職種Position |
専門職 (コンサル・マーケティング・PR)
Professional (Consulting, Marketing, PR) |
会社概要Company profile |
【会社概要】
中国のOTA(Online Travel Agent)としては最大手で、中国、日本、アメリカ合衆国・イギリスなど世界13カ国に現地オフィスがあります。地域別にローカライズされた23のウェブサイト・アプリを運営しており、約4億人の会員を持つ会社の日本法人です。観光旅行業界が本格的に復活し始めている中で、旅行者に日本の魅力を伝え宿泊施設の集客に貢献しています。
【募集背景】
事業拡大のため
【会社/お仕事の魅力】
コロナ対策緩和が進み旅行業界の需要が増加しているため多様化するお客様のニーズに応えていきたいと考え人員を拡大しています。
This position is available only for people residing in Japan.
[Company Profile]
It is the largest OTA (Online Travel Agent) in China and has local offices in 13 countries around the world, including China, Japan, the United States, and the United Kingdom. It is a Japanese subsidiary of a company. It operates 23 websites and apps that are localized by region and has approximately 400 million members. As the tourism industry is starting to make a full-fledged revival, we are contributing to the attraction of accommodation facilities by conveying the charm of Japan to travelers.
[Background of recruitment]
For business expansion
[Attractive points of company/work]
As the coronavirus measures continue to be eased and demand in the travel industry increases, they are expanding our workforce in order to meet the diversifying needs of our customers. |
仕事内容Job description |
【お仕事の内容】
· 同社が日本のソーシャルメディアサイトのオリジナルコンテンツの概念化と管理を担当し、ブランド認知度の向上を促進し、ユーザーと協力してブランド提案を教育する。下記のようなパフォーマンス・主要な目標を達成するように任務を担当する。
· ソーシャルメディアの戦略を策定し、本社への連絡役として、ソーシャルメディアのグローバル戦略との統一性を確保する。
· Instagram、Twitter、LINE、TikTokなどのソーシャルメディアサイト、およびコミュニティを作成および管理できるその他の関連プラットフォームでの公開やコミュニティのモデレートなど、日常業務を管理する。
· キャンペーンを実行し、ファンのエンゲージメントを高め、一貫したブランドトーンと声で話しを促進する。
· ソーシャルリスニングツールを利用して、データにセンスがあり、最新のインターネットトレンドを見つけてバイラル会話を実現する。
· ソーシャルメディアサイトでコンテンツや画像(ビデオを含む)を配布できるサードパーティと協力する方法を模索する。
· プラットフォームの成長とエンゲージメントを報告、追跡、分析し、事前設定されたKPIに対して実現する。
· ソーシャルメディアサイトで競合他社の活動やキャンペーンに関する定期的な調査を実施する。
· オンライン広告管理へのサポート(パブリッシャーの選択、クリエイティブディレクションとチェック、KPI設定)
· 同社の内部CRM(eDMメッセージ、有効性、プロモーションコンテンツ)管理へのサポート
· 登録ユーザー数成長へのサポート(ゲストユーザーから登録ユーザーへの変換、登録ユーザーを増やすための戦術、失効したユーザーを減らす方法)。
[Job description]
· The company will be responsible for conceptualizing and managing original content for the Japanese social media site, driving brand awareness and working with users to educate the brand proposition. Responsible for tasks to achieve performance/key goals such as:
· Develop social media strategy and act as liaison to headquarters to ensure alignment with global social media strategy.
· Manage day-to-day operations, including publishing and moderating communities on their social media sites such as Instagram, Twitter, LINE, TikTok, and other related platforms where you can create and manage communities.
· Execute campaigns, increase fan engagement, and drive conversation with a consistent brand tone and voice.
· Be data-savvy and discover the latest internet trends to create viral conversations using social listening tools.
· Explore ways to work with third parties that can distribute content and images (including videos) on social media sites.
· Report, track, and analyze platform growth and engagement against preset KPIs.
· Conduct regular research on competitors' activities and campaigns on social media sites.
· Support for online advertising management (publisher selection, creative direction and checking, KPI settings)
· Support for the company's internal CRM (eDM messages, effectiveness, promotional content) management
· Support for registered user growth (conversion of guest users to registered users, tactics to increase registered users, ways to reduce lapsed users). |
応募資格Requirement |
【必須要件】
· ソーシャルメディア担当2年以上の実務経験あること
· スタートアップ環境での経験が望ましい
· ターゲット市場の顧客の行動や好みに合う旅行商品に精通している
· 大学・大学院はマーケティング、観光、ビジネス、金融、または関連する専攻
· 優れた対人関係、書面、口頭でのプレゼンテーションスキル
· 日本語ネイティブ、英語はビジネスレベル
· Adobe Photoshop、Illustratorを使ったデザイン経験があれば尚可
· 自発的で結果重視。
[Requirements]
· 2 years or more of social media experience
· Experience in a startup environment preferred
· Be familiar with travel products that match the behaviors and preferences of customers in your target market.
· University/graduate school majoring in marketing, tourism, business, finance, or a related field.
· Excellent interpersonal, written, and verbal presentation skills.
· Native Japanese, business-level English
· Design experience using Adobe Photoshop or Illustrator is a plus
· Self-motivated and results-oriented. |
日本語力Japanese level |
ネイティブ
Native |
雇用形態Employment type |
正社員
Full-time employee |
勤務エリアLocation |
東京都
Tokyo |
勤務時間Working hours |
勤務時間 :9:30~18:30
Working hours: 9:30~18:30 |
想定年収Salary |
想定年収 :500万円~800万円
Estimated annual income: ¥5M~8M |
条件・待遇Condition |
【条件面】
雇用形態 :正社員
試用期間 :6ヵ月間
想定年収 :500万円~800万円
勤務地 :東京
勤務時間 :9:30~18:30
休日 :完全週休二日制(土日)
休暇 :慶弔休暇、有給休暇、有給病気休暇
残業時間 :平均月10時間
福利厚生 :交通費支給(月3万円まで)、社会保険完備(労災・雇用・健康・厚生年金)
昇給 :年1回※業績による
[Conditions]
Employment Type: Permanent
Trial period: 6 months
Estimated annual income: ¥5M~8M
Work location: Tokyo
Working hours: 9:30~18:30
Holidays: 2 days a week (Saturdays and Sundays), national holidays
Vacation: Congratulatory or condolence leave, paid leave, paid sick leave
Overtime: Average 10h / month
Benefits: Transportation expenses (up to ¥30,000 per month), complete with social insurance |
選考についてProcess |
【選考について】
応募に必要な書類:英語のレジュメ
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回 スキルチェック
*候補者の状況によって変更あり
[About selection]
Documents required for application: English resume
Online interview: Available
Interview language: Japanese
Number of interviews (flow): 3 times interviews, skill check
* May change depending on the situation of the candidate |