職種Position |
営業
Sales |
会社概要Company profile |
日本郵船株式会社の中核商社として幅広く事業を展開。特に機械計装では商社の既成概念を超えた技術力とサービス力に定評を頂いています。海運会社、メーカー、運送 会社、造船所、プラントなど幅広い取引があり、長年の信頼、技術対応力、商品ラインナップの豊富さが強みです。ノルマのようなものはなく、チームで業績達成を目指す社風です。
As a core trading company of Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, we have a wide range of business operations. In particular, in the field of mechanical instrumentation, we have earned a reputation for our technical capabilities and service capabilities that go beyond the preconceived notions of a trading company. We do business with a wide range of companies, including shipping companies, manufacturers, transportation companies, shipyards, and plants, and our strengths are our long-standing trust, technical response capabilities, and extensive product lineup. There are no quotas, and our corporate culture is one in which we aim to achieve results as a team. |
仕事内容Job description |
<業務概要>
舶用機器の販売に関する新規顧客開拓営業を担っていただきます。
主な営業先は中国をメインとした東南アジアなどの造船所です。(日→中、輸出販売)さらに、中国既存顧客の担当業務も担います。
取扱い商材は舶用機器全般で、機器単体からパッケージまで幅広く提案営業をご担当いただきます。
新規開拓の方法は現地にパートナー企業がいるため、その方と行動を共にし、現地の顧客開拓を進めていただきます。
また、HPなどを見ながらご自身で顧客を開拓することも可能です。
※変更の範囲:会社の定める業務
<具体的な業務内容>
・中国顧客新規開拓営業、および他担当者の営業サポート
・中国既存顧客のフォロー
※現在、中国既存顧客からの受注が増えている事もあり、中国語が堪能な方は即戦力として活躍ができます!
・仕入先からの購買
・輸出入貿易業務
・出張頻度3~5回/年(プロジェクト次第では韓国・東南アジアの可能性もあります)
<配属予定部署>
人数構成:5名(男性3名、女性2名)
<研修制度>
階層別研修の他にも、業務に必要な研修であれば会社負担にて受講が可能です。また、日本郵船の主催する研修に参加することも可能です。
<将来のキャリアパス>
総合職としての採用ですので、将来的には管理職ポジションを担っていただいたり、適性に応じて別の部署へ異動していただいたりする可能性もございます。その為、ご本人次第で様々なキャリアパスを描くことが可能です。
<Job Overview>
You will be responsible for new customer development sales for marine equipment.
Your main sales destinations are shipyards in Southeast Asia, mainly China. (Japan → China, export sales) You will also be responsible for existing Chinese customers.
The products you handle are marine equipment in general, and you will be responsible for a wide range of proposal sales, from individual equipment to packages.
Since we have a partner company in the country, we will work with them to develop new customers.
You can also develop customers yourself by looking at the website.
* Scope of change: Work as determined by the company
<Specific job content>
- Sales to develop new customers in China, and sales support for other staff
- Follow-up with existing Chinese customers
* Currently, orders from existing Chinese customers are increasing, so those who are fluent in Chinese can play an active role immediately!
・Purchasing from suppliers
・Import and export trade
・Business trips 3-5 times/year (may include Korea and Southeast Asia depending on the project)
<Department to be assigned to>
Number of employees: 5 (3 men, 2 women)
<Training system>
In addition to hierarchical training, you can take training necessary for your work at the company's expense. You can also participate in training organized by NYK.
<Future career path>
Since you will be hired as a general employee, you may be given a managerial position in the future or transferred to another department depending on your aptitude. Therefore, it is possible to draw various career paths depending on the individual. |
応募資格Requirement |
【必須要件】
・ビジネスレベルの日本語スキル
・ビジネスレベルの中国語スキル
・日常会話レベルの英語スキル
・営業経験をお持ちの方
【歓迎要件】
・輸出業務経験をお持ちの方
・船舶関連の営業経験をお持ちの方
[Required requirements]
-Business level Japanese language skills
-Business level Chinese language skills
-Daily conversation level English skills
-Sales experience
[Preferred requirements]
-Experience in export business
-Experience in shipping-related sales |
日本語力Japanese level |
ビジネス
Business |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
9:00~17:30
9:00~17:30 |
想定年収Salary |
414万円~626万円
4.14 million yen to 6.26 million yen |
条件・待遇Condition |
雇用形態 :正社員
想定年収 :414万円~626万円
勤務地 :東京都 ※27年度横浜/馬車道に移転
勤務時間 :9:00~17:30
休憩時間 :60分
休日 :完全週休2日(土日祝日)
休暇 :季節休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
受動喫煙防止措置 :屋内禁煙
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
<各手当・制度補足>
通勤手当:規定に基づき支給
社会保険:補足事項なし
退職金制度:退職金制度と併せて401k制度あり
<育休取得実績>
有
<教育制度・資格補助補足>
業務・自己啓発に必要な研修を会社負担で受講することができます。
<その他補足>
■保養所あり
■選択型福利厚生制度
■レクレーション費用補助制度
■グループ会社保養所
■スポーツ/文化活動への費用補助
■健康診断などの保険衛生
■在宅勤務制度(条件あり、試用期間中は利用不可)
■フレックスタイム制/コアタイム有(試用期間中は利用不可) など
Employment type: Full-time employee
Expected annual salary: 4.14 million yen to 6.26 million yen
Work location: Tokyo Prefecture *Relocated to Bashamichi, Yokohama in 2015
Working hours: 9:00 to 17:30
Break time: 60 minutes
Holidays: 2 days off per week (Saturdays, Sundays, and holidays)
Vacation: Seasonal holidays, New Year's holidays, and other holidays
Passive smoking prevention measures: No smoking indoors
Employee benefits: Full social insurance, commuting allowance (in accordance with company regulations), and other employee benefits
Commuting allowance: Paid according to regulations
Social insurance: No supplementary information
Retirement benefits system: Retirement benefits system and 401k system
Yes
You can take training necessary for work and self-development at the company's expense.
■Recreational facilities available
■Selective employee benefits system
■Recreational expenses subsidy system
■Group company recreational facilities
■Subsidy for sports/cultural activities
■Health insurance and health checkups
■Telecommuting system (conditions apply, not available during trial period)
■Flexible working hours/core time available (not available during trial period) etc. |
選考についてProcess |
募集人数 :1名
応募に必要な書類:履歴書/職務経歴書(日本語)
オンライン面接 :有
面接の言語 :日本語
面接回数/流れ :書類選考→適性検査→1次面接→最終面接
*採用状況や求職者の方によって変更あり
Number of positions: 1
Documents required for application: Resume/Career history (Japanese)
Online interview: Yes
Interview language: Japanese
Number of interviews/flow: Document screening → Aptitude test → First interview → Final interview
*Subject to change depending on the hiring situation and job seekers |