highly motivated to commit to the goal achievement even in difficult situation
・Strong interpersonal and communication skills
・Business level in Japanese
・Conversational level in English with strong interest to acquire business level English skills
・Proficiency in Microsoft Excel or Google Spreadsheet |
日本語力Japanese level |
流暢
Fluent |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00〜18:00 (休憩 1時間)
9:00〜18:00 (Break time1hour) |
想定年収Salary |
800〜1200万円
¥8M - ¥12M |
条件・待遇Condition |
試用期間 :3 - 6ヵ月間
休日 :完全週休2日制
休暇 :年末年始、慶弔休暇、有給休暇、
残業時間 :あり
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
Trial period: 3-6 months
Holidays: 2 days off per week
Vacation: New Year's holidays, special leave, paid vacation,
Overtime: Available
Passive smoking prevention measures: No smoking indoors
Employee benefits: Full social insurance, commuting allowance (in accordance with company regulations), other employee benefits available |
選考についてProcess |
募集人数 :1名
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書英語の、レジュメ
オンライン面接 :可
面接の言語 :日本語、英語
面接回数/流れ :2〜3回
*採用状況や求職者の方によって変更あり
Number of applicants: 1
Documents required for application: resume, work history, English resume
Online interview: possible
Interview language: Japanese, English
Number of interviews/flow: 2-3
*Subject to change depending on hiring situation and job seekers |