海外営業の仕事内容は、海外企業の多国籍な担当者と英語で交渉するといった華やかなイメージがあるかもしれません。実際は、華やかだけではない様々な業務を担当することもありますが、グローバルに活躍できるやりがいある仕事といえます。
本記事では、海外営業への転職を検討している方が持つ、海外営業の仕事内容に関する不安やお悩みとその対処法を解説します。ぜひ最後までお読みいただき、希望の転職に向けての第一歩を踏み出してください。
海外営業の仕事内容は、海外企業の多国籍な担当者と英語で交渉するといった華やかなイメージがあるかもしれません。実際は、華やかだけではない様々な業務を担当することもありますが、グローバルに活躍できるやりがいある仕事といえます。
本記事では、海外営業への転職を検討している方が持つ、海外営業の仕事内容に関する不安やお悩みとその対処法を解説します。ぜひ最後までお読みいただき、希望の転職に向けての第一歩を踏み出してください。
The job description of an overseas sales representative may give a glamorous image of negotiating in English with multinational representatives of overseas companies. In reality, it is a challenging and rewarding job that allows you to be active on a global scale, although you may be responsible for a variety of tasks that are not only glamorous.
In this article, we will explain the concerns and worries that those considering a career change to overseas sales may have about the job description and how to deal with them. Please read to the end and take the first step toward your desired career change.
海外営業の仕事内容は、国内営業と違い、取引先が日本以外の企業で担当者が日本人ではない、ということだけではなく、業務の幅は広く種類も豊富です。ここでは、海外営業が対応する仕事内容について、実際のメーカーの仕事内容の例を挙げ解説いたします。また、海外拠点での業務と日本国内からの業務との2つの業務形態についても解説します。
海外営業の業務は、ただ海外企業向けの営業をするだけではありません。貿易事務・業務調整・契約締結などの事務業務や、現地でのリサーチや販売促進といったマーケティング業務も含まれることもあります。
主な6つの仕事内容例を紹介します。
海外営業では、上記の業務を外国語で行うことが多くなり、現地からの要求を国内本社と話し合い調整するという役割もあるため、外国語だけではなく日本語での高いコミュニケーション能力や交渉力も求められます。
海外営業の仕事内容は、基本の業務は上に挙げた6つになりますが、メーカーに属する企業の海外営業の仕事内容は、顧客が法人(B2B)の場合と消費者(B2C)の場合とで少々異なります。ここでは、メーカーの海外営業の仕事内容例を紹介します。
顧客が法人(B2B)の場合、商品は顧客から消費者へ販売するルートになり、業務は基本的に顧客と行うことになります。そのため、営業計画から販売戦略までを顧客と共有し、時には顧客にプレッシャーをかけながら業務に取り組むことになるでしょう。営業業務の他にも、商品の販売をするためにマーケティングのような業務を担うこともあります。
顧客が消費者(B2C)の場合、主に商社がこちらにあたりますが、メーカーによっては顧客が消費者の企業もあるでしょう。この場合、商品は直接消費者へ販売することになりますので、消費者のニーズに合わせた戦略のためのマーケティングも必要になります。マーケティング業務担当は、海外営業とは別にしている企業が顧客が消費者という場合に多いです。
海外営業には、主に海外拠点に駐在する形態と、国内拠点から勤務し必要に応じて出張ベースで現地に赴く形態との2つの業務形態があります。それぞれの仕事内容を解説します。
海外拠点に駐在する形態の仕事内容は、現地で生活をし現地のスタッフ・顧客と業務をします。営業だけではなく現地に駐在しているため、現地の業界・国自体の動向や法律・文化などのリサーチャーとしての役割、現地と国内本社との橋渡し役・通訳、更には現地スタッフの教育係を担うこともあるでしょう。
国内拠点から勤務する形態の仕事内容は、基本は日本から遠隔で業務し、現地でできない国内で事務、特に輸出や契約に関する事務を担うことが多いです。必要に応じて緊急に出張する必要があり、場合によっては長期で急に現地に滞在するということもあります。企業によっては、貿易事務を専門としている業務に従事している担当者もいますが、この業務担当者は急な出張はほとんど発生しないでしょう。国内拠点からの業務は、その役割によって業務内容が異なります。
Unlike domestic sales, the work of overseas sales differs from that of domestic sales not only in that the clients are non-Japanese companies and the person in charge is not Japanese, but also in the wide range of work and variety of tasks. In this section, we will explain the work that overseas salespeople handle, citing examples of actual work at manufacturers. We will also explain the two types of work: work at overseas bases and work from within Japan.
The work of an overseas sales representative is not limited to simply making sales to overseas companies. It may also include administrative work such as trade administration, business coordination, and contract conclusion, as well as marketing work such as local research and sales promotion.
The following are examples of six main types of work.
In overseas sales, many of the above tasks are performed in foreign languages. In addition, since they are also responsible for discussing and coordinating local requests with the head office in Japan, they are required to have high communication and negotiation skills not only in foreign languages but also in Japanese.
Although the basic tasks of overseas sales are the six listed above, the job description of overseas sales for a company belonging to a manufacturer differs slightly depending on whether the customer is a corporation (B2B) or a consumer (B2C). Here are some examples of overseas sales work for manufacturers.
When the customer is a corporation (B2B), products are sold through a route from the customer to the consumer, and work is basically conducted with the customer. Therefore, you will share everything from sales plans to sales strategies with the customer, sometimes putting pressure on the customer as you work. In addition to sales work, you may also be responsible for tasks such as marketing to sell products.
When the customer is a consumer (B2C), mainly trading companies fall into this category, but some manufacturers may have companies whose customers are consumers. In this case, products are sold directly to consumers, so marketing for strategies to meet consumer needs is also necessary. Marketing operations responsibilities are often separate from overseas sales when the company's customers are consumers.
There are two types of work in overseas sales: those who are stationed mainly at overseas offices, and those who work from domestic offices and travel to overseas locations as needed. The following is an explanation of each type of work.
In the overseas assignment, you will live and work with local staff and customers. In addition to sales, the role of an expatriate is to act as a researcher on local industry and country trends, laws, and culture, as well as a bridge and interpreter between the local office and the head office in Japan, and sometimes to train local staff.
Working from a domestic office, you will work remotely from Japan and may be responsible for administrative work in Japan that cannot be done locally, especially export and contract-related work. Urgent business trips may be required when necessary, and in some cases, a long and sudden stay in the country may be necessary. Some companies have personnel who specialize in trade administration, but these personnel will rarely have to travel on short notice. Operations from domestic offices vary in nature depending on their role.
海外営業の仕事の特徴とやりがいには、
という点にあります。ここでは、海外営業の仕事で得られるメリットについて紹介いたします。
海外営業部の組織にもよりますが、多くの企業の海外営業部では国や地域、または商品ごとなど担当制になっているでしょう。特に、多くの地域や国を担当する場合は、多国籍で多彩な文化と業務を進めていくことになります。
海外営業の主な役割のひとつに、新規市場開拓があります。
新規市場開拓は、ゼロからのスタートになり、その仕事は簡単ではありませんがスケールの大きな取引につながると、大きな成果と達成感が得られるでしょう。
海外営業業務に従事し多彩な文化の中で、多岐にわたる業務をこなして得た経験は、国内営業に戻った場合でも、高い評価を得ることが多いです。また、海外の大きな市場の可能性を求めて海外で事業展開したい日本企業はあとは立たないと考えられ、次の転職先を考えたときも、海外営業経験の将来性は高いものとなるでしょう。
顧客や同僚が日本語を話さない環境では、業務を英語など外国語で進める必要があるため、必然的に勉強せざる負えない状況になります。
業務での実践はもちろん、仕事を円滑に進めるための語学のブラッシュアップやスキルアップのため、語学学習を再開する人も増えます。海外営業の職に就くことで、英語以外の言語にふれることも増え、他の言語学習にチャレンジする選択肢も増えるでしょう。
For the characteristics and rewards of overseas sales work,
Here are some of the benefits of working in overseas sales.
Although it depends on the organization of the overseas sales department, most companies' overseas sales departments will have a system of assignments by country, region, or product. Especially if you are in charge of many regions or countries, you will be working with a multinational and diverse culture.
One of the main roles of international sales is to develop new markets.
However, if you are able to make a deal on a large scale, you will be able to feel a great sense of accomplishment and accomplishment.
The experience gained from working in international sales in diverse cultures and performing a wide variety of tasks will be highly valued even if you return to domestic sales. There will be no shortage of Japanese companies looking to expand their business overseas to take advantage of the huge overseas market potential. Your overseas sales experience will be highly promising when you consider your next career move.
In an environment where customers and colleagues do not speak Japanese, you will inevitably have to study English or other foreign languages in order to conduct business.
More and more people will resume their language studies to brush up their language skills and improve their skills to facilitate their work as well as to put them into practice on the job. In an overseas sales position, there will be more exposure to languages other than English, and more options to try learning other languages.
海外営業の仕事は、海外の企業を相手にするため、日本国内での営業ではない難しさを感じる場面も出てきます。海外営業の仕事で難しい点は、
があるという点です。ここでは、海外営業業務をしていくうえで、難しいと感じる点について解説いたします。
担当する地域や取扱う製品にもよりますが、首都から離れた地方での長期滞在や業務の必要があることもあります。電気や水道、交通など基本的なインフラが不安定な状況もあります。たとえインフラが安定していたとしても、現地の水や食事が合わない等で体調を崩すこともあり、病院にも日本のように簡単にかかることができないかもしれません。そういった状況でも業務を遂行していく必要があります。また、日本との時差に慣れないことも多いです。
商品を販売する海外営業は、日本の商品を海外へ販売することが目的のため、国内からの輸出、相手国で輸入の業務が発生します。そのため、輸出入の基本的知識も求められます。また、輸入の条件は国によって異なる場合があり、国の法律や文化に合わせた提案をするために、様々な状況を想定したリスク管理が必要になるでしょう。
海外営業では、女性ならではのメリットを活かせる場面は多く存在します。例えば、語学力や多様な文化への配慮、細かい事務作業などは、女性のほうが得意な方が多いかもしれません。ただ、相手国の文化や慣習によって、担当が女性だからということが主な理由で商談がうまくいかない、話しすらしてくれない国も、まだまだあるといわれています。そういった逆境にも耐えられるほどのメンタルの強さや、相手の文化を理解する力も必要といえます。
Because overseas sales jobs deal with overseas companies, there will be situations in which you will experience difficulties that are not present in sales jobs in Japan. What are the difficulties in overseas sales work?
There are many difficulties in overseas sales work. Here, we will explain some of the difficulties in overseas sales work.
Depending on the region you are in charge of and the products you handle, you may be required to stay and work in a rural area far from the capital city for an extended period of time. Basic infrastructure such as electricity, water, and transportation may be unstable in some situations. Even if the infrastructure is stable, you may fall ill due to incompatibility with local water or food, and you may not be able to visit a hospital as easily as in Japan. It is necessary to carry out business operations even under such circumstances. Also, it is often difficult to get used to the time difference from Japan.
Overseas salespeople who sell products are required to export from Japan and import in the other country, since the purpose of overseas sales is to sell Japanese products overseas. Therefore, basic knowledge of importing and exporting is also required. In addition, import conditions may differ from country to country, and risk management for various situations will be required in order to make proposals that are in line with the laws and culture of the country.
In overseas sales, there are many situations in which women can take advantage of their unique advantages. For example, women may be better at language skills, consideration for diverse cultures, and detailed clerical work. However, it is said that there are still some countries where business negotiations do not go well or people do not even talk to you mainly because you are a woman, depending on the culture and customs of the country you are dealing with. It is also necessary to have the mental strength to withstand such adversity and the ability to understand the culture of the other party.
海外営業の平均年収は、企業や役職にもよりますが、以下のグラフの通り他の国内営業と比較し高くなります。ここでは、なぜ海外営業の平均年収が高くなるのかを解説します。
データ引用:【2023年最新】営業の平均年収・給与はどのくらい?|日経転職版
国内営業より業務範囲も広く、語学力や貿易の知識など製品知識だけではない専門性が必要になるため、年収は国内営業よりも高くなると考えられます。
さらに、相手国の知識や適応力など様々なスキルももとめられ、取り扱う業務の規模も大きくなるため売上高の設定も高く求められることも要因の一つと考えられるでしょう。
海外営業と言っても、業務の内容によって年収の差はあります。
例えば、貿易の知識は専門性が高いため輸出入関連の貿易事務をメインとした業務をしている場合と、現地駐在で一連の業務を一人でこなす必要がある業務をしている場合とでは、年収に差がでることは想像ができるでしょう。
海外駐在すると、住居や車・ガソリン代、家族の手当や保険代など様々な手当がつき、日本国内とは課税対象も異なるため、日本で生活するよりも手取り年収がアップすることが多いでしょう。ただその分、人によっては慣れない生活や文化に対応したり、日本の生活で必要はなかった思わぬ出費が増えることもありますので、手元に残る分が増えるかどうかは人によるといえます。
海外出張が多い日本を拠点にした業務でも、出張手当がつくでしょう。出張手当の基準も、企業によって異なるため、あまり増えない人もいるかもしれません。手当が増えても、出張費精算などの事務作業が苦手であったり、体力面に不安があったりする人には負担に感じる人もいるでしょう。
The average annual salary of overseas salespeople is higher than that of other domestic salespeople, depending on the company and position, as shown in the graph below. Here we explain why the average annual salary of overseas salespeople is higher.
Data citation: [Latest in 2023] What is the average annual income and salary of salespeople? |Nikkei Jobchange Edition
The scope of work is wider than that of domestic sales, and expertise that goes beyond product knowledge, such as language skills and knowledge of trade, is required, so the annual salary is expected to be higher than that of domestic sales.
In addition, various skills are required, such as knowledge of the country you are working in and the ability to adapt, and because the scale of the business you are handling is larger, a higher sales volume is also required.
Even in overseas sales, there are differences in annual income depending on the nature of the work.
For example, it is possible to imagine that there is a difference in annual salary between a case in which the main work is import/export-related trade administration because of the high degree of specialization in trade knowledge, and a case in which the employee is stationed overseas and must perform a series of work by himself/herself.
When you are stationed overseas, you will receive various allowances such as housing, car and gasoline expenses, family allowances, insurance, etc., and since the taxation system is different from that in Japan, your take-home pay will often be higher than if you were living in Japan. However, this may require some people to deal with an unfamiliar lifestyle and culture, as well as unexpected expenses that were not necessary in Japan, so it depends on the person whether the amount of money remaining in one's pocket will increase or not.
Japan-based jobs that require frequent overseas business trips will also have a business travel allowance. The criteria for the business travel allowance also vary from company to company, so some may not receive much increase. Even if the allowance increases, things such as travel expense reimbursement
海外営業に求められるスキルは、英語力だけではありません。
主に求められるスキルは、
です。
また、海外営業に就くための資格は必要はありませんが、業務を円滑に進めるためにとるとよい資格もあります。
ここでは、英語力以外に求められるスキルについてと、海外営業に求められる資格についてを解説します。
海外営業に求められるスキルには、
があります。ここでは、国内営業から海外営業へキャリアアップを想定した求められるスキルを紹介します。
海外営業に、営業の経験は必須です。特に、国内営業の経験での業界・製品知識や社内調整能力は強い武器になります。海外営業では相手国内だけでなく、様々な文化を持つ海外スタッフや顧客、さらには相手国全体の動向などとの調整も必要になりますので、基本的な調整能力は必要なスキルといえるでしょう。
国内営業でも、業界や競合、世界情勢の動向についての情報は収集するでしょう。海外営業ではさらに、相手国での業界・競合だけではなく、相手国内の動向、相手国に影響を与えうる国の同行をリサーチし、判断する能力も必要になっていきます。そのためには、日本と同じ情報源が必ずしも相手国でも有効とは限らないため、相手国に合わせた正しい情報源が必要になります。その際、複数の情報源を確保し、整合性をはかることも必要でしょう。こういったリスク管理能力も求められています。
海外営業に必要なスキルを考えたときに、まず浮かぶのが語学力でしょう。もちろん語学力も必要ですが、語学力だけあれば海外営業職が勤まるとは言いきれません。語学力に加え、交渉力が必要です。今までの国内営業経験で、交渉経験は少なからずあるでしょう。海外営業では相手国の状況を配慮した交渉力が必要になります。
海外営業職に就くための特定の資格はありません。ただ、自ら進んで知識を獲得するという面で、資格取得は海外営業を目指す人には大きなメリットとなるでしょう。
求められる資格は、
などが挙げられます。ここでは、海外営業を目指す方におすすめの資格を紹介します。
ビジネス英語の学習には、TOEICが最適です。通常、TOEICというと、リスニング・リーディングですが、海外営業を目指す方は、スピーキング・ライティング(S&W)のテストにもチャレンジするとよいでしょう。
他にも英語力の判定には、英検があります。英検は、4技能すべてがテスト科目に含まれ、総合的な英語力の判断として適しています。ただ、テスト内容が学生や一般生活者向けの内容が多いため、ビジネスでの英語力を高めたい方には、TOEICのほうが実践的な内容で学ぶことができおすすめです。
英語でビジネスができる国がほとんどではありますが、特に中国語圏やフランス語圏では、日常的に英語を使用しない国が多いため、現地語が使えると駐在時、出張時どちらにおいても、円滑に現地でコミュニケーションをとることができます。英語圏以外の国での海外営業を目指す方にとって、第二外国語の取得は必須となるでしょう。
海外営業では、輸出入に関する業務は少なからず発生します。実務に関しては、社内に専門で担当者がいると思いますが、やはり基本的な貿易の流れや用語の知識は必要です。貿易に関する資格には、通関士がありますが、こちらは合格率が低く難関といわれる資格のため、海外営業の実務者ではここまでの知識は必要とされないでしょう。実際の貿易実務専門の資格があり、上級者向けA級から初心者向けのC級まで段階に合わせて学習ができるので、まずはC級からの取得をおすすめします。
English proficiency is not the only skill required for overseas sales.
The main skills required are,
In addition, although qualifications are not required to work in overseas sales, there are some qualifications that should be taken in order to facilitate the smooth operation of the business.
This section describes the skills required in addition to English proficiency and the qualifications required for overseas sales.
Skills required for overseas sales include
Language skills and negotiation skills This section introduces the skills required for career advancement from domestic sales to overseas sales.
Experience in sales is essential for overseas sales. In particular, industry and product knowledge and internal coordination skills gained from domestic sales experience are strong assets. In overseas sales, you will need to coordinate not only with your counterparts in Japan, but also with overseas staff and customers from various cultures, as well as with the overall trends in the counterparty country, so basic coordination skills are a necessary skill.
Even in domestic sales, you will gather information about the industry, competitors, and global trends. In overseas sales, you will need to be able to research and judge not only the industry and competition in the country you are selling to, but also trends within the country you are selling to and the country's potential influence on the country you are selling to. To do this, it is necessary to secure the correct information sources in the partner country. The same information source in Japan may not necessarily be valid in the other country. Therefore, it is necessary to have information sources that are tailored to the other country. In doing so, it may be necessary to secure multiple sources of information and ensure consistency. This kind of risk management ability is also required.
When thinking about the skills required for overseas sales, language skills are probably the first thing that comes to mind. Of course, language skills are necessary, but it cannot be said that language skills alone will lead to a deal. In addition to language skills, negotiation skills are necessary. In your past domestic sales experience, you have probably had a small amount of negotiation experience. In overseas sales, negotiation skills that take into account the situation in the other country are necessary.
There are no specific qualifications for overseas sales positions. However, in terms of self-motivated acquisition of knowledge, qualifications are a great advantage for those who wish to become an overseas sales representative.
The required qualifications are,
and others. Here we introduce the qualifications recommended for those aiming to work in overseas sales.
TOEIC is the best way to learn business English. Usually, TOEIC is focused on listening and reading, but if you are aiming for overseas sales, you should also challenge the Speaking and Writing (S&W) test.
Another way to determine English proficiency is to take the Eiken test. The Eiken test includes all four skills in its test subjects and is a good way to judge overall English proficiency. However, since most of the content of the test is geared toward students and the general public, the TOEIC is recommended for those who want to improve their English for business purposes, as it offers more practical content.
In most countries where business can be conducted in English, especially in Chinese- and French-speaking countries, English is not used on a daily basis, so being able to use the local language will enable smooth communication in both expatriate and business travel. For those who aim to work overseas in non-English speaking countries, acquiring a second foreign language will be essential.
In overseas sales, import/export related work occurs in no small amount. Although there may be a specialized person within the company in charge of practical matters, basic knowledge of the flow of trade and terminology is still necessary. The Customs Broker Certificate is one of the qualifications for trade, but its pass rate is low and it is said to be a difficult certification to pass, so this level of knowledge is not required for overseas sales personnel. There are certifications specialized for actual trade practice, and you can study according to your level, from Level A for advanced tradespeople to Level C for beginners, so we recommend that you start with Level C.
海外営業の仕事内容を理解した上で、将来的に海外営業への転職を考えた場合に有利に進めることができる方法があります。
ここでは、海外営業に就くために今から検討するべき方法について解説します。
海外営業部が存在する企業の多くが属する業界が、大手メーカーと商社です。最初は国内営業部で海外営業部に配属されなくても、実績を上げスキルをのばせれば異動も可能になる企業も多いです。中小企業で海外展開をしている、検討しているといった企業もありますが、採用枠や海外営業経験が浅い場合の転職を考えると、メーカー・商社に入社して国内営業からスタートし、海外営業部を目指すとよいでしょう。
海外営業への転職は、営業経験が必須です。特に、法人向けの営業経験がよいでしょう。
また、国内営業よりも対応する業務の範囲が広く、規模も大きいため、チームとして業務をすることも増えます。そのため、業務をプロジェクトリーダーとしてチームをまとめる能力や経験があれば、アピールポイントとして強力です。現在の業務で、経験を積むことができるチャンスがあればチャレンジしましょう。
海外営業では、多岐にわたる業務や相手国のリサーチ・語学など学習することも増え常に学ぶ姿勢が必要です。そのため、同業種の転職の場合、製品知識やとりまく市場の知識といった専門知識の深さはアピールポイントになります。もしも、関連の資格があれば取得すると学習意欲や目標を達成する力もアピールできるでしょう。もちろん、英語力も常にブラッシュアップしTOEICのスコアをあげることや中国語・フランス語といった第2外国語の資格取得も自身の強みになります。
どの業種・業界への転職でも問われますが、なぜ、海外営業に転職したいのか、今後のキャリアビジョンの中でどういった位置づけでの転職か、という志望動機や自己分析は明確にしておきましょう。その中で自分の強みをどのように生かすか、日々の業務に追われているとなかなか考える時間はないかもしれませんが、転職活動をきっかけにしてキャリアプランを見つめ直すことも重要です。
たとえ転職の準備を万全にしたとしても、実際の求人とあっていなかったり、希望通りの求人がなかったり、また、もし入社が決まったとしても実際とのギャップで早期退職につながる場合もあり、自分だけで転職を進めるのは不安に感じることもあるでしょう。海外営業に強い転職エージェントを活用することにより、エージェントのコンサルタントが企業側のニーズと求人者の希望や強みをマッチングさせて、自分では探し出せなかった求人を紹介してくれます。転職エージェントは、エージェントによって得意な分野があったり、サポート内容も異なるため、自身に合ったエージェントを選ぶことをおすすめします。
After understanding what overseas salespeople do, there are ways to gain an advantage if you are considering a career change to overseas sales in the future.
Here, we will explain the methods you should consider now in order to get a job in overseas sales.
The industries to which most companies with overseas sales departments belong are major manufacturers and trading companies. Even if you are not initially assigned to the domestic sales department, you may be able to transfer if you have a good track record and develop your skills. There are also some small and medium-sized companies that are expanding overseas or considering doing so. Considering the recruitment framework and the possibility of changing jobs if you do not have much experience in overseas sales, it is recommended that you join a manufacturer or trading company and start out in domestic sales, aiming for the overseas sales department.
To change jobs to overseas sales, sales experience is essential. In particular, experience in corporate sales is required.
In addition, since the scope of work handled is wider and larger than that of domestic sales, you will work as a team more often. Therefore, if you have the ability and experience to organize a team as a project leader, it will be an effective point of appeal. If there is an opportunity to gain experience in your current job, take it.
Overseas sales requires a constant attitude of learning, as there is an increasing amount of work to be done in a wide variety of areas, research on partner countries, and language study. Therefore, if you are changing jobs in the same industry, having a depth of expertise, such as product knowledge and knowledge of the surrounding market, will be an appealing point for you. If you have any related qualifications, acquiring them will also demonstrate your willingness to learn and your ability to achieve your goals. Of course, it is also a good idea to constantly brush up on your English skills and improve your TOEIC score, or acquire a second foreign language qualification such as Chinese or French.
Although you will be asked this question in any industry, it is important to clarify your reasons for applying for a new job in overseas sales and your self-analysis. It may be difficult to find time to think about how you can make the most of your strengths when you are busy with your daily work, but it is important to use your job search as an opportunity to rethink your career plan.
Even if you have done all you can to prepare for your new job, you may still feel uneasy about changing jobs on your own, because the job may not match the actual position, the position may not be what you are looking for, or even if you do get the job, the gap may lead to early retirement. By using a recruitment agent that specializes in international sales, the agent's consultant will be able to match the company's needs with the job seeker's hopes and strengths, and introduce you to jobs that you could not find on your own. Since different recruitment agents specialize in different fields and offer different types of support, we recommend that you choose the agent that best suits your needs.
営業の仕事内容は、業務の幅が広く種類も多いため様々なスキルと多彩な文化に対応する調整力と適応力が必要になります。海外営業職への転職が初めての方や転職に不安がある方は海外営業に強い転職エージェントを利用して、自分の強みや希望に合った企業を探すことがおすすめです。
ユナイテッドワールド株式会社では、専任のキャリアカウンセラーが一人ひとりに寄り添い、転職活動をサポートしています。細かい条件面でのご要望やキャリアプランをしっかりとヒアリングした上で、あなたに合ったベストな求人をご紹介するので、転職を検討している方は、ぜひ以下のボタンからご相談ください。
Sales jobs require a wide range of skills and the ability to adjust and adapt to diverse cultures due to the wide scope and variety of work. If this is your first time changing jobs or if you are unsure about changing jobs, we recommend that you use a recruitment agent that specializes in overseas sales to find a company that matches your strengths and desires.
At United World Inc., dedicated career counselors work closely with each individual to support their job change activities. After carefully listening to your detailed requirements and career plans, we will introduce you to the best job opportunities that suit you best, so if you are considering changing jobs, please click the button below to contact us.