会社概要Company profile |
「"家族×テクノロジー"で世界中の家族コミュニケーションを豊かにする」という思いを持って創業しました。
現在はIoTやAIの力を活用することで保育業務の負担軽減や保育の品質を向上するサービスの実現を目指しております。
「テクノロジーの力で “家族” をもっと豊かに」「お子様をもっと見たい。もっと見てほしい。」を、もっと叶えるプロダクトを提供しています。
今日の我が子の園内での生き生きとした写真、日々の健康状態、発達に関する保育士のコメント等が溢れています。
体動センサーや自動撮影カメラ端末等のIoT&AIテクノロジーを駆使し、保育園・幼稚園の先生や保護者をサポート。
また、先生の業務(日報、連絡や帳票、検温やバス位置情報、登園・降園の時間管理など)を支援するシステムを提供しています。
This position is available only for people residing in Japan.
They are founded with the idea of "enriching family communication around the world with 'Family x Technology'".
Currently, they aim to realize their services reduce the burden of childcare work and improve the quality of childcare by utilizing the power of IoT and AI.
They provide products that make "the power of technology to enrich 'families'" and "I want to see your child more. I want you to see more."
The site is filled with lively photos of your child at the nursery today, comments from nursery teachers about their daily health and development, etc.
They support nursery school and kindergarten teachers and parents by making full use of IoT and AI technologies such as body movement sensors and automatic camera terminals.
They also provide systems that support teachers' work (daily reports, communications and forms, temperature checks, bus location information, attendance and drop-off time management, etc.). |
仕事内容Job description |
【募集背景】
事業好調につき製品の開発、改善を継続して行うための増員補充。
【会社/お仕事の魅力】
保育士不足をIoTやAIを活用する事によって保育士業務のサポートを行い社会問題を解決しています。
【お仕事の内容】
本ポジションの主な役割は、メンバーが高い生産性で働くことができるようなIT環境を最適なコストで提供することと、顧客情報保護も含めたセキュリティやコンプライアンスのリスクに適切に対応することです。
社内ITシステム、従業員端末、複数拠点のネットワーク/サーバーの各領域において、生産性、セキュリティ/統制, コスト最適化の3つの観点を持ち、それぞれに対して課題発見、企画設計、構築、運用を優先順位をつけて実行しています。
社内ITシステムはほぼ全てクラウド環境にあり、ライセンスやコスト管理も効率的に行えるようなサービスを導入しています。また、GASやZapierなどのローコード/ノーコードツールを積極的に活用して全社の生産性向上に貢献しています。
【利用技術】
- Slack, Google Workspace, Jira, Confluence, Zoom, バクラク, Microsoft365, Admina
- WithSecure, LanScope Cloud, HENNGE One
- GAS, Zapier
- PC(Windows/Mac)
- スマートフォン/タブレット (iphone/ipad/Android)
- RTX3500, Fortigate, NAS
- AWS, GCP
- Apple ProfileManager/CLOMO
■期待する役割
日々発生する課題やメンバーからの依頼は迅速に対応しつつ、全社的に生産性やセキュリティを高めていくための中長期的施策についても課題発見から設計, 構築, 運用まで主導的な役割を担っていただくことを期待しています。
[Background of recruitment]
To continue developing and improving products due to strong business.
[Attractive points of company/work]
By utilizing IoT and AI to solve the shortage of childcare workers, they support the work of childcare workers and solve social problems.
[Job description]
The main role of a corporate engineer is to provide an IT environment at an optimal cost that enables their members to work productively, and to appropriately respond to security and compliance risks, including the protection of customer information.
In the areas of in-house IT systems, employee terminals, and networks/servers at multiple locations, they focus on three perspectives: productivity, security/control, and cost optimization. They prioritize the identification of issues, planning and design, construction, and operation for each area.
Almost all of their internal IT systems are in a cloud environment, and they have introduced services that allow for efficient license and cost management. They also actively use low-code/no-code tools such as GAS and Zapier to contribute to improving productivity across the company.
[Technologies used]
- Slack, Google Workspace, Jira, Confluence, Zoom, Backraku, Microsoft365, Admina
- WithSecure, LanScope Cloud, HENNGE One
- GAS, Zapier
- PC (Windows/Mac)
- Smartphone/Tablet (iPhone/iPad/Android)
- RTX3500, Fortigate, NAS
- AWS, GCP
- Apple ProfileManager/CLOMO
■Expectations for this role
They expect you to respond promptly to issues that arise on a daily basis and requests from members, and to take a leading role in identifying issues, designing, building, and operating mid- to long-term measures to increase productivity and security across the company. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
- 複数のSaaSの環境構築および運用経験
- 社内ITシステムのアカウント・権限管理経験
- ワークフローシステムの構築・運用経験
- 社内ITシステムの導入や効率的な活用、あるいはシステム間連携によって生産性向上に貢献した経験
- コスト最適化の施策を主体的に実行して成果を得た経験
- 情報セキュリティに関する知識とセキュリティ向上施策を主体的に実行した経験
-ヘルプデスクとしてメンバーからの依頼への対応経験
- 必要な日本語力:ビジネス
【歓迎要件】
- ローコード/ノーコードツールによる生産性向上を実現した経験
- ISMS/Pマーク等の認証審査対応経験
- 内部統制や監査等の対応経験
- ゼロトラストアーキテクチャの理解 及び それに基づくシステム構築運用経験
- AWSやGCPなどのパブリッククラウド上での構築・運用経験
- MDMの導入・運用経験
- デバイスキッティングの自動化/効率化の経験
- オフィスネットワークの設計・構築・運用の経験
- ネットワーク機器の設定・管理・運用の経験
- Windows, Macの管理・運用経験
- Linuxの管理・運用経験
ActiveDirectory, LDAPの知識
[Requirements]
- Experience building and operating multiple SaaS environments
- Experience managing accounts and permissions for internal IT systems
- Experience building and operating workflow systems
- Experience contributing to improving productivity through the introduction and efficient use of internal IT systems, or through system integration
- Experience in proactively implementing cost optimization measures and achieving results
- Knowledge of information security and experience in proactively implementing security improvement measures
-Experience responding to requests from members as a help desk
-Required Japanese ability: Business
[Preferred requirements]
- Experience in improving productivity through low-code/no-code tools
- Experience in responding to certification audits such as ISMS/P mark
- Experience in responding to internal controls and audits
- Understanding of zero trust architecture and experience in building and operating systems based on it
- Experience in building and operating on public clouds such as AWS and GCP
- Experience in introducing and operating MDM
- Experience in automating/improving the efficiency of device kitting
- Experience in designing, building and operating office networks
- Experience in setting up, managing and operating network equipment
- Experience in managing and operating Windows and Mac
- Experience in managing and operating Linux
Knowledge of Active Directory and LDAP |
条件・待遇Condition |
■試用期間 3ヶ月(本採用と同条件)
■完全週休2日制(土日祝休み)
■残業時間 :平均月 20時間
■年末年始休日(12/29~1/3)
■年次有給休暇(法定通り)
■その他の休暇
・入社時特別休暇(1日付与)
・夏季休暇
・結婚休暇
・慶弔休暇
・子の看護休暇(子の人数に関わらず10日付与)
・介護休暇
・生理休暇
・産前産後休業
・育児休業
■保険
・関東ITソフトウェア健康保険、厚生年金保険、雇用保険、労災保険
■手当
・通勤交通費支給(規程有)
■その他
・副業許可
・従業員持株制度
・定期健康診断
・インフルエンザ予防接種補助
・ベビーシッター割引券
・PC貸与
・ウォーターサーバー
・オフィスグリコ
■ Trial period: 3 months (same conditions as regular employment)
■2 days off per week (Saturdays, Sundays, and holidays off)
■Estimated annual income: ¥4M~7M
■Work location: Tokyo
■Year-end and New Year holidays (12/29~1/3)
■Annual paid leave (as required by law)
■Other holidays
・Special leave upon joining the company (1 day granted)
・Summer holiday
・Marriage leave
・Celebration and condolence leave
・Childcare leave (10 days granted regardless of the number of children)
・Nursing care leave
・Menstrual leave
・Maternity leave
・Childcare leave
■Insurance
・Kanto IT Software health insurance, welfare pension insurance, employment insurance, workers' compensation insurance
■Allowances
・Commuting expenses provided (regulations apply)
■Other
・Side job permission
・Employee stock ownership plan
・Regular health check-ups
・Influenza vaccination assistance
・Babysitting discount coupons
・PC rental
・Water server
・Office Glico |